ΑΠΟΨΕΙΣ

Γαβρόγλου vs Μαυρωτά με διαιτησία Βαμβακούλα

Ο χαρτοπόλεμος των ανακοινώσεων χθες μεταξύ του υπουργού Παιδείας Κώστα Γαβρόγλου και του τομεάρχη Παιδείας του Ποταμιού Γιώργου Μαυρωτά ήταν γεμάτος ειρωνεία, αλλά τόσο ελαφρός όσο ο μαξιλαροπόλεμος που παίζουν τα ευτυχισμένα παιδιά σε διαφημίσεις, αφού έχουν ευχαριστηθεί την κρέμα τους.

Το υπουργείο Παιδείας σε μια κακοδιατυπωμένη υπουργική απόφαση όρισε πέντε άτομα που θα μετέχουν ανά τριάδες σε δύο επιτροπές. Η περίφημη φράση του Νίκου Βαμβακούλα ότι «θα μαζευτούμε πέντε για να κάνουμε μία τριμελή επιτροπή» προσέφερε το πλαίσιο για παραπολιτικό σχολιασμό, τον οποίο με απόλυτη ευκολία υιοθέτησε ο κ. Μαυρωτάς. Το δικό του σχόλιο στα social media αναπαράχθηκε σε μερίδα ιστοσελίδων, που μένουν στον αφρό μιας φαιδροκριτικής –προκαλώντας γέλιο– για να κερδίσουν επισκεψιμότητα. «Ποιος είπε ότι η ικανότητα της ανάγνωσης είναι δεδομένη σε πολιτικούς και δημοσιογράφους και ότι μόνο τα πρωτάκια του Δημοτικού την έχουν ανάγκη;» ρώτησε ο κ. Γαβρόγλου και ο κ. Μαυρωτάς απάντησε «κάποιοι δεν ξέρουν μαθηματικά…».

Το ακόμη πιο νόστιμο είναι ότι ο κ. Μαυρωτάς παραδέχθηκε ότι «ευτυχώς που έβγαλε την ανακοίνωση το υπουργείο Παιδείας γιατί με έκανε να ανακαλύψω και μια άλλη γκάφα τους (εκτός και αν είναι κομμάτι της πολιτικής τους): Στην επιτροπή ενστάσεων εναντίον των αποφάσεων της κάθε επιτροπής αξιολόγησης συμμετέχουν τα ίδια μέλη με αυτά των επιτροπών αξιολόγησης». Η σπουδή του να κάνει ένα σχόλιο στα social media, μάλλον θα τον εμπόδισε να προχωρήσει την ανάγνωση του ΦΕΚ με την υπουργική απόφαση τρεις γραμμές παρακάτω.

Αναρωτιέμαι σε ποιον απευθύνεται η κριτική που άσκησε ο κ. Μαυρωτάς. Στους πολίτες που ενδιαφέρονται να ενημερωθούν για τα τεκταινόμενα στην ελληνική εκπαίδευση και τις πολιτικές προθέσεις του υπουργείου Παιδείας και είναι σαφώς υποψιασμένοι ότι μάλλον το θέμα οφείλεται σε γραφειοκρατική αστοχία σε μια ήσσονος σημασίας απόφαση; Μάλλον όχι.

Η (σε κάποιες περιπτώσεις, έξυπνη) μικροπολιτική πλάκα των ΜΜΕ όταν υιοθετείται από τους πολιτικούς κατά αντιπάλων τους απλώς ευτελίζει και ακυρώνει τον αντιπολιτευτικό λόγο. Αραγε, γραφή, ανάγνωση, μαθηματικά ή σοβαρότητα προέχει να διδαχθούν οι πολιτικοί μας;