Ι. Ανδρεανίδης: «Θα επενδύσουμε πάνω από 100 εκατ. στην Ελλάδα το 2016 ως Lidl Hellas»

Ι. Ανδρεανίδης: «Θα επενδύσουμε πάνω από 100 εκατ. στην Ελλάδα το 2016 ως Lidl Hellas»

3' 55" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Επενδύσεις άνω των 100 εκατομμυρίων ευρώ προγραμματίζει για το 2016 η Lidl Hellas για τον εκσυγχρονισμό των υφιστάμενων καταστημάτων, διεύρυνση των αποθηκών, καθώς και την περαιτέρω επέκταση του δικτύου. «Εμείς πιστεύουμε στο μέλλον της χώρας και επενδύουμε στην Ελλάδα» είναι η απάντηση που δίνει στην «Κ» ο πρόεδρος διοίκησης της Lidl Hellas κ. Ιάκωβος Ανδρεανίδης.

Εμπιστοσύνη καταναλωτών

― Πώς έκλεισε το 2015 για τη Lidl Hellas;

― Η εμπιστοσύνη των καταναλωτών φαίνεται στην πράξη και παρά τη δύσκολη οικονομική κατάσταση ο τζίρος μας είχε ένα ιδιαίτερα ικανοποιητικό θετικό πρόσημο σε σχέση με το 2014. Στο πλαίσιο των νέων πολιτικοοικονομικών συνθηκών ο καταναλωτής ζητεί να ικανοποιήσει βασικές ανάγκες με έξυπνες λύσεις, γεγονός που σημαίνει ότι και η τιμή σε συνδυασμό με την ποιότητα παίζουν βασικό ρόλο.

― Τι επενδύσεις πραγματοποίησε η εταιρεία το 2015 και ποιο είναι το επενδυτικό της πλάνο για το 2016;

― Ολα αυτά τα χρόνια δραστηριότητάς μας έχουμε επενδύσει στη χώρα μας περισσότερο από 1,2 δισ. ευρώ. Και το 2016 θα πραγματοποιήσουμε επενδύσεις αξίας μεγαλύτερης των 100 εκατ. ευρώ για την ανάπτυξη του δικτύου καταστημάτων μας, την επέκταση των αποθηκών μας στην Αττική και στα Τρίκαλα και τον εκσυγχρονισμό των υφισταμένων καταστημάτων. Αλλά επενδύουμε πολλαπλάσια και στην ελληνική οικονομία, μέσα από τους 3.300 και πλέον Ελληνες προμηθευτές και παρόχους υπηρεσιών, μέσα από τα περισσότερα από 100 εκατομμύρια που διατίθενται για τη μισθοδοσία προσωπικού, μέσα από την υψηλή σε αξία και σημαντικότητα συνεχή εκπαίδευση των στελεχών μας. Αξίζει στο σημείο αυτό να σας αναφέρω ότι οι πωλητές/ταμίες στα καταστήματά μας σε οκτάωρη βάση αμείβονται με το διπλάσιο του βασικού μισθού (περισσότερο από τα 2/3 αμείβονται δηλαδή σε οκτάωρη βάση με 1.176 ευρώ όταν ο βασικός μισθός στην ελληνική αγορά εργασίας φτάνει τα 586 ευρώ).

Επίσης, το 2016 προχωράμε σε ένα νέο concept ελκυστικής και μοντέρνας αρχιτεκτονικής καταστήματος. Η χρήση του LED φωτισμού σε όλο το κατάστημα οδηγεί σε σημαντική εξοικονόμηση ενέργειας, ενώ η αποφυγή χρήσης βλαβερών για το περιβάλλον ψυκτικών υγρών και ο ολοένα αυξανόμενος εξοπλισμός των καταστημάτων με φωτοβολταϊκά επιβεβαιώνει την περιβαλλοντική μας ευσυνειδησία. Συγχρόνως, στον νέο τύπο καταστήματος διευρύνονται οι χώροι στάθμευσης αυτοκινήτων, ενώ διατίθενται αποχωρητήρια για τους πελάτες και αλλαξιέρες για τα μωρά. Μέχρι το τέλος του 2016, εννέα από τα καταστήματά μας στην Ελλάδα θα ενσωματώσουν το νέο concept αρχιτεκτονικής, ενώ το rebranding στον εσωτερικό χώρο του καταστήματος έχει ήδη ξεκινήσει και σταδιακά θα εφαρμοστεί σε όλα τα καταστήματα. Σήμερα το δίκτυο αποτελείται από 220 καταστήματα και εντός του έτους σκοπεύουμε την επέκταση. Ο αριθμός των νέων καταστημάτων θα εξαρτηθεί από μια σειρά εξωτερικών παραγόντων και φυσικά από τη ζήτηση και τις ανάγκες του καταναλωτικού κοινού. Επίσης μέχρι το τέλος του έτους θα υπάρχουν γωνιές bake off σε όλα τα καταστήματά μας.

Τα ελληνικά προϊόντα

― Πόσο έχουν αποδώσει οι προσπάθειες για εξαγωγές ελληνικών προϊόντων μέσω των καταστημάτων της αλυσίδας στις άλλες χώρες που δραστηριοποιείται; Πόσοι κωδικοί εξάγονται πλέον σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια;

―  Το 2014 πραγματοποιήσαμε την πρώτη Εκθεση Ελληνικών Προϊόντων «Food Expo Eridanous» της Lidl Hellas στην Ελλάδα που απευθυνόταν σε στελέχη και μέλη των διοικήσεων των 26 χωρών της Ευρώπης, με στόχο να παρουσιαστούν τα ελληνικά παραδοσιακά προϊόντα που διαθέτει η Lidl Hellas στα καταστήματά της και να παραγγελθούν ελληνικά προϊόντα από άλλες χώρες δραστηριότητας της Lidl. Συγκεκριμένα το 2014 οι παραγγελίες πραγματοποιήθηκαν από έναν αριθμό 20 προμηθευτών ενώ το 2015 από 63.

― Τα τελευταία χρόνια υπάρχουν ανακατατάξεις στον ελληνικό κλάδο των σούπερ μάρκετ με συγχωνεύσεις, εξαγορές και κάποια «λουκέτα». Πώς βλέπετε να διαμορφώνεται το σκηνικό το 2016 και τα αμέσως επόμενα χρόνια; Υπάρχουν σκέψεις της Lidl Hellas για εξαγορά άλλων αλυσίδων;

― Η νέα διαμορφωμένη οικονομική κατάσταση αποτελεί για τη Lidl Hellas μια πρόκληση, διότι καλούμαστε να επινοήσουμε θετικούς τρόπους αντιμετώπισής της. Στην πρόκληση δεν απαντάμε με εξαγορές, αλλά με βελτίωση των παροχών μας, τόνωση της αγοράς, συγκράτηση της απασχόλησης, δημιουργία νέων θέσεων εργασίας και με δημιουργικές και στοχευμένες επενδύσεις επωφελείς για τους καταναλωτές και την ελληνική κοινωνία που θα έχουν συνέχεια.

Υπάρχει περιθώριο και για άλλους

Αν και κατά καιρούς έχει αναπτυχθεί έντονη φημολογία για τη δραστηριοποίηση στην Ελλάδα και άλλης εκπτωτικής αλυσίδας σούπερ μάρκετ (hard discounter), κάτι τέτοιο δεν έχει επιβεβαιωθεί. Ο κ. Ανδρεανίδης, πάντως, έξι περίπου χρόνια μετά την αποχώρηση της Aldi από την ελληνική αγορά, «βλέπει» να υπάρχει περιθώριο για την είσοδο και άλλου hard discounter. Ερωτηθείς σχετικά, απάντησε: «Εμείς πιστεύουμε στο μέλλον της χώρας και επενδύουμε στην Ελλάδα. Δραστηριοποιούμαστε σε μια ελεύθερη αγορά στο πλαίσιο της οποίας ο θεμιτός ανταγωνισμός είναι δημιουργικός, ειδικά αν αποτελεί παράγοντα μείωσης τιμών και βελτίωσης υπηρεσιών. Στόχος μας είναι να ακολουθήσουμε την τιμολογιακή μας πολιτική, η οποία ανταποκρίνεται στις ανάγκες και τις επιθυμίες του Ελληνα πολίτη, διατηρώντας χαμηλές τις τιμές των προϊόντων μας. Για κάθε ενέργεια και επένδυση στην κατεύθυνση αυτή υπάρχει χώρος».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή