Γεραπετρίτης: Επανεκκίνηση υπό συνθήκες απόλυτης ασφάλειας

Γεραπετρίτης: Επανεκκίνηση υπό συνθήκες απόλυτης ασφάλειας

«Είναι σημαντικό να ξεκινήσει εκ νέου ο σιδηρόδρομος το συντομότερο δυνατόν. Εως ότου ολοκληρωθεί το σύστημα τεχνολογικής αναβάθμισης, η επανεκκίνηση θα γίνει μόνον υπό όρους ασφάλειας. Θα αναβαθμίσουμε δηλαδή σημαντικά το επίπεδο ασφάλειας»

3' 0" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

«Είναι σημαντικό να ξεκινήσει εκ νέου ο σιδηρόδρομος το συντομότερο δυνατόν. Εως ότου ολοκληρωθεί το σύστημα τεχνολογικής αναβάθμισης, η επανεκκίνηση θα γίνει μόνον υπό όρους ασφάλειας. Θα αναβαθμίσουμε δηλαδή σημαντικά το επίπεδο ασφάλειας». Σε αυτή τη φράση συνοψίζεται το σχέδιο για τη λειτουργία του ελληνικού σιδηροδρόμου μετά το πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη, όπως το παρουσίασε χθες σε συνέντευξη Τύπου ο υπουργός Επικρατείας, Γιώργος Γεραπετρίτης.

1) Ο ίδιος δεν απέκλεισε πως η επαναλειτουργία του μπορεί να γίνει έως τα τέλη του μήνα, με υποχρεωτική παρουσία δύο σταθμαρχών σε κάθε σταθμό, κάτι που σημαίνει πως θα υπάρξει μείωση του μεταφορικού έργου, δηλαδή των δρομολογίων ή των σταθμών από τους οποίους θα περνάει το τρένο. Δεν έχει διευκρινιστεί ωστόσο ακόμη ποια δρομολόγια θα επανέλθουν και ποιες αμαξοστοιχίες (επιβατικές ή εμπορευματικές) θα μπουν πρώτα στις ράγες, την ώρα που οι επιβάτες δεν μπορούν να εξυπηρετηθούν. Σε σχετική ερώτηση της «Κ», ο κ. Γεραπετρίτης απάντησε πως «δεν έχουμε ολοκληρώσει ακόμη αυτό το σχέδιο γιατί τις επόμενες δύο ημέρες θα έχω εκτενείς συζητήσεις και με τους εργαζομένους, που θα κληθούν μαζί με τη Hellenic Train να συνδράμουν σε αυτό το έργο. Θα έχουμε μια αύξηση της παρουσίας του προσωπικού και πιθανότατα θα έχουμε μείωση του έργου».

2) Σε ό,τι αφορά τις προσλήψεις, ο αρμόδιος υπουργός αναγνώρισε το πρόβλημα των ελλείψεων, υποστηρίζοντας πως την τελευταία 15ετία έγινε σημαντική μείωση στο προσωπικό. Οι εργαζόμενοι του ΟΣΕ είναι περίπου 720, με τον αριθμό των σταθμαρχών να ανέρχεται σε 203 (133 μόνιμοι και 70 με δελτίο παροχής υπηρεσιών, την ώρα που υπάρχει ανάγκη για περίπου 400). Στον συνολικό αριθμό προστίθενται και περίπου 200 άτομα που απασχολούνται με δελτίο παροχής υπηρεσιών για την κάλυψη άμεσων αναγκών (69 κλειδούχοι, 73 σταθμάρχες, 60 τεχνικοί), ενώ δρομολογούνται επιπλέον 217 προσλήψεις (117 θέσεις εργασίας προκηρύχθηκαν το 2021, εκ των οποίων 36 σταθμάρχες και ακόμη 100 το 2022). Οι προσλήψεις βρίσκονται στο στάδιο της αξιολόγησης, ενώ έχουν υποβληθεί περίπου 11.000 αιτήσεις.

3) Ο κ. Γεραπετρίτης ανέφερε πως το προσεχές διάστημα θα φέρει στη Βουλή αυστηρότερο πλαίσιο σε ό,τι αφορά δολιοφθορές, κλοπές και καταστροφές στο δίκτυο.

4) Εμπειρα στελέχη του σιδηροδρόμου αναφέρουν πως έχουν υποβαθμιστεί νευραλγικές θέσεις και υπηρεσίες στον σιδηρόδρομο. Ο κ. Γεραπετρίτης δεσμεύτηκε ότι θα τις ενισχύσει. Παράλληλα δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο να επανέλθει η θέση του προϊσταμένου της αμαξοστοιχίας.

5) Προχωράει η σύσταση του εθνικού οργανισμού διερεύνησης αεροπορικών και σιδηροδρομικών ατυχημάτων, ενώ η κυβέρνηση δρομολογεί το νέο πλαίσιο λειτουργίας και ασφάλειας των σιδηροδρόμων σε συνεργασία με αντιπροσωπεία της Ε.Ε.

«Εάν είχαμε πλήρες σύστημα, καθολικό, τηλεδιοίκησης στη χώρα, κατά πάσα πιθανότητα το δυστύχημα δεν θα είχε συμβεί», παραδέχθηκε ο κ. Γεραπετρίτης, ο οποίος τόνισε πως θα γίνουν οι απαραίτητες ενέργειες προκειμένου να υλοποιηθεί ταχύτατα η περιβόητη σύμβαση 717 της ΕΡΓΟΣΕ. Ο ίδιος επισήμανε πως ο πρωθυπουργός επικοινώνησε με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της αναδόχου εταιρείας, Alstom Γαλλίας, για την επίσπευση των διαδικασιών ολοκλήρωσης του συγκεκριμένου έργου. Οπως είπε, στην παρούσα φάση έχει ολοκληρωθεί το 70% του έργου. Ειδικότερα, η σύμβαση για τη σηματοδότηση και την τηλεδιοίκηση αφορά 52 σταθμούς και τρία κέντρα τηλεδιοίκησης. «Το 2017 που σταμάτησε το έργο είχε υπάρξει πρωτόκολλο για την παραλαβή της σηματοδότησης και της τηλεδιοίκησης σε 17 από τους 52 σταθμούς. Σε αυτούς τους 17 σταθμούς έγιναν πρόσθετα έργα, που ουσιαστικά ανέτρεψαν όλο το έργο στους μισούς από αυτούς τους σταθμούς. Δηλαδή περίπου το 15% από το 30%-32% που είχε ολοκληρωθεί το 2017 έγινε από την αρχή, διότι δυστυχώς τα συστήματα δεν έβλεπαν το ένα το άλλο», ανέφερε. Σήμερα έχει παραδοθεί ένα κέντρο τηλεδιοίκησης, ενώ έχουν παραδοθεί 36 από τους 52 σταθμούς. «Εως το τέλος του έτους εκτιμούμε ότι θα έχουμε πλήρως όλους τους σταθμούς και τα κέντρα» είπε.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή