Μετρό Θεσσαλονίκης: Τι περιλαμβάνει η σύμβαση συντήρησης και λειτουργίας – Για πρώτη φορά με ΣΔΙΤ

Μετρό Θεσσαλονίκης: Τι περιλαμβάνει η σύμβαση συντήρησης και λειτουργίας – Για πρώτη φορά με ΣΔΙΤ

Η υπογραφή πραγματοποιήθηκε παρουσία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη

1' 59" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Τη σύμβαση για τη συντήρηση και λειτουργία του Μετρό της Θεσσαλονίκης υπέγραψε σήμερα το μεσημέρι η Ελληνικό Μετρό (πρώην Αττικό Μετρό) με την ανάδοχο κοινοπραξία. Ολα δείχνουν ότι η λειτουργία της βασικής γραμμής μετατίθεται πλέον για το φθινόπωρο του 2024, με την επέκταση προς Καλαμαριά να ακολουθεί 6 μήνες αργότερα. 

Η υπογραφή πραγματοποιήθηκε παρουσία του πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, των υπουργών Υποδομών Χρήστου Σταϊκούρα, Πολιτισμού Λίνας Μενδώνη, υφυπουργών και στελεχών των υπουργείων, καθώς και πλήθος πολιτευτών και άλλων τοπικών παραγόντων της Θεσσαλονίκης. Η τελετή πραγματοποιήθηκε στον σταθμό Αγίας Σοφίας που είναι πλέον ολοκληρωμένος, με τις τελευταίες εργασίες να πραγματοποιούνται στο επίπεδο της επιφάνειας, στον αρχαιολογικό χώρο που αποσπάστηκε και επανατοποθετήθηκε. 

«Σήμερα κάναμε ένα σημαντικό τελικό βήμα για να μπορέσει να παραδοθεί το μετρό σε πλήρη λειτουργία εντός του 2024», ανέφερε ο πρωθυπουργός. «Λάβαμε μια τολμηρή απόφαση, να χρησιμοποιήσουμε ιδιωτική τεχνογνωσία, την καλύτερη σε ευρωπαïκό επίπεδο για να εξασφαλίσουμε την απρόσκοπτη και ασφαλή λειτουργία του έργου», προσέθεσε σημειώνοντας ότι «η εξασφάλιση της συντήρησης του έργου αποδείχθηκε και πρόσφατα πόση σημασία έχει», μια σαφής αναφορά στην υπόθεση του στεγάστρου Καλατράβα

Η υπογραφή της σύμβασης παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον, καθώς πρόκειται για την πρώτη φορά στη χώρα μας που ανατίθεται μέσω σύμπραξης (ΣΔΙΤ) σε ιδιώτη η λειτουργία συστήματος Μετρό (συγκεκριμένα στη γαλλο-ιταλική κοινοπραξία ΑΤΜ-EGIS, που αναδείχθηκε ανάδοχος στον διαγωνισμό και συνέστησε την εταιρεία ειδικού σκοπού Thema). Η σύμβαση αφορά διάστημα 12 ετών και θα ενεργοποιηθεί σε διάστημα 12-14 μηνών, με συνολικό προϋπολογισμό 292 εκατ. ευρώ. Οπως ανέφερε χθες ο υφυπουργός Υποδομών Νίκος Ταχιάος, ο ανάδοχος θα πληρώνεται από το Δημόσιο με πληρωμές διαθεσιμότητας, ενώ όλα τα έσοδα από το μετρό (εισιτήρια, εμπορική εκμετάλλευση σταθμών) θα καταλήγουν στο Δημόσιο. Οι εταιρείες αυτές κομίζουν τεράστια εμπειρία στη λειτουργία ενός τέτοιου απαιτητικού έργου.

Τι περιλαμβάνει η σύμβαση:

– Στην προπαρασκευαστική περίοδο, ο ανάδοχος θα αναλάβει να προμηθευτεί, εγκαταστήσει και λειτουργήσει πληροφοριακό σύστημα (ΙΤ-ERP). Θα προχωρήσει στην κάλυψη των απαιτούμενων θέσεων προσωπικού (αρχικά 65 άτομα, τα οποία θα εκπαιδευθούν στην Ελλάδα και στο εξωτερικό ώστε να εκπαιδεύσουν τα υπόλοιπα στελέχη της κοινοπραξίας). Στην πλήρη της μορφή, η εταιρεία θα έχει 320 άτομα προσωπικό στη Θεσσαλονίκη. Επίσης θα πρέπει να πιστοποιήσει μέσω ανεξάρτητου αξιολογητή την ασφάλεια της διαδικασίας λειτουργίας και συντήρησης και να εκδώσει τις απαραίτητες άδειες για την έναρξη λειτουργίας του μετρό.

– Στην περίοδο εμπορικής λειτουργίας, ο ανάδοχος θα έχει την ευθύνη καθημερινής λειτουργίας και συντήρησης όλου του συστήματος του μετρό Θεσσαλονίκης, καθώς και τη φύλαξή του. 

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή