«Τι πιο ευγενές για το Βρετανικό Μουσείο»

«Τι πιο ευγενές για το Βρετανικό Μουσείο»

Ο Μάικλ Γουντ, ιστορικός, παρουσιαστής του BBC και παραγωγός ντοκιμαντέρ για την αρχαία Ελλάδα έχει παίξει σημαντικό ρόλο στον αγώνα για την επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα με τη μαχητική του αρθρογραφία και την ξεκάθαρη στάση του για τον επαναπατρισμό τους

2' 29" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ο Μάικλ Γουντ, ιστορικός, παρουσιαστής του BBC και παραγωγός ντοκιμαντέρ για την αρχαία Ελλάδα έχει παίξει σημαντικό ρόλο στον αγώνα για την επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα με τη μαχητική του αρθρογραφία και την ξεκάθαρη στάση του για τον επαναπατρισμό τους. «Σοκαρίστηκα από την απόφαση του κ. Σούνακ να μη συναντήσει τον Ελληνα πρωθυπουργό. Ηταν εξαιρετικά αγενές και εντελώς αντιπαραγωγικό σχετικά με το ζήτημα.

Η πατρίδα μας έχει ξεχωριστή σχέση με την Ελλάδα, ο Βύρωνας πέθανε με το όνειρο της ελληνικής λευτεριάς, οι λαοί μας πολέμησαν από κοινού με λυσσαλέα αντίσταση τους ναζί, έχουμε δεσμούς αιώνων που δεν μπορούν να μπουν στην ίδια ζυγαριά με μικροπολιτικά οφέλη.

Τι μικρόνοη συμπεριφορά για ένα τόσο συμβολικό ζήτημα για τους Ελληνες που είναι ταυτόχρονα ευρέως γνωστό στην παγκόσμια κοινή γνώμη. Ηταν έλλειψη σεβασμού στην ιστορία μας».

Ορόσημο το 2030

Ο Μάικλ Γουντ, ωστόσο, δεν εξαιρεί και άλλες χώρες πέραν της Βρετανίας που έχουν και αυτές σπαράγματα από τα Γλυπτά: «Μαζί με τη Βρετανία, η Γαλλία, το Βατικανό, η Δανία να δώσουν πίσω όλα τα θραύσματα, ας δεσμευτούν όλοι ότι μέχρι και το 2030 που συμπληρώνονται 200 χρόνια από την επίσημη ίδρυση του ελληνικού κράτους να τα έχουν επιστρέψει και να εορτάσουμε μαζί αυτήν τη σπουδαία επέτειο. Αλλωστε η κοινή γνώμη στη Βρετανία στηρίζει απολύτως αυτήν την άποψη. Το Βρετανικό Μουσείο κομπάζει ότι είναι ένα μουσείο της υφηλίου, μια κιβωτός παγκόσμιας τέχνης. Τι πιο γενναιόδωρο, τι πιο ευγενές να επιστρέψει τα Γλυπτά, γεγονός που θα το έκανε να κερδίσει τον θαυμασμό όλου του κόσμου».

Σοκαρίστηκα από την απόφαση του κ. Σούνακ να μη συναντήσει τον Ελληνα πρωθυπουργό. Ηταν εξαιρετικά αγενές και εντελώς αντιπαραγωγικό σχετικά με το ζήτημα.

Ο Γουντ έχει απάντηση και για το ωραίο επιχείρημα που κάποτε έγραψε ο Guardian: αν το Βρετανικό Μουσείο δώσει πίσω ό,τι του ζητούν ως κλεμμένο τότε θα καταλήξει να έχει στις προθήκες του τελικά μόνον μια ελαιογραφία με κόκερ σπάνιελ, διότι όλα τα εκθέματα δεν είναι από την Αγγλία αλλά από κάθε γωνιά της γης.

«Οπως ξέρετε οι Ελληνες πολύ προσεκτικά, δεν έχουν ζητήσει τίποτε άλλο από τα 100.000 αντικείμενα αρχαίου ελληνικού πολιτισμού που έχει το Βρετανικό στην κατοχή του. Θέλουν μονάχα τα Γλυπτά ώστε να επανενωθούν με το μνημείο για το οποίο άλλωστε δημιουργήθηκαν. Το Νέο Μουσείο της Ακρόπολης είναι καταπληκτικό και αποτελεί μια άξια στέγη για τα αριστουργήματα αυτά. Δεν υπάρχει κανένα άλλο μέρος που να έπρεπε να βρίσκονται τα Γλυπτά παρά η Αθήνα. Τελεία».

«Οπως στην αρχαιότητα»

Και τι θα υποκαταστήσει τα Γλυπτά στο Βρετανικό; Ο Γουντ έχει τη λύση και γι’ αυτό: «Μια ωραία ιδέα είναι να φτιαχτεί ένα ακριβές αντίγραφό τους αλλά όπως ακριβώς ήταν στην αρχαιότητα, δηλαδή αγάλματα ακέραια και χρωματισμένα. Θα είναι ένα τρομερό δέλεαρ για τους επισκέπτες να δουν από κοντά πώς ήταν κάποτε η ζωφόρος στον πιο σημαντικό αρχαίο ναό και η Αθήνα με τη σειρά της θα έχει τα αυθεντικά. Μου φαίνεται λογικό, δίκαιο και επωφελές για τις δύο πλευρές. Ηρθε η ώρα το Βρετανικό Μουσείο να συμβιβαστεί με τις επιταγές της εποχής μας».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή