ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Η πρόκληση για τις συγκοινωνίες

Η πρόκληση για τις συγκοινωνίες

Με την παρότρυνση του υφυπουργού Μεταφορών Γ. Κεφαλογιάννη για τη χρήση ιδιωτικού μέσου μεταφοράς, όπου είναι αυτό εφικτό, και την αποφυγή άσκοπων μετακινήσεων με ΜΜΜ ξεκινά τη Δευτέρα το πρώτο στάδιο επιστροφής στην κανονικότητα των μετακινήσεων της πόλης. Από τη Δευτέρα τίθεται σε ισχύ η υποχρεωτική χρήση μάσκας εντός των αστικών συγκοινωνιών, ενώ οι αποστάσεις ασφαλείας μεταξύ των επιβατών αποτελούν προϋπόθεση για την ασφαλή μετακίνηση με τις συγκοινωνίες όπως θα επισημαίνεται και μέσω οπτικοακουστικού υλικού σε σταθμούς, στάσεις, συρμούς και οχήματα.

Το εγχείρημα αποτελεί σημαντική πρόκληση για τους συγκοινωνιακούς φορείς, οι οποίοι θα τροποποιούν συνεχώς τα δρομολόγια και τις συχνότητές τους ανάλογα με τις συνθήκες (ζήτηση, συνωστισμός κ.τ.λ.). Στα δάπεδα των σταθμών των ΣΤΑΣΥ (Σταθερές Συγκοινωνίες) θα υπάρχουν διαγραμμίσεις που θα δείχνουν την απόσταση, που θα πρέπει να τηρείται μεταξύ των επιβατών. Στελέχη των συγκοινωνιακών φορέων και του υπουργείου Υποδομών-Μεταφορών επισημαίνουν ότι εάν οι επιβάτες βλέπουν πολύ κόσμο στις συγκοινωνίες, θα πρέπει να περιμένουν μέχρι το επόμενο διαθέσιμο όχημα ή συρμό πριν επιβιβαστούν. Ταυτόχρονα, θα πρέπει να κρατούν αποστάσεις μεταξύ τους τόσο κατά την αναμονή σε σταθμούς και στάσεις όσο και εντός των οχημάτων και συρμών. Η διασφάλιση, ωστόσο, της αποφυγής του συνωστισμού κατά την είσοδο σε σταθμούς μέσων σταθερής τροχιάς παραμένει ένα στοίχημα για τις ΣΤΑΣΥ με άγνωστο μέχρι στιγμής τον τρόπο υλοποίησης. Πέραν του γεγονότος ότι η διοίκηση της εταιρείας έχει ζητήσει την αύξηση του ανθρωπίνου δυναμικού από τις συνεργαζόμενες εταιρείες security, δεν φαίνεται ότι υπάρχει ακόμη σαφής εικόνα για το πώς θα αποφεύγεται ο συνωστισμός ιδιαίτερα κατά τις ώρες αιχμής. Εργαζόμενοι στις ΣΤΑΣΥ από την πλευρά τους επισημαίνουν ότι τον έλεγχο στις εισόδους των σταθμών θα διενεργούν τόσο το προσωπικό των εταιρειών security όσο και οι ελεγκτές της εταιρείας που είναι επιφορτισμένοι με τον έλεγχο κομίστρου.

Παραμένει σε ισχύ η απαγόρευση εισόδου των επιβατών από τις μπροστινές πόρτες λεωφορείων και τρόλεϊ για την ασφάλεια των οδηγών των ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες), ενώ η παρότρυνση του ΟΑΣΑ (Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών) θέλει τους επιβάτες να αποφεύγουν τη χρήση μετρητών στις συναλλαγές που γίνονται σε γκισέ και να επιλέγουν πιστωτικές ή χρεωστικές κάρτες. Ο ΟΑΣΑ, μάλιστα, επισημαίνει ότι καθίσταται ιδιαίτερα εύκολη η επαναφόρτιση είτε μέσω ηλεκτρονικού υπολογιστή ή μέσω κινητού τηλεφώνου των καρτών απεριορίστων διαδρομών, αποτρέποντας πρακτικά τους επιβάτες από το να προσέρχονται σε εκδοτικά μηχανήματα στους σταθμούς. 

Στο μεταξύ, η ενίσχυση των δρομολογίων κατά τις ώρες αιχμής αναμένεται να περιορίσει τα δρομολόγια κατά τις υπόλοιπες ώρες. Ωστόσο, στελέχη του Οργανισμού σημειώνουν ότι αναμένεται να αξιοποιηθούν και οχήματα που εκτελούν δρομολόγια προς τα Πανεπιστήμια (τα οποία επειδή είναι κλειστά δεν εκτελούνται) αλλά και το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος», τα οποία έχουν μειωμένες συχνότητες λόγω περιορισμένης κίνησης.

Χωρίς ηλεκτρικό σιδηρόδρομο και τρένα θα μείνει η χώρα αύριο λόγω της συμμετοχής των εργαζομένων τους στην απεργία που εξήγγειλε η ΓΣΕΕ για την Πρωτομαγιά. Σε ό,τι αφορά τις μετακινήσεις με ταξί, συνεχίζεται το μέτρο μεταφοράς ενός επιβάτη, με τις γνωστές εξαιρέσεις μεταφοράς γονέα με ανήλικα τέκνα ή συνοδείας ατόμου για ιατρικούς λόγους, γεγονός το οποίο έχει προκαλέσει την αντίδραση του κλάδου.