ΚΟΙΝΩΝΙΑ

«Μη επιβλαβή βαθμολόγηση» ζητούν οι φοιτητές

«Μη επιβλαβή βαθμολόγηση» ζητούν οι φοιτητές

Τη μη προσμέτρηση των βαθμών κατά τις εξετάσεις του τρέχοντος εαρινού εξαμήνου, σε περίπτωση που ρίχνουν τον γενικό μέσον όρο, ζητούν φοιτητές από την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας. Πρόκειται για την πολιτική της «μη επιβλαβούς βαθμολόγησης» (No Detriment), όπως ονομάζεται, την οποία έχουν υιοθετήσει ήδη πανεπιστήμια της Αγγλίας, της Ολλανδίας και των ΗΠΑ. «Λαμβάνοντας υπόψη ότι μεγάλος αριθμός φοιτητών έχει υποστεί σημαντικές συνέπειες του ιού και της καραντίνας, προτείνεται η παραπάνω πολιτική ως έκτακτη λύση, ως ένα δίχτυ ασφαλείας. Δίχτυ ασφαλείας που θα προστατεύσει τον πληγέντα φοιτητή, τον φοιτητή που παλεύει με λίγα και αδύναμα μέσα να διατηρήσει έναν αξιοπρεπή μέσον όρο σε ένα δυσμενές περιβάλλον», ανέφερε στην «Κ» ο κ. Aγγελος Καραγιαννόπουλος, προπτυχιακός φοιτητής του Τμήματος Πολιτικής Επιστήμης και Ιστορίας στο Πάντειο Πανεπιστήμιο, ο οποίος μαζί με άλλους πέντε συμφοιτητές του (Θεόδωρο Ρούλια, Γεώργιο Σακελλάρη, Βασίλη Τσόλκα, Παναγιώτη Σταυρόπουλο και Κωνσταντίνο Σαρηδάκη) συνέταξε επιστολή προς την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας. Η επιστολή έχει τεθεί εδώ και λίγες ημέρες προς συλλογή υπογραφών, συγκεντρώνοντας έως τώρα πάνω από 1.600 υπογραφές.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τον αρμόδιο υφυπουργό Παιδείας Βασίλη Διγαλάκη, στα ΑΕΙ τα εργαστηριακά μαθήματα που δεν μπορούν να γίνουν με τηλεκπαίδευση (περίπου το 3,5% του συνόλου) θα ξεκινήσουν στις 25 Μαΐου, ενώ οι εξετάσεις γι’ αυτά θα ακολουθήσουν μετά την ολοκλήρωσή τους. Για τα υπόλοιπα μαθήματα, οι εξετάσεις μπορούν να αρχίσουν όταν θα ολοκληρωθεί η διδασκαλία τους, όπως ορίζει ο νόμος.

Επιχειρηματολογώντας υπέρ του αιτήματός τους, οι φοιτητές επικαλούνται έξι λόγους. «Κατ’ αρχάς, εξωτερικοί παράγοντες, όπως το κλείσιμο των βιβλιοθηκών των ΑΕΙ και των αναγνωστηρίων, έχουν μειώσει σημαντικά τους χώρους στους οποίους οι φοιτητές μπορούν να μελετούν και να έχουν πρόσβαση σε ακαδημαϊκή βιβλιογραφία. Δεν θα πρέπει να θεωρείται δεδομένο ότι όλοι οι φοιτητές διαθέτουν το κατάλληλο περιβάλλον στην οικία τους για μελέτη. Δεύτερον, πολλοί καθηγητές και φοιτητές δεν είναι εξοικειωμένοι με τις πλατφόρμες που χρησιμοποιούνται, με αποτέλεσμα να προκύπτουν τεχνικά προβλήματα που δημιουργούν κώλυμα στη ροή του μαθήματος και συχνά οδηγούν σε διακοπή του. Τρίτον, η τηλεκπαίδευση από τη φύση της είναι ποιοτικά κατώτερη από τη διδασκαλία στην αίθουσα. Τέταρτον, οι επιπτώσεις του εξωτερικού περιβάλλοντος στην ψυχολογία των φοιτητών δεν πρέπει να παραβλέπονται, καθότι δυσχεραίνουν ακόμα περισσότερο τις συνθήκες φοίτησης στην Ελλάδα. Πέμπτον, η προσπάθεια κατ’ οίκον παράδοσης των συγγραμμάτων είναι σίγουρα εκτιμητέα και χρήσιμη, ωστόσο σε κάθε περίπτωση συνεπάγεται την καθυστέρηση της λήψης τους για τις εξετάσεις, αν λάβει κανείς δε υπ’ όψιν ότι μέχρι στιγμής βασιζόμαστε αποκλειστικά στο ελλιπές ψηφιακό υλικό. Εκτον, αναγνωρίζουμε και επικροτούμε ότι ο αντικειμενικός στόχος του υπουργείου είναι να μη χαθεί το εξάμηνο, ωστόσο δεν πρέπει να θυσιαστεί η ποιότητα των σπουδών, ούτε όμως η εγκυρότητα των εξετάσεων».