ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Ξανά στα θρανία οι μαθητές του Δημοτικού

06s129

Ολοκληρώθηκε χθες η επιστροφή όλων των εκπαιδευτικών δομών στη «νέα κανονικότητα», με την επαναλειτουργία νηπιαγωγείων, δημοτικών σχολειών και των δομών ειδικής αγωγής. Μάλιστα, στις μικρότερες ηλικίες καταγράφηκε η μαζικότερη επιστροφή των μαθητών στα σχολικά θρανία σε σχέση με την κατάσταση στα Γυμνάσια και στα Λύκεια. Από την άλλη, η εκπαίδευση βρίσκεται σε αναταραχή, καθώς χθες άρχισε η συζήτηση στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής του νομοσχεδίου του υπουργείου Παιδείας. Οι εκπαιδευτικές ομοσπονδίες έχουν προαναγγείλει κινητοποιήσεις.

Ειδικότερα, ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης επισκέφθηκε το 2ο Δημοτικό Σχολείο Καλλιθέας μαζί με την ηγεσία του υπ. Παιδείας. «Ηταν δύσκολη εξίσωση αυτή που κληθήκαμε να λύσουμε όλοι μαζί, αλλά τα καταφέραμε καλά. Και η επιτυχία της πιστώνεται σε όλους», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Μητσοτάκης, μιλώντας σε μαθητές της Στ΄ Τάξης που εκείνη την ώρα διδάσκονταν Μαθηματικά. Ο πρωθυπουργός επεσήμανε ότι είναι πολύ σημαντικό να έχουν πλήρη αίσθηση του ρόλου τους στην κοινωνία. Παράλληλα, εστιάζοντας στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση, ο κ. Μητσοτάκης τόνισε ότι λειτούργησε με επιτυχία, ότι είναι πολύ σημαντική για το εκπαιδευτικό έργο και πως «ήρθε για να μείνει». Πρόσθεσε πως «πάντα το μεγαλύτερο κομμάτι της δουλειάς θα γίνεται στην τάξη, ωστόσο η τεχνολογία προχωράει και μας δίνει πάρα πολλές ευκαιρίες και δυνατότητες να έχουμε πρόσβαση στη γνώση».

Χθες, η επιστροφή των μαθητών Δημοτικού στα σχολεία ήταν μεγαλύτερη των δύο βαθμίδων. Ο γενικός γραμματέας της ΔΟΕ Σταύρος Πετράκης δήλωσε στην «Κ» ότι λίγοι γονείς δήλωσαν ότι τα παιδιά θα απουσιάσουν, γι’ αυτό και τα περισσότερα τμήματα κατατμήθηκαν σε έως 15 μαθητές (όπως προβλέπουν τα προληπτικά μέτρα κατά του κορωνοϊού) και θα λειτουργούν εκ περιτροπής. Ο κ. Πετράκης απέδωσε τη μεγάλη συμμετοχή των μαθητών σε συνδυασμό λόγων: στην επιστροφή των γονιών στη δουλειά τους, στην πίεση των ίδιων των μαθητών να γυρίσουν στο σχολείο, αλλά και στην ευρύτερη χαλάρωση των μέτρων, σε αντίθεση με την 11η και 18η Μαΐου. Τότε επέστρεψαν οι μαθητές της δευτεροβάθμιας, αλλά ακόμη υπήρχε το μούδιασμα της κοινωνίας από την καραντίνα.

Κινητοποιήσεις

Την ίδια στιγμή πάντως, η εκπαιδευτική κοινότητα βρίσκεται σε αναστάτωση λόγω του ν/σ του υπ. Παιδείας που φέρνει αλλαγές και στις δύο εκπαιδευτικές βαθμίδες. ΟΛΜΕ και ΔΟΕ αντιδρούν σε διατάξεις του και χθες πραγματοποίησαν συγκέντρωση διαμαρτυρίας. Επίσης, προετοιμάζονται για απεργιακή κινητοποίηση την ημέρα συζήτησης στη Βουλή, Τρίτη 9  Ιουνίου, με συγκέντρωση στα Προπύλαια στη 1 μ.μ., και με συλλαλητήριο την ημέρα ψήφισης του ν/σ, Τετάρτη 10 Ιουνίου στις 7 μ.μ., από τα Προπύλαια προς τη Βουλή. Οι ομοσπονδίες αντιδρούν στη θεσμοθέτηση της αξιολόγησης και της Τράπεζας Θεμάτων, ενώ η πλειοψηφία της ΟΛΜΕ αντιτίθεται στην αύξηση των εξεταζόμενων μαθημάτων στις προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις Γυμνασίου και Λυκείου, καθώς και στην αύξηση του μέσου όρου προαγωγής και απόλυσης από 9,5 σε 10.

«Πρώτο» κουδούνι και για παιδικούς σταθμούς

Επαναλειτουργούν από χθες, μαζί με τα δημοτικά σχολεία, οι βρεφονηπιακοί και παιδικοί σταθμοί. Η πρώτη ημέρα λειτουργίας κύλησε ομαλά και χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα, ενώ η συντριπτική πλειονότητα των γονέων επέλεξε να επιστρέψουν τα παιδιά στο σχολείο, όπως προκύπτει από τα στοιχεία που συγκέντρωσαν οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Εσωτερικών.

Οπως στις λοιπές βαθμίδες της εκπαίδευσης, και στα νηπιαγωγεία τα μέτρα προληπτικής προστασίας από τον κορωνοϊό είναι συγκεκριμένα, με βασικό γνώμονα τις αποστάσεις οι οποίες πάντως, όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται και σε σχετική εγκύκλιο του υπ. Εσωτερικών για την επαναλειτουργία των νηπιαγωγείων και των παιδικών σταθμών, είναι δυσκολότερο να τηρηθούν.

Το πρώτο κουδούνι, μετά την καραντίνα, για τους μικρούς μαθητές συνοδεύθηκε από θερμομέτρηση στο σπίτι και εν συνεχεία, με την έλευση στο σχολείο, σχετική ενημέρωση για την κατάσταση της υγείας του κάθε παιδιού από τους γονείς προς το μέλος του προσωπικού που έχει οριστεί υπεύθυνο για την είσοδο και την αποχώρηση των παιδιών από το σχολείο. Μάλιστα, προς αποφυγήν συνωστισμού προτείνεται να οριστεί διαφορετική ώρα αποχώρησης και εισόδου των παιδιών.

Οπως και στα σχολεία, σε κάθε αίθουσα δεν θα πρέπει να βρίσκονται πάνω από 15 παιδιά, ενώ συνιστάται ως μέτρο κοινωνικής αποστασιοποίησης οι ομάδες να αποτελούνται πάντα από τα ίδια παιδιά, τα οποία θα παίζουν ή θα απασχολούνται στην ίδια αίθουσα, με τον ίδιο δάσκαλο, και θα χρησιμοποιούν τα ίδια παιχνίδια. Απαγορεύεται να φέρνουν τα παιδιά παιχνίδια από το σπίτι τους, ενώ τα παιχνίδια που χρησιμοποιούνται στο σχολείο από κοινού θα πρέπει να πλένονται και να απολυμαίνονται καθημερινά.

Αποστάσεις θα πρέπει να τηρούνται και στην τραπεζαρία, αλλά και στα δωμάτια όπου κοιμούνται τα βρέφη, ενώ επαναλαμβάνεται η αναγκαιότητα τήρησης των μέτρων προσωπικής υγιεινής από προσωπικό και παιδιά, και γίνεται σύσταση για τη βέλτιστη αξιοποίηση των εξωτερικών χώρων για δραστηριότητες.

Σε περίπτωση ύποπτου περιστατικού το παιδί απομονώνεται σε ειδικό καλά αεριζόμενο χώρο στο σχολείο και ειδοποιούνται αμέσως οι γονείς του. Σε περίπτωση που επιβεβαιωθεί η λοίμωξη από κορωνοϊό τότε οι γονείς ενημερώνουν τον παιδικό σταθμό και εν συνεχεία ενημερώνεται ο ΕΟΔΥ ο οποίος θα προβεί σε ιχνηλάτηση.