ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Πραγματικότητα το ψηφιακό Μητρώο Πολιτών

pragmatikotita-to-psifiako-mitroo-politon-2382309

Τη δυνατότητα να εξυπηρετούνται διά ζώσης από τις δημόσιες υπηρεσίες έχουν εφεξής οι πολίτες, καθώς το Δημόσιο επέστρεψε σε κανονικούς ρυθμούς. Ωστόσο, οι καλές πρακτικές που προέκυψαν κατά τη διάρκεια της καραντίνας ήρθαν για να μείνουν, καθώς ευνοείται η χρήση των ψηφιακών μέσων για τις συναλλαγές με το Δημόσιο, ενώ αυξάνονται συνεχώς οι υπηρεσίες που παρέχονται με ένα «κλικ» από τον υπολογιστή. Χθες, κατά τη διάρκεια τηλεδιάσκεψης υπό τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, παρουσιάστηκε από τους συναρμόδιους υπουργούς Εσωτερικών και Ψηφιακής Διακυβέρνησης κ. Τ. Θεοδωρικάκο και Κ. Πιερρακάκη το ψηφιακό Μητρώο Πολιτών, μέσω του οποίου οι πολίτες θα μπορούν να εξυπηρετούνται ψηφιακά για την έκδοση ληξιαρχικών και δημοτολογικών πιστοποιητικών.

Στην τηλεδιάσκεψη συμμετείχαν επίσης ο υφυπουργός Εσωτερικών Θ. Λιβάνιος, ο υφυπουργός παρά τω Πρωθυπουργώ αρμόδιος για τον συντονισμό του κυβερνητικού έργου Α. Σκέρτσος και ο γενικός γραμματέας του πρωθυπουργού Γρ. Δημητριάδης. Μέσω του ψηφιακού Μητρώου Πολιτών τα δημοτολόγια και τα ληξιαρχεία όλης της χώρας μετασχηματίζονται και γίνονται ψηφιακά, γεγονός που εκτιμάται ότι θα μειώσει την επισκεψιμότητα σε δήμους και ΚΕΠ κατά 6,6 εκατομμύρια επισκέψεις. Μέσω του gov.gr θα εκδίδονται τα πιστοποιητικά γέννησης, οικογενειακής κατάστασης και ιθαγένειας, ενώ σταδιακά αναμένεται να προστεθούν στην πλατφόρμα άλλα πέντε πιστοποιητικά και συγκεκριμένα εγγυτέρων συγγενών, ληξιαρχικές πράξεις γάμου, συμφώνου συμβίωσης, γέννησης και θανάτου, ενώ δρομολογείται  η ψηφιοποίηση και άλλων εγγράφων, όπως οι άδειες γάμου και βάπτισης. Παράλληλα, ενοποιούνται τα πιστοποιητικά που εκδίδουν δημοτικές υπηρεσίες και οι βεβαιώσεις που παρέχει η ηλεκτρονική πύλη «Ερμής», θέτοντας τέλος στην άτυπη διάκριση μεταξύ των δύο τύπων εγγράφων, η οποία προκαλούσε προβλήματα στους πολίτες.

Πάντως, από προχθές, Δευτέρα, όσοι το επιθυμούν, δύνανται να εξυπηρετούνται αυτοπροσώπως από τις δημόσιες υπηρεσίες χωρίς να κλείσουν ραντεβού, αν και η συνέχιση αυτής της πρακτικής των προσυνεννοήσεων συνιστάται προς αποφυγή συνωστισμού.

Σύμφωνα με τα όσα αναφέρονται στη σχετική κοινή υπουργική απόφαση, «η εξυπηρέτηση του κοινού γίνεται κατά προτίμηση, αλλά όχι αποκλειστικά, κατόπιν προγραμματισμένου ραντεβού, ενώ με ευθύνη του οικείου προϊσταμένου τηρείται ελάχιστη απόσταση ενάμισι (1,5) μέτρου μεταξύ των υπαλλήλων και μεταξύ των υπαλλήλων και των πολιτών». Ακολούθως, σε εγκύκλιο που εξέδωσε ο υπουργός Εσωτερικών τονίζεται η ανάγκη τήρησης των μέτρων πρόληψης  για πολίτες και για εργαζομένους.