Τα επόμενα βήματα προς τον «Μεγάλο Περίπατο»

Τα επόμενα βήματα προς τον «Μεγάλο Περίπατο»

3' 24" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Δρόμους για πεζούς και ποδήλατα, 2.000 θέσεις στάθμευσης δικύκλων, ταχύτερη μετακίνηση με τα μέσα μαζικής μεταφοράς, 12 νέες πιάτσες ταξί και συνολικά 50.000 τ.μ. ελεύθερου χώρου θα «δώσει», μεταξύ άλλων, στο κέντρο της Αθήνας ο «Μεγάλος Περίπατος».

Οι παρεμβάσεις ξεκίνησαν από τη λεωφόρο Βασιλίσσης Ολγας και την Ηρώδου Αττικού, ενώ από σήμερα ξεκινάει η «μεταμόρφωση» της πλατείας Συντάγματος και της Πανεπιστημίου, καθώς και οι σχετικοί περιορισμοί στην κυκλοφορία των Ι.Χ. Οι παρεμβάσεις στο ιστορικό κέντρο – εμπορικό τρίγωνο αναμένεται να αρχίσουν στις αρχές Ιουλίου, με την πρώτη φάση για τη δημιουργία του «Μεγάλου Περιπάτου» να ολοκληρώνεται το πρώτο δεκαήμερο του Ιουλίου.

Σύμφωνα με τις μελέτες και τους σχεδιασμούς που έχουν γίνει, ο «Μεγάλος Περίπατος» αναμένεται να αποδώσει και πάλι το κέντρο της πόλης σε όλους, Αθηναίους και μη, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι καθ’ όλη τη διάρκεια των έργων δεν πρόκειται να κλείσει κανένας δρόμος. Ωστόσο, θα ισχύσουν περιορισμοί στην κυκλοφορία, οι οποίοι θα εξακολουθήσουν να ισχύουν και μετά την ολοκλήρωση του έργου.

«Το κέντρο ανοίγει για όλους και όχι μόνο για τα Ι.Χ., όπως γίνεται σήμερα. Ο “Μεγάλος Περίπατος” αλλάζει την Αθήνα. Βάζει τέλος στα μηχανάκια πάνω στα πεζοδρόμια και δίνει 2.000 θέσεις στάθμευσης δικύκλων, δίνει 50.000 τ.μ. ελεύθερου χώρου και αυξάνει την ταχύτητα των διαδρομών των λεωφορείων. Επιτρέπει στα μαγαζιά και στις επιχειρήσεις να δουλεύουν ανεμπόδιστα, μακριά από την άναρχη στάθμευση και το κυκλοφοριακό χάος. Εδώ ξεκινάει μια επανάσταση ισορροπίας. Είναι η επανάσταση στο δικαίωμα της μετακίνησης του πεζού, του ποδηλάτη και του επιβάτη», δήλωσε ο δήμαρχος Αθηναίων, Κώστας Μπακογιάννης.

Στις οδούς και τις λεωφόρους όπου θα πραγματοποιηθούν παρεμβάσεις και θα τεθούν περιορισμοί στην κυκλοφορία, θα επιτρέπεται η διέλευση μέσων μαζικής μεταφοράς, οχημάτων μονίμων κατοίκων, οχημάτων ατόμων με αναπηρία, ηλεκτροκίνητων μέσων μεταφοράς, οχημάτων που κινούνται από και προς τους χώρους στάθμευσης, οχημάτων εξυπηρέτησης ξενοδοχείων, ταξί για επιβίβαση και αποβίβαση επιβατών, οχημάτων τροφοδοσίας και αποστολών εμπορικών καταστημάτων, οχημάτων ταχυμεταφορών και διανομών καταστημάτων εστίασης, οχημάτων πελατών εμπορικών καταστημάτων οι οποίοι έχουν να μεταφέρουν βαριά προϊόντα, οχημάτων έκτακτης ανάγκης, οχημάτων δημοσίων υπηρεσιών και τραπεζών, καθώς και οχημάτων εξυπηρέτησης δικτύων οργανισμών κοινής ωφέλειας. Να σημειωθεί ότι εξαιρέσεις θα γίνονται και σε ειδικές περιστάσεις, όπως γάμοι κ.λπ.

Η πρόσβαση στο κέντρο

Ο ευκολότερος τρόπος είναι τα μέσα μαζικής μεταφοράς, τα… πόδια και το ποδήλατο, ωστόσο, εφόσον κάποιος επιθυμεί να χρησιμοποιήσει το Ι.Χ. του, τότε θα πρέπει να το παρκάρει σε μία από τις 2.500 θέσεις πάρκινγκ που βρίσκονται στο εμπορικό τρίγωνο. Κατά την είσοδο σε περιοχή περιορισμένης κυκλοφορίας, θα υπάρχει ενημέρωση από τη Δημοτική Αστυνομία για τους όρους εισόδου, ενώ κατά την έξοδο θα γίνεται έλεγχος – για παράδειγμα, επίδειξη απόδειξης πάρκινγκ.

Επίσης, ως προς την πρόσβαση στην ευρύτερη περιοχή του κέντρου, ενόψει των παρεμβάσεων, και πάλι η Δημοτική Αστυνομία θα ενημερώνει τους οδηγούς για τις εναλλακτικές διαδρομές που μπορούν να ακολουθήσουν προκειμένου να φθάσουν στον προορισμό τους. Ως προς τα ταξί, εφόσον εισέρχονται στη ζώνη περιορισμένης κυκλοφορίας, θα ελέγχονται για την επιβίβαση και την αποβίβαση του πελάτη τα τελευταία πέντε λεπτά, εντός της περιοχής από την οποία εξέρχονται.

Πάρκινγκ… υπάρχει

Σύμφωνα με τους σχεδιασμούς και τις μελέτες, έχει προβλεφθεί επαρκής αριθμός θέσεων στάθμευσης εντός των περιοχών για τις κατηγορίες που εξαιρούνται, δηλαδή για κατοίκους, οχήματα τροφοδοσίας κ.λπ. Οι σημερινές θέσεις μονίμων κατοίκων θα διατηρηθούν και οι θέσεις επισκεπτών θα μετατραπούν είτε σε χώρους πεζών είτε σε θέσεις στάθμευσης μοτοσικλετών.

Ακόμη, προβλέπεται να δημιουργηθεί σημαντικός αριθμός θέσεων στάθμευσης επί της οδού εντός των περιοχών για τις κατηγορίες που εξαιρούνται, δηλαδή για τους κατοίκους, την τροφοδοσία και τις άλλες κατηγορίες εξαιρέσεων. Οι σημερινές θέσεις μονίμων κατοίκων αναμένεται, μάλιστα, να αυξηθούν, καθώς οι θέσεις επισκεπτών θα μειωθούν σημαντικά και θα ανακατανεμηθούν σε θέσεις κατοίκων, ατόμων με αναπηρίες, τροφοδοσίας καταστημάτων και ειδικών κατηγοριών οχημάτων.

Επιπλέον, θα λειτουργούν κανονικά όλοι οι υφιστάμενοι δημόσιοι και ιδιωτικοί χώροι στάθμευσης, με δυνατότητα πρόσβασης από όλους τους οδηγούς, συμπεριλαμβανομένων των τριών μεγάλων υπόγειων χώρων στις πλατείες Κοτζιά και Κλαυθμώνος και στη Βαρβάκειο Αγορά.

Παράλληλα, σε συνεργασία με τον ΟΑΣΑ, σχεδιάζεται να δημιουργηθούν 12 πιάτσες ταξί με σχεδόν 100 επίσημες θέσεις αναμονής, προκειμένου να εξυπηρετηθούν τόσο το Σύνταγμα και το εμπορικό τρίγωνο, όσο και ο άξονας της Πανεπιστημίου (Ομήρου, Ιπποκράτους, Κωστή Παλαμά).

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή