Σκηνή κυκλική και στο κέντρο το κοινό

Σκηνή κυκλική και στο κέντρο το κοινό

2' 29" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Μα καλά, ανακοινώνονται ακόμα φεστιβάλ εν μέσω πανδημίας; Επειτα από τόσες ακυρώσεις; Ναι, αν και οι υπεύθυνοι του Πικ-Νικ Urban Festival προφανώς σκέφτηκαν να το ματαιώσουν ή να το αναβάλουν, προτού τελικά επιλέξουν να το πραγματοποιήσουν για ένατη χρονιά, στη Ρωμαϊκή Αγορά της Θεσσαλονίκης.

«Αισθανθήκαμε ότι φέτος οφείλαμε περισσότερο από ποτέ να στήσουμε αυτή τη μικρή αστική εκδρομή, γιατί ο κόσμος είναι φοβισμένος για το αύριο και έχει ανάγκη από μια θετική αύρα», λέει ο Κωνσταντίνος Κουλουζάκης από τη διοργανώτρια Parenthesis. «Αποφασίσαμε λοιπόν να συναντηθούμε ξανά, με ασφάλεια, για μια τελευταία, όμορφη ανάμνηση, πριν από ένα δύσκολο φθινόπωρο».

Εχοντας την αιγίδα και τη στήριξη του ΥΠΠΟΑ και με τη συνεργασία της Εφορείας Αρχαιοτήτων Πόλης Θεσσαλονίκης, το ένατο Πικ-Νικ Urban Festival θα λάβει χώρα από τις 27 έως τις 30 Αυγούστου, παρουσιάζοντας ελληνικές δημιουργίες και καλλιτέχνες: τις ταινίες «Winona» του Αλέξανδρου Βούλγαρη, «Ευτυχία» του Αγγελου Φραντζή, «Απόστρατος» του Ζαχαρία Μαυροειδή και «Φτηνά τσιγάρα» του Ρένου Χαραλαμπίδη, καθώς και μουσικά σχήματα όπως οι Χειμερινοί Κολυμβητές, ο Φώτης Σιώτας και η Ιουλία Καραπατάκη, ο The Boy και η Δεσποινίς Τρίχρωμη, οι Usurum, ο Transparent Man, ο Me Nash, ο Ερμής, αλλά και οι Eli & The Portraits, η Ελπίδα Παπακοσμά, ο Φάνης Ζαχόπουλος και ο Δημήτρης Τάσαινας κ.ά.

«Εχοντας ακούσει τους προβληματισμούς των καλλιτεχνών, θέλαμε ένα πρόγραμμα με εγχώριες μουσικές και ταινίες, για να δώσουμε στους δημιουργούς το βήμα που χρειάζονται, αλλά και για να δείξουμε ότι η αξιοποίηση των αρχαιολογικών χώρων της πόλης έχει μια λογική που μπορεί να στηριχθεί», λέει ο Κωνσταντίνος Κουλουζάκης.

Τι γίνεται όμως με τα μέτρα ασφαλείας; «Προσαρμόσαμε τον χώρο της Ρωμαϊκής Αγοράς στα πρότυπα της πλατφόρμας viva.gr, ώστε ο κόσμος, εκτός από εισιτήριο, να “αγοράζει” και χώρο, κάτι που θα χρησιμεύσει και αν τυχόν χρειαστεί ιχνηλάτηση κάποιου κρούσματος», αποκρίνεται ο υπεύθυνος του φεστιβάλ. «Τηρούμε τις αποστάσεις, πραγματοποιούμε θερμομετρήσεις με δικά μας έξοδα, γίνεται χρήση μάσκας και αυτό γιατί μεταξύ όλων των άλλων, σε ευπαθείς ομάδες ανήκουν και κάποιοι από εμάς».

Εχοντας στο ενεργητικό της διοργανώσεις όπως το διεθνές φεστιβάλ μουσικού ντοκιμαντέρ In Edit, το ποδοσφαιρόφιλο Offside Festival αλλά και το πρόσφατο Drive-In Festival, που έφερε στη Θεσσαλονίκη την τελευταία, «αυτοκινούμενη» πολιτιστική τάση της πανδημίας (παρουσιάζοντας όμως όχι ταινίες, αλλά παραστάσεις θεάτρου και χορού), η Parenthesis μοιάζει να έχει μια εικόνα για τις διοργανώσεις της νέας εποχής. «Κατ’ αρχήν θα ήταν επικίνδυνο να πούμε ότι δεν χρειαζόμαστε τον πολιτισμό», σχολιάζει ο Κουλουζάκης.

«Οφείλουμε να βρίσκουμε τρόπους να τον απολαμβάνουμε και η αλήθεια είναι ότι τρόποι υπάρχουν, μέσα από τη στήριξη της πολιτείας, όχι μόνο στους “δυνατούς παίκτες”», συνεχίζει. «Εμείς, προσαρμοζόμαστε καθημερινά. Σχεδιάζουμε π.χ. ένα φεστιβάλ με μικρής κλίμακας συναυλίες, σε σκηνές τοποθετημένες κυκλικά, στο κέντρο των οποίων το κοινό θα κάθεται σε τραπέζια, γιατί υπολογίσαμε ότι έτσι τηρούνται καλύτερα οι αποστάσεις και οι θεατές βλέπουν περισσότερα συγκροτήματα. Πιστεύω ότι θα αλλάξουν τα μοντέλα, τα νούμερα, οι μισθοί, οι τιμολογήσεις. Θα πρέπει να πάρουμε τη γενναία απόφαση ότι θα ζήσουμε με τη νέα συνθήκη. Δεν είμαστε σίγουροι για την επόμενη μέρα, αλλά δεν μπορούμε να μην προσπαθήσουμε».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή