Απειλή κατάρρευσης στην «τρύπα του Καραμανλή»

Απειλή κατάρρευσης στην «τρύπα του Καραμανλή»

2' 13" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ηταν 30 Αυγούστου 1953. Ο υπουργός Δημοσίων Εργων, Κωνσταντίνος Καραμανλής, ανακοίνωσε τη διάθεση 210 δισεκατομμυρίων δραχμών για έργα οδοποιίας το οικονομικό έτος 1953-54, σε ένα πρόγραμμα που περιλάμβανε 622 νέα χιλιόμετρα δρόμων. Στο πρόγραμμα αυτό περιλαμβανόταν και η αναβάθμιση ή διάνοιξη, όπου χρειαζόταν, της εθνικής οδού Αθηνών- Σουνίου, η οποία ήταν  κομβική για το σχέδιο της κυβέρνησης να αναπτύξει τουριστικά την παράκτια ζώνη της Αττικής. Σε δημοσίευμα της «Καθημερινής» στις 20 Μαρτίου 1954 αναφέρεται ότι «επί συνολικού μήκους 43 χιλιομέτρων της οδού Βουλιαγμένης-Σουνίου εγένετο η διάνοιξις του κατεξοχήν βραχώδους τμήματος μήκους 3 χιλιομέτρων. Η οδός αύτη μέχρι Λομβάρδας (σ.σ. σήμερα Αγία Μαρίνα Κορωπίου), μήκους 8,5 χλμ. θα διανοιγή μέχρι τέλους Ιουνίου, οπότε θα έχουν εκτελεσθή και τα χωματουργικά έργα της υπολοίπου οδού». 

Ο δεύτερος κλάδος της μικρής σήραγγας, που έμεινε γνωστή ως «η τρύπα του Καραμανλή», εγκαινιάστηκε στις 27 Μαρτίου 1980. Οπως αναφέρει το ρεπορτάζ της «Κ», «η σήραγγα αυτή, πλάι στην παλιά, ήταν απαραίτητη για την κυκλοφορία στην παραλιακή λεωφόρο που ήταν προβληματική. Με τη λειτουργία της αντιμετωπίζεται παράλληλα η προστασία του περιβάλλοντος γιατί αποφεύχθηκαν οι μεγάλης εκτάσεως εκβραχισμοί και οι κακοποιήσεις του τοπίου». 

Προ ημερών, στο πλαίσιο των τακτικών ελέγχων της Διεύθυνσης Διαχείρισης Μητροπολιτικών Υποδομών της Περιφέρειας Αττικής διαπιστώθηκε μια ρωγμή στον κλάδο προς Σούνιο. «Επειδή υπήρχαν αναφορές και από περιοίκους, ότι έπεφταν πετραδάκια στον δρόμο, ζητήσαμε από έναν εργολάβο που ήδη εκτελούσε ένα άλλο έργο να αποτυπώσει τη ρωγμή», λέει στην «Κ» ο διευθυντής της υπηρεσίας, Παναγιώτης Καριώτης. «Αναζητήσαμε φωτογραφίες των σηράγγων που να έχουν ληφθεί πριν από ένα έτος και διαπιστώσαμε ότι υπήρχε μια λεπτή ρωγμή που είχε φθάσει τα 10 εκατοστά. Αμέσως ειδοποίησα τον περιφερειάρχη Γιώργο Πατούλη που συγκάλεσε σύσκεψη με την Τροχαία και αποφασίστηκε το κλείσιμο του δρόμου».

Από χθες οι μηχανικοί εξετάζουν τι θα μπορούσε να γίνει. «Η λύση της κατεδάφισης των δύο σηράγγων είναι εκτός συζήτησης, γιατί είναι ένα ιστορικό τοπόσημο της περιοχής. Αυτό που προκρίνεται είναι με ειδικό μηχάνημα να ανοιχθούν τρύπες στο αποσταθεροποιημένο κομμάτι, που υπολογίζουμε ότι ζυγίζει περίπου 100 τόνους, ώστε να το απομακρύνουμε». Το κόστος της επιχείρησης υπολογίζεται σε 100.000 ευρώ, ενώ ο αποκλεισμός θα διαρκέσει υποχρεωτικά περί τον ένα μήνα. «Με την ευκαιρία θα προχωρήσουμε σε έργα στήριξης και των δύο κλάδων», λέει ο κ. Καριώτης. Αξίζει να σημειωθεί ότι δίπλα στην εν λόγω σήραγγα, στο 31ο χλμ. της Αθηνών-Σουνίου έγινε στις 13 Αυγούστου του 1968 η αποτυχημένη απόπειρα του Αλέκου Παναγούλη να δολοφονήσει τον δικτάτορα Γιώργο Παπαδόπουλο. Ο Παναγούλης είχε τοποθετήσει εκρηκτικά σε έναν υπόγειο αγωγό ομβρίων, όμως η έκρηξη έγινε ελάχιστα δευτερόλεπτα αφότου πέρασε το αυτοκίνητο του Παπαδόπουλου. Η απόπειρα οδήγησε στη σύλληψή του, στον βασανισμό και στην καταδίκη του σε θάνατο, ενώ η εκτέλεσή του απεφεύχθη χάρη στη διεθνή κατακραυγή. 

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή