Στο δίκτυο του ΟΑΣΑ, τα ΚΤΕΛ

Στο δίκτυο του ΟΑΣΑ, τα ΚΤΕΛ

2' 41" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Σχεδόν δέκα ημέρες χρειάστηκαν από τη δρομολόγηση του πρώτου οχήματος ΚΤΕΛ σε γραμμές του ΟΑΣΑ προκειμένου να ολοκληρωθεί ο σχεδιασμός της σύμπραξης μεταξύ των δύο φορέων. Μόλις χθες, μετά την επονομαζόμενη δεύτερη φάση ενσωμάτωσης οχημάτων ΚΤΕΛ στο δίκτυο του ΟΑΣΑ, ανακοινώθηκε επισήμως ο συνολικός σχεδιασμός του εγχειρήματος ενίσχυσης του συγκοινωνιακού έργου των φορέων της Αττικής. Μέχρι το τέλος Νοεμβρίου αναμένεται η ολοκλήρωση παραχώρησης έργου στα ΚΤΕΛ που θα διαρκέσει δύο χρόνια. 

Για την ενίσχυση του στόλου του Οργανισμού  θα ενταχθούν στον στόλο του ΟΑΣΑ συνολικά 200 λεωφορεία, εκ των οποίων 164 κανονικά (12 μέτρων), 30 αρθρωτά (18 μέτρων) και 6 μικρολεωφορεία (8 μέτρων). Το ετήσιο κόστος ανάθεσης συγκοινωνιακού έργου στην ΚΤΕΛ Ν. Αττικής Α.Ε. το οποίο θα καλυφθεί από τον κρατικό προϋπολογισμό ανέρχεται σε 24.131.018 ευρώ. Το κόστος αυτό έχει υπολογιστεί με προσφερόμενη τιμή 1,41 ευρώ ανά οχηματοχιλιόμετρο. 

Μείωση αναμονής

Η σύμπραξη με τα ΚΤΕΛ κρίθηκε απαραίτητη και αποτελεσματική, καθώς με αυτήν εντάσσονται συνολικά 200 οχήματα και 550 επιπλέον οδηγοί σε ημερήσια βάση στο σύστημα των αστικών συγκοινωνιών αρμοδιότητας ΟΑΣΑ. Παράλληλα, σύμφωνα με τον ΟΑΣΑ, επιτυγχάνεται το 100% της εκτέλεσης των δρομολογίων με βελτιωμένες χρονοαποστάσεις, ενώ αναμένεται μείωση της διάρκειας αναμονής των επιβατών σε όλο το δίκτυο του Οργανισμού. 

Με την εξοικονόμηση πόρων (οχήματα και οδηγοί) θα βελτιωθούν σημαντικά τα λειτουργικά χαρακτηριστικά των λεωφορειακών γραμμών στον αστικό ιστό της Αθήνας, οι οποίες εξυπηρετούν μεγάλο αριθμό επιβατών και περιλαμβάνουν πολλαπλές μετεπιβιβάσεις (γραμμές κορμού, κεντρικές, διακεντρικές γραμμές και τροφοδοτικές γραμμές). Το κόμιστρο παραμένει ίδιο (σημειώνεται ότι είχε μειωθεί κατά την έναρξη της πανδημίας), ενώ όλα τα έσοδα από τα εισιτήρια, αποτελούν έσοδα του ΟΑΣΑ. Το έργο που ανατίθεται στα ΚΤΕΛ αντιστοιχεί ετησίως σε 17,1 εκατ. οχηματοχιλιόμετρα, που αναλογεί στο 19,97% του οδικού συγκοινωνιακού έργου.

Οι γραμμές που θα ανατεθούν σταδιακά μέχρι τα τέλη Νοεμβρίου 2020 στα ΚΤΕΛ Ν. Αττικής είναι:

• Γραμμές Βόρειας Αττικής: Στην κατηγορία αυτή ανήκουν γραμμές που συνδέουν την περιοχή της Κηφισιάς με περιοχές όπως η Ροδόπολη, το Κρυονέρι, ο Αγιος Στέφανος, ο Διόνυσος, οι Θρακομακεδόνες.

• Γραμμές Δυτικής Αττικής: Στην κατηγορία αυτή ανήκουν γραμμές οι οποίες συνδέουν την περιοχή της Ελευσίνας με περιοχές όπως ο Ασπρόπυργος, η Μάνδρα, η Μαγούλα.

• Γραμμές Ανατολικής Αττικής: Στην κατηγορία αυτή ανήκουν γραμμές που συνδέουν τους σταθμούς μετρό «Δουκίσσης Πλακεντίας» και «Νομισματοκοπείο» με περιοχές όπως η Ανθούσα, η Αρτέμιδα, το Κορωπί, η Παλλήνη, η Ραφήνα.

• Γραμμές Νότιας Αττικής: Στην κατηγορία αυτή ανήκουν οι γραμμές οι οποίες συνδέουν τον σταθμό του μετρό «Ελληνικό» με περιοχές όπως η Σαρωνίδα, η Βάρκιζα, η Γλυφάδα.

Ο Οργανισμός παραδέχεται ότι η ενσωμάτωση των ΚΤΕΛ έγινε βεβιασμένα, επιβεβαιώνοντας ότι «τα οχήματα των ΚΤΕΛ εντάσσονται άμεσα στο σύστημα των αστικών συγκοινωνιών, ενώ ο εξοπλισμός τηλεματικής και ηλεκτρονικού εισιτηρίου στα οχήματα αυτά θα εγκατασταθεί σταδιακά». Τα ΚΤΕΛ που έχουν ήδη αναλάβει συγκοινωνιακό έργο, σημειώνεται ότι δεν διαθέτουν ακόμα τον εξοπλισμό επικύρωσης εισιτηρίων ούτε φυσικά οθόνες τηλεματικής. Ετσι, στην τελική φάση, η οποία προσδιορίζεται για τα τέλη του επόμενου μήνα τα ΚΤΕΛ θα εγκαταστήσουν το σύστημα για τη λειτουργία ηλεκτρονικού εισιτηρίου, καθώς και κατάλληλο σύστημα τηλεματικής.

Στην ανακοίνωσή του, ο ΟΑΣΑ δεν παραλείπει να επισημάνει ότι η συνεργασία ΟΑΣΑ-ΚΤΕΛ Αττικής εντάσσεται στο πλαίσιο αντιμετώπισης των έκτακτων μέτρων λόγω της πανδημίας COVID-19. Υπενθυμίζεται πως στόχος είναι η μέγιστη δυνατή πληρότητα να μην ξεπερνά το 65% εντός των οχημάτων του ΟΑΣΑ. 

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή