ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Λιγότεροι επιβάτες, περισσότερα εμπορεύματα

Λιγότεροι επιβάτες, περισσότερα εμπορεύματα

Περιορισμένη καταγράφηκε η επιβατική κίνηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ την περασμένη χρονιά, ως αποτέλεσμα των μέτρων που έχουν ληφθεί για την καταπολέμηση της πανδημίας. Οι κινήσεις των πολιτών πραγματοποιήθηκαν όλο το 2020 με το σταγονόμετρο, λόγω της απαγόρευσης μετακίνησης από νομό σε νομό. Ταυτόχρονα οι περιορισμοί που ισχύουν ως προς τη χωρητικότητα των συρμών, που επιτρέπουν μόλις το 65% των επιβατών, οδήγησαν σε σημαντική μείωση της επιβατικής κίνησης στο σύνολο του έτους.

Την ίδια στιγμή, όμως, οι μεταφορές εμπορευμάτων φαίνεται ότι άντεξαν, καθώς κατέγραψαν οριακή αύξηση. Ειδικότερα, τα έσοδα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ από επιβατικές μεταφορές μειώθηκαν κατά 44% το 2020 σε σχέση με το 2019 που «έκλεισαν» στα 57,9 εκατ. ευρώ. Από την άλλη, οι εμπορευματικές σιδηροδρομικές μεταφορές φαίνεται ότι άντεξαν, καθώς η ανάγκη για μεταφορά αγαθών δεν περιορίστηκε ούτε στο ελάχιστο. Ειδικότερα, τα έσοδα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ από τη μεταφορά εμπορευμάτων προκύπτει ότι ενισχύθηκαν κατά 0,18% σε σχέση με το 2019, οπότε και τα έσοδα (από εμπορεύματα) είχαν διαμορφωθεί στα 13,9 εκατ. ευρώ.

Η εξέλιξη κρίνεται ιδιαίτερα θετική από τη σιδηροδρομική αγορά, καθώς στην πλειονότητα των περιπτώσεων τα κέρδη των φορέων προέρχονται κυρίως από τη μεταφορά εμπορευμάτων και όχι από αυτήν των επιβατών. Στο μεταξύ, τον επόμενο μήνα αναμένεται η εκτέλεση του πρώτου δρομολογίου με το γρήγορο τρένο που έχει φθάσει από την Ιταλία και ήδη πραγματοποιεί τις πρώτες δοκιμές του εντός του εργοστασίου της Θεσσαλονίκης. Πρόκειται για το ανακατασκευασμένο ιταλικό τρένο ETR 470, περίπου 600 θέσεων, εκ των οποίων οι 151 πρώτης θέσης, που αναμένεται να «εκτοξεύσει» το ταξίδι στο κεντρικό δίκτυο μεταξύ Αθήνας και Θεσσαλονίκης.

Η έναρξη των δρομολογίων με το νέο τρένο αναμένεται να δώσει ώθηση στα έσοδα από επιβατικές μεταφορές της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, καθώς με την ολοκλήρωση των έργων στο δίκτυο του ΟΣΕ το ταξίδι μεταξύ Αθήνας και Θεσσαλονίκης θα διεξάγεται μέσα σε τρεις ώρες περίπου. Στην καλύτερη περίπτωση, εάν δεν σημειωθούν έκτακτα περιστατικά, το ETR 470 θα μπορεί άμεσα να τρέξει με ταχύτητες που δεν θα ξεπερνούν τα 160 χλμ./ώρα, και αυτές μόνο σε ορισμένα σημεία του δικτύου. Το συγκεκριμένο τρένο, ωστόσο, είναι σχεδιασμένο να μπορεί να κινείται με 200 χλμ./ώρα, ταχύτητα που για την ώρα δεν μπορεί να εξυπηρετηθεί από το δίκτυο του ΟΣΕ.