ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Ισοδυναμία διπλωμάτων οδήγησης με πέντε μαθήματα

isodynamia-diplomaton-odigisis-me-pente-mathimata

Σε μόλις δύο αλλά αρκετά σημαντικές αλλαγές οδήγησαν οι συζητήσεις στη Βουλή επί του νομοσχεδίου «Η Ελλάδα σε κίνηση: Βιώσιμη αστική κινητικότητα – Μικροκινητικότητα – Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό, την απλούστευση και την ψηφιοποίηση διαδικασιών του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών». 

Οι ρυθμίσεις του σχεδίου προκάλεσαν σειρά αντιδράσεων, με εκπαιδευτές οδήγησης μάλιστα να πραγματοποιούν πορεία διαμαρτυρίας χθες στο κέντρο της Αθήνας, παρά το γεγονός ότι μία εκ των αλλαγών ήρθε λίγο πιο κοντά στις αρχικές τοποθετήσεις τους επί του θέματος της ισοδυναμίας των διπλωμάτων οδήγησης. Το κείμενο που κατατέθηκε αρχικώς στη Βουλή προέβλεπε τη δυνατότητα οδήγησης ελαφρού δικύκλου 125 κ.εκ. για κατόχους διπλώματος Β (Ι.Χ. αυτοκινήτου), αρκεί να έχουν συμπληρώσει το 27ο έτος της ηλικίας τους, να είναι κάτοχοι διπλώματος Β για τουλάχιστον έξι χρόνια και να έχουν παρακολουθήσει τρία πρακτικά μαθήματα. 

Η αλλαγή που έγινε μετά την παρέμβαση των φορέων ανεβάζει τον αριθμό των υποχρεωτικών μαθημάτων στα πέντε, από τρία. 

Οι εκπαιδευτές οδήγησης υποστηρίζουν από την πρώτη στιγμή ότι η μη διεξαγωγή εξετάσεων και πλήρους προγράμματος μαθημάτων θέτει σε κίνδυνο την οδική ασφάλεια για νέους οδηγούς ελαφρών δικύκλων. 

Από την άλλη, ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Εμπόρων Εισαγωγέων Επισκευαστών Δικύκλων ζητούσε την ισοδυναμία των διπλωμάτων χωρίς καμία απολύτως προϋπόθεση, τονίζοντας ότι στην πλειονότητα των υπόλοιπων ευρωπαϊκών χωρών όπου ισχύει η πρόβλεψη δεν ορίζονται ελάχιστες προϋποθέσεις. Παράλληλα διεκδικούσαν τον περιορισμό της προϋπόθεσης κατοχής διπλώματος στα 3 έτη, από 6, και τη μείωση του ηλικιακού ορίου στα 24 χρόνια, από τα 27.

Ως προς τα ελαφρά προσωπικά ηλεκτροκίνητα οχήματα (ΕΠΗΟ), η βασική αλλαγή που αποφασίστηκε είναι η υποχρεωτική χρήση κράνους κατά τη χρήση τους. Στο αρχικό κείμενο του σχεδίου νόμου υπήρχε σύσταση για τη χρήση κράνους, το οποίο όμως δεν ήταν υποχρεωτικό.