ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Σύγκλιση για το Λύκειο της Ριζαρείου

sygklisi-gia-to-lykeio-tis-rizareioy-561393226

Βήμα προς την εξεύρεση λύσης σχετικά με την πορεία του Γενικού Εκκλησιαστικού Λυκείου της Ριζαρείου χαρακτηρίστηκε στο τέλος της από τους συμμετέχοντες η πολύωρη –πάνω από τρεις ώρες– χθεσινή σύσκεψη των εκπροσώπων του Λυκείου και του υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.
Ειδικότερα, το θέμα ανέκυψε καθώς νομοσχέδιο, που θα συζητηθεί σε προσεχές υπουργικό συμβούλιο, αλλάζει τον χαρακτήρα των εκκλησιαστικών σχολείων, τα οποία πλέον δεν θα εκπαιδεύουν ιερείς. Αντίθετα, με βάση το ν/σ, για την εκπαίδευση των ιερέων θα δημιουργηθούν σχολές μαθητείας υποψηφίων κληρικών (ΣΜΥΚ).

Το υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων θεωρεί ότι η διδασκαλία ειδικών θεολογικών/εκκλησιαστικών μαθημάτων, όπως στην περίπτωση του Γενικού Εκκλησιαστικού Λυκείου της Ριζαρείου, δεν δίνουν ιερατικό προσανατολισμό στο πρόγραμμα σπουδών του, όπως πρέπει να ακολουθούν όσοι επιθυμούν να γίνουν ιερείς. Για τον λόγο αυτό ζήτησε από το Πολυμελές Συμβούλιο της Ριζαρείου Εκκλησιαστικής Σχολής να λειτουργήσει ΣΜΥΚ. Η αρχική απάντηση του Πολυμελούς Συμβουλίου ήταν αρνητική και για τον λόγο αυτό –και μέχρι να βρεθεί λύση– υπήρξε ανησυχία μήπως δεν γίνουν νέες εγγραφές στο Γενικό Εκκλησιαστικό Λύκειο της Ριζαρείου για την επόμενη σχολική χρονιά. 

Σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», η πρόταση του υπουργείου είναι να λειτουργήσει, παράλληλα με το Λύκειο, και ΣΜΥΚ σε χώρους που θα προτείνει το Πολυμελές Συμβούλιο της Σχολής.

Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, πλειοψηφία των μελών του Πολυμελούς Συμβουλίου της Ριζαρείου Εκκλησιαστικής Σχολής διακρίνει σημεία σύγκλισης με το υπουργείο Παιδείας, ωστόσο αναμένεται η τελική απόφασή του. 

«Υψηλό επίπεδο»

Πριν από τη χθεσινή συνάντηση με το Πολυμελές Συμβούλιο, έγιναν συναντήσεις στο υπουργείο Παιδείας με εκπροσώπους του συλλόγου διδασκόντων, των αποφοίτων αλλά και των μαθητών. Αλλωστε, οι γονείς είναι αυτοί που θέλουν να διατηρηθεί η υψηλή ποιότητα του σχολείου. Ενδεικτικά, όπως ανέφερε στην «Κ» η κ. Ισαβέλλα Ανδρεΐκου, μητέρα μαθήτριας του Γενικού Εκκλησιαστικού Λυκείου, «το συγκεκριμένο σχολείο είναι διαφορετικό από τα υπόλοιπα εκκλησιαστικά σχολεία. Η άδειά του είναι γενικού εκκλησιαστικού λυκείου και για να εισαχθεί κανείς σε αυτό πρέπει να έχει υψηλό απολυτήριο γυμνασίου, να υποβάλει βιογραφικό, να δώσει γραπτές εξετάσεις και να περάσει συνέντευξη. Το επίπεδο των μαθητών είναι υψηλό, όπως και των καθηγητών, οι οποίοι σε μεγάλο ποσοστό είναι κάτοχοι τίτλων μεταπτυχιακών και διδακτορικών σπουδών. Τα αποτελέσματα εξάλλου φαίνονται από το πολύ μεγάλο ποσοστό επιτυχίας των μαθητών στις Πανελλαδικές Εξετάσεις». 

Οι μαθητές, περίπου 150 και στις τρεις τάξεις του λυκείου, πέραν των κοινών μαθημάτων με τα λοιπά γενικά λύκεια, διδάσκονται βυζαντινή μουσική, λειτουργική κ.ά. και αποκτούν ευρύτερη αντίληψη και κατανόηση της θρησκείας μας και της θρησκευτικής μας παράδοσης.

Με την άποψη για υψηλού επιπέδου σχολείο συμφωνεί και το υπουργείο Παιδείας – «ένα σχολείο χωρίς ελλείψεις σε προσωπικό, χωρίς καταλήψεις, σε πολύ ωραίες εγκαταστάσεις», όπως ανέφερε χαρακτηριστικά υψηλόβαθμο εκπαιδευτικό στέλεχος. Ωστόσο, από την πλευρά του υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων τονίζεται ότι τα ειδικά μαθήματα δεν υπηρετούν τον προσανατολισμό που πρέπει να έχει μια δομή που εκπαιδεύει ιερείς, όπως ορίζει και η διαθήκη του κληροδότη.