Το κυκλοφοριακό χάος και οι πιθανές λύσεις: Δύο συγκοινωνιολόγοι στο kathimerini.gr

Το κυκλοφοριακό χάος και οι πιθανές λύσεις: Δύο συγκοινωνιολόγοι στο kathimerini.gr

2' 44" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Δράσεις που περιλαμβάνουν την περαιτέρω επέκταση του δικτύου Μετρό, την εφαρμογή πολιτικών για περιορισμό χρήσης των ΙΧ, την αυστηρή αστυνομευση των λεωφορειολωρίδων και την ελεγχόμενη στάθμευση σε όλους τους δρόμους, μπορεί να συμβάλλουν στη μείωση της κυκλοφοριακής συμφόρησης στους κεντρικούς οδικούς άξονες της Αθήνας, σύμφωνα με τους συγκοινωνιολόγους. 

Ο Πάνος Παπαδάκος, πρώην Πρόεδρος του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων μίλησε στο kathimerini.gr με αφορμή τα στοιχεία για την επιβάρυνση των δρόμων της πρωτεύουσας, ένα ζήτημα που επανήλθε στο προσκήνιο μέσω του πρόσφατου ρεπορτάζ της «Κ», και οπως είπε, υπάρχει «φως στο τούνελ» εφόσον εφαρμοστούν ορισμένα μέτρα. 

Βασικό μέτρο, σύμφωνα με τον Κ. Παπαδάκο, αποτελεί ο περιορισμός της χρήσης των ΙΧ, ο οποίος μπορεί να γίνει εφικτός μέσα από διάφορες ενέργειες. «Θα πρέπει να εξετάσουν οι πολίτες εναλλακτικά μέσα μετακίνησης, όπως τα ποδήλατα ή σε κοντινές μετακινήσεις να κυκλοφορούν πεζοί. Πάντα υπό το πρίσμα της βελτίωσης των αναγκαίων υποδομών».

Διαβάστε ακόμη: Κυκλοφοριακό: «Πάμε προς τα πολύ χειρότερα» – Τι δείχνουν τα στοιχεία του ΕΜΠ

«Παράλληλα, πολύ σημαντικός παράγοντας για τη μείωση της κίνησης είναι και τα αξιόπιστα ΜΜΜ, τα οποία θα έχουν συνέπεια στα δρομολόγια τους, καθώς και η επέκταση του δικτύου των μέσων σταθερής τροχιάς», πρόσθεσε ο κ. Παπαδάκος και κατέληξε πως θα πρέπει να εφαρμοστεί και ελεγχόμενη στάθμευση -όχι μόνο στο κέντρο αλλά και στα σημεία εργασίας των πολιτών.

Αναφερόμενος στους κορεσμένους δρόμους, όπως οι λεωφόροι Κηφισίας και Μεσογείων ο πρώην Πρόεδρος του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων ανέφερε πως μιλάμε για άξονες που δεν χωρούν περισσότερα αυτοκίνητα και στους οποίους το μόνο που αυξάνει είναι η καθυστέρηση, «ένα ζήτημα το οποίο θα συνεχιστεί αν δεν βελτιωθεί η κατάσταση».

«Αυτό που βλέπουμε είναι ότι ο κόσμος επιλέγει το μέσο που τον συμφέρει και στη συνέχεια πληρώνει και το ρίσκο που παίρνει», επεσήμανε.

Ερωτηθείς για το αν η πανδημία έπαιξε ρόλο στη μεγαλύτερη χρήση των ΙΧ από τους πολίτες, εξαιτίας του φόβου για τα μέσα συγκοινωνίας, ο κ. Παπαδάκος τόνισε πως απλά ήταν «το κερασάκι στην τούρτα».

Διαβάστε ακόμη: Οι δρόμοι της υπομονής: Πού οφείλεται το κυκλοφοριακό χάος στην Αθήνα

Από την πλευρά του ο Στράτος Παπαδημητρίου, συγκοινωνιολόγος και καθηγητής του Πανεπιστημίου Πειραιά, τόνισε στο kathimerini.gr πως αυτό που παρατηρούμε όλα αυτά τα χρόνια είναι ένας «φαύλος κύκλος». Σύμφωνα με τον ίδιο δεν υπάρχει μία λύση, αλλά η αύξηση της κυκλοφορίας είναι ένας συνδυασμός πραγμάτων. 

«Εν μέρει, τα υψηλά ποσοστά που παρατηρούνται είναι εξαιτίας της αύξησης της ζήτησης, με την άρση των περιορισμών λόγω COVID και τις πρόσθετες δραστηριότητες που μπήκαν στη ζωή μας ξανά», σημείωσε ο καθηγητής και ανέφερε πως «στο ζήτημα της προσφοράς εμπλέκονται τα ΜΜΜ, τα οποία υστερούν πάρα πολύ. Η αξιοπιστία τους πρέπει να βελτιωθεί κατα πολύ».

«Στην παρούσα φάση, το σύστημα είναι σε οριακό σημείο και αν προσθέσουμε κάποιο τυχαίο γεγονός, π.χ. ατύχημα, διαδήλωση κ.λπ., το πρόβλημα μεγεθύνεται και έχει τεράστιο αντίκτυπο στις ζωές μας», πρόσθεσε ο κ. Παπαδημητρίου.

Μιλώντας για τις πιθανές λύσεις που μπορεί να βελτιώσουν την κατάσταση πέραν των ΜΜΜ, ο καθηγητής επεσήμανε πως «μόνο με περιορισμό της χρήσης των ΙΧ, με απαγόρευση της στάθμευσης “όπου θέλει ο καθένας” και νέα προσέγγιση στην τροφοδοσία των καταστημάτων θα διαμορφώσουμε μία νέα κατάσταση».

Ο κ. Παπαδημητρίου αναφέρθηκε και στην απομάκρυνση των κατοίκων από το συμπαγές κέντρο της πόλης, κάτι το οποίο συμβάλλει στο κυκλοφοριακό «αποτύπωμα» και οδηγεί τους πολίτες στην περαιτέρω χρήση των οχημάτων τους.

Τελευταίες ειδήσεις

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή