ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Η «ασθένεια» των κλειστών αεροδρομίων

Το πρόβλημα της υποστελέχωσης ορισμένων από τα μικρά αεροδρόμια της χώρας ανέδειξε ένα ακόμη… ατυχές περιστατικό στη Μήλο

i-astheneia-ton-kleiston-aerodromion-561535372

Το πρόβλημα της υποστελέχωσης ορισμένων από τα μικρά αεροδρόμια της χώρας ανέδειξε ένα ακόμη… ατυχές περιστατικό στη Μήλο. Το αεροδρόμιο της Μήλου «κατέβασε ρολά»τις πρωινές ώρες της Κυριακής, με αποτέλεσμα την ακύρωση τριών πτήσεων από το νησί με προορισμό την Αθήνα (δύο πρωινές πτήσεις και μία μεσημεριανή). Αιτία του ολιγόωρου «λουκέτου»του αεροδρομίου η ανθρώπινη φύση του υπαλλήλου που παρέχει πληροφορίες πτήσεων (αρμοδιότητα πύργου ελέγχου). Ο υπάλληλος ασθένησε και δεν μπόρεσε να ανταποκριθεί στα καθήκοντά του. Το πρόβλημα, όμως, προέκυψε καθώς πρόκειται για τον μοναδικό υπάλληλο της παραπάνω ειδικότητας στο αεροδρόμιο της Μήλου. Ετσι, δεν υπήρχε άλλος συνάδελφός του να τον αντικαταστήσει.

Η ΥΠΑ (Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας) από την πλευρά της μερίμνησε για την αντικατάσταση του ασθενούντος υπαλλήλου, ωστόσο η διαδικασία αντικατάστασης και άφιξης του αντικαταστάτη διήρκεσε μερικές ώρες. Ο αερολιμενάρχης του αεροδρομίου Μήλου ενημέρωσε τις αεροπορικές εταιρείες και τις εταιρείες επίγειας εξυπηρέτησης που δραστηριοποιούνται στο αεροδρόμιο του νησιού, ώστε να ενημερωθούν όλοι οι επιβάτες για την αλλαγή στην ημερομηνία διεξαγωγής της πτήσης τους και να αποφευχθεί η ταλαιπωρία, όπως επισημαίνει η ΥΠΑ. Στη συνέχεια δρομολογήθηκε, άλλο έκτακτο δρομολόγιο για την εξυπηρέτηση των επιβατών, οι οποίοι ήταν προγραμματισμένο να ταξιδέψουν την Κυριακή από τη Μήλο με προορισμό την Αθήνα.

Ολιγόωρο «λουκέτο» στο αεροδρόμιο Μήλου μέχρι να αντικα-τασταθεί ο μοναδικός υπάλληλος σε συγκεκριμένο πόστο.

Αντίστοιχο περιστατικό σημειώθηκε τον περασμένο Αύγουστο εν μέσω υψηλής τουριστικής περιόδου στην Ικαρία, όπου επίσης υπάλληλος του τομέα των τηλεπικοινωνιών του αεροδρομίου ασθένησε και δεν μπορούσε να αναλάβει τα καθήκοντά του. Ο αντικαταστάτης του εν λόγω υπαλλήλου αποσπάστηκε από τη Σάμο. Το αεροδρόμιο έμεινε κλειστό σχεδόν για μία ημέρα.

«Το πρόβλημα της έλλειψης προσωπικού του κλάδου έχει επισημανθεί πολλές φορές τόσο στο υπουργείο Μεταφορών όσο και στη διοίκηση της ΥΠΑ. Η εξάντληση του ελαχίστου προσωπικού που έχει απομείνει (αναγκάζεται να δουλεύει στα όρια της ανθρώπινης αντοχής του χωρίς ρεπό και άδεια) και ο νόμος 4427/2016 – Π.Δ. 85/2018 (επέτρεψαν τη μετάταξη 57 ατόμων απ τον κλάδο μας σε άλλο κλάδο) είναι οι αιτίες του προβλήματος» αναφέρει ο Πανελλήνιος Σύλλογος Τηλεπικοινωνιακών της ΥΠΑ.