Η ενιαία διαχείριση του κυκλοφοριακού και τα στοιχήματα

Η ενιαία διαχείριση του κυκλοφοριακού και τα στοιχήματα

2' 58" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Προϋπόθεση για τη διαχείριση του κυκλοφοριακού και της ατμοσφαιρικής ρύπανσης αποτελεί ένας συνολικός σχεδιασμός, ο οποίος θα συντονίζεται από ένα φορέα. Η μετατροπή του ΟΑΣΑ σε μητροπολιτικό φορέα ο οποίος θα αναλάμβανε τον συνολικό σχεδιασμό του κυκλοφοριακού της πρωτεύουσας και πέραν των αστικών συγκοινωνιών είχε τεθεί στο τραπέζι εδώ και πολλά χρόνια, ωστόσο παρέμεινε στη σφαίρα των εξαγγελιών. Το πρόγραμμα «Ανάσα για την Αθήνα» που βρίσκεται στο στάδιο του σχεδιασμού, προβλέπει αυτή τη στιγμή τη δημιουργία Ενιαίου Παρατηρητηρίου Μεταφορών, το οποίο θα αποτελέσει τον μητροπολιτικό φορέα διαχείρισης του συνόλου των κυκλοφοριακών δεδομένων της πόλης. Πρόκειται για ένα φορέα υπό την εποπτεία του υπουργείου Υποδομών, ο οποίος θα προκύψει από τη συνεργασία επιμέρους φορέων, όπως είναι ο Σύλλογος Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων, οι δήμοι, η περιφέρεια. Στόχος είναι να διασφαλίσει τη συστηματική συλλογή συγκοινωνιακών δεδομένων, ενώ θα επιφορτιστεί με τη μελέτη και τον σχεδιασμό τυχόν παρεμβάσεων που θα κρίνονται απαραίτητες.

Τροφοδοσία των καταστημάτων

Στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος βρίσκεται και το ζήτημα της τροφοδοσίας των καταστημάτων του κέντρου της Αθήνας. Αναμένεται αυστηροποίηση του ωραρίου τροφοδοσίας των καταστημάτων, ώστε να μην επωμίζεται η πόλη τον συγκοινωνιακό φόρτο των βαρέων οχημάτων που πραγματοποιούν στάσεις εν μέσω ωρών κυκλοφοριακής αιχμής (σήμερα επιτρέπονται οι φορτοεκφορτώσεις ακόμα και μεταξύ 7-11 πμ. και 2.30-5 μ.μ.).

Αμεσα αναμένεται να ανακοινωθεί η αύξηση της πληρότητας εντός οχημάτων και συρμών (είχε επιβληθεί περιορισμός στη χωρητικότητα λόγω υγειονομικών συνθηκών) των ΜΜΜ. Η προσπάθεια ανακατανομής της επιβατικής κίνησης πέριξ των ωρών αιχμής φαίνεται ότι βρίσκεται στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος του υπουργείου Υποδομών. Στόχος είναι να μετατοπιστεί η κίνηση πριν ή μετά τις ώρες αιχμής, ώστε να αποσυμφορηθούν όλα τα ΜΜΜ. Αξίζει να σημειωθεί ότι το μέτρο είχε εφαρμοστεί πιλοτικά για λίγους μήνες το 1989, οπότε παραχωρήθηκε η δυνατότητα δωρεάν χρήσης των ΜΜΜ πριν από τις ώρες αιχμής (από τις 5 πμ. έως τις 7 πμ.), ωστόσο καταργήθηκε λόγω της κακής οικονομικής κατάστασης των συγκοινωνιακών φορέων.

Η ενιαία διαχείριση του κυκλοφοριακού και τα στοιχήματα-1
Φωτ. INTIME.

Η ενίσχυση της χρήσης των ΜΜΜ αποτελεί μόνιμο στοίχημα, το οποίο κρίνεται ακόμα πιο επιτακτικό κατά την τρέχουσα περίοδο που επικρατεί ένας δισταγμός στη χρήση τους λόγω της πανδημίας. Δεν αποκλείεται να θεσμοθετηθεί η παροχή κινήτρων (εκπτώσεις ή ακόμα και δωρεάν εισιτήρια) σε εμβολιασμένους επιβάτες για διάστημα 2-3 μηνών, για παράδειγμα. Κατά το πρώτο 5μηνο του έτους παρατηρήθηκε πτώση των εισπράξεων από πωλήσεις υπηρεσιών των συγκοινωνιακών φορέων της πρωτεύουσας κατά 48% σε σχέση με το αντίστοιχό περυσινό διάστημα.

Ανακατανομή επιβατικής κίνησης στις συγκοινωνίες πέριξ των ωρών αιχμής, ενίσχυση χρήσης των ΜΜΜ, αντιμετώπιση του προβλήματος στάθμευσης.

Η μετατόπιση του κοινού στα Ι.Χ. είναι ορατή στους δρόμους και οι συγκοινωνιολόγοι εκτιμούν ότι τους επόμενους μήνες η κατάσταση θα επιδεινωθεί σημαντικά. Τις τελευταίες ημέρες, οι σημαντικότερες αυξήσεις στην κυκλοφορία εμφανίζονται κατά τις πρωινές ώρες αιχμής στη λεωφόρο Κηφισού, στη λεωφόρο Κηφισίας προς κέντρο και στη λεωφόρο Ποσειδώνος στο ρεύμα προς Γλυφάδα.

Μεταξύ των σκέψεων που επεξεργάζεται το υπουργείο Υποδομών είναι η δημιουργία δρόμων για οχήματα με πολλούς επιβάτες (high occupancy vehicle lanes), που θα επιτρέπει την κυκλοφορία στις λεωφορειολωρίδες οχημάτων με πάνω από τρεις επιβάτες. Ωστόσο, πρόκειται για ένα μέτρο δύσκολα εφαρμόσιμο στην Αθήνα με δεδομένα τα κενά στην αστυνόμευση.

Τέλη διέλευσης

Πληροφορίες αναφέρουν ότι στο υπουργείο Υποδομών γίνονται συζητήσεις για το ενδεχόμενο ενεργοποίησης μιας επίσης παλαιότερης πρότασης, που προβλέπει «τέλη διέλευσης»για βαρέα φορτηγά και ρυπογόνα Ι.Χ. Τα έσοδα από τα διόδια θα επιδοτήσουν την αντικατάσταση του γηρασμένου στόλου φορτηγών (ο μέσος όρος τους ξεπερνά τα 16 χρόνια) και σε δεύτερο χρόνο και των παλαιών ρυπογόνων Ι.Χ.

Μεταξύ των μέτρων που θα περιλαμβάνει το πρόγραμμα «Ανάσα για την Αθήνα»είναι η αντιμετώπιση του προβλήματος της στάθμευσης στο κέντρο της Αθήνας, το οποίο επίσης επιβαρύνει σημαντικά τον κυκλοφοριακό φόρτο.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή