ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Ελεύθερη η κυκλοφορία ιστορικών οχημάτων

Τάξη στην κυκλοφορία των «κινητών μουσείων»επιχειρεί να βάλει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών διαμορφώνοντας ένα ξεκάθαρο πλαίσιο κίνησης, συντήρησης και ιδιοκτησίας των ιστορικών οχημάτων.

eleytheri-i-kykloforia-istorikon-ochimaton-561541090

Τάξη στην κυκλοφορία των «κινητών μουσείων»επιχειρεί να βάλει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών διαμορφώνοντας ένα ξεκάθαρο πλαίσιο κίνησης, συντήρησης και ιδιοκτησίας των ιστορικών οχημάτων. Το νομοσχέδιο «Οδηγώντας με ασφάλεια, εκσυγχρονισμός πλαισίου εκπαίδευσης και εξέτασης υποψηφίων οδηγών» που είναι προγραμματισμένο να κατατεθεί σήμερα στη Βουλή, ορίζει όλες τις προϋποθέσεις χαρακτηρισμού ενός οχήματος ως ιστορικού, ενώ απελευθερώνει πλήρως την κυκλοφορία τους. Το προηγούμενο καθεστώς έθετε πολύ αυστηρούς περιορισμούς κυκλοφορίας τους (επιτρεπόταν η κυκλοφορία ιστορικών οχημάτων δύο φορές τον μήνα, κάθε πρώτη Τετάρτη και κάθε τρίτο Σάββατο του μήνα), με αποτέλεσμα πρακτικά να καθηλώνονται τα οχήματα. Πλέον ορίζεται η ελεύθερη κυκλοφορία τους, με την προϋπόθεση να είναι ασφαλισμένα και να περνούν από τεχνικό έλεγχο (ΚΤΕΟ) σε ετήσια βάση.

Με την προϋπόθεση να είναι ασφαλισμένα και να περνούν από ΚΤΕΟ σε ετήσια βάση.

Οι άδειες κυκλοφορίας, που θα ανανεώνονται κάθε πέντε χρόνια, και οι ειδικές πινακίδες κυκλοφορίας θα χορηγούνται από τις Διευθύνσεις Μεταφορών των Περιφερειών για οχήματα τουλάχιστον 30 ετών, αντί των ενώσεων όπως οι ΦΙΛΠΑ, ΕΛΠΑ και ΕΟΟΕ, που εκδίδουν σήμερα πινακίδες.

Σημαντική διαφοροποίηση από το ισχύον καθεστώς είναι ότι οι ιδιοκτήτες τους θα κληθούν να καταβάλουν τέλη κυκλοφορίας. Με εξαίρεση τα οχήματα άνω των 45 ετών (που απαλλάσσονται από την καταβολή τους), τα τέλη κυκλοφορίας των ιστορικών οχημάτων είναι ανάλογα των κυβικών τους. Ειδικότερα, τα τέλη για επιβατικά αυτοκίνητα έως 999 κ.εκ. ανέρχονται στα 50 ευρώ, για αυτοκίνητα μεταξύ 1.000 και 1.999 κ.εκ. στα 100 ευρώ και για άνω των 2.000 κ.εκ. στα 200 ευρώ. Επίσης, οι ιδιοκτήτες ιστορικών μοτοσικλετών έως 250 κ.εκ. υποχρεούνται στην καταβολή τελών ύψους 20 ευρώ και για μοτοσικλέτες άνω των 250 κ.εκ. το τέλος ανέρχεται στα 50 ευρώ.

Yπολογίζεται ότι στη χώρα μας κυκλοφορούν περίπου 15.000 ιστορικά οχήματα. Οι ενώσεις φίλων των ιστορικών οχημάτων (ΦΙΛΠΑ, ΕΛΠΑ και ΕΟΟΕ) διατηρούν έντονη δραστηριότητα, οργανώνοντας τουλάχιστον ένα ράλι αντίκας σε μηνιαία βάση, καλλιστεία ιστορικών αυτοκινήτων και άλλες εκδηλώσεις. «Οι προωθούμενες νομοθετικές ρυθμίσεις φαίνεται ότι θα μας βοηθήσουν να επαναφέρουμε τα οχήματά μας σε κανονική κυκλοφορία» εξήγησε στην «Κ»ο πρόεδρος της ΦΙΛΠΑ κ. Τάκης Φωτεινόπουλος.