Δίκη σε δεύτερο βαθμό για τον θάνατο παιδιού στη Μύκονο

Δίκη σε δεύτερο βαθμό για τον θάνατο παιδιού στη Μύκονο

Ενα τραγικό δυστύχημα που είχε συγκλονίσει την κοινή γνώμη με την απώλεια της ζωής ενός δεκάχρονου παιδιού στη Μύκονο, που τραυματίστηκε θανάσιμα από θαλάσσιο παιχνίδι, εκδικάζεται σήμερα στο Πενταμελές Εφετείο της Σύρου, με τους υπεύθυνους της εταιρείας θαλασσίων σπορ να βρίσκονται στο εδώλιο.

2' 16" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ενα τραγικό δυστύχημα που είχε συγκλονίσει την κοινή γνώμη με την απώλεια της ζωής ενός δεκάχρονου παιδιού στη Μύκονο, που τραυματίστηκε θανάσιμα από θαλάσσιο παιχνίδι, εκδικάζεται σήμερα στο Πενταμελές Εφετείο της Σύρου, με τους υπεύθυνους της εταιρείας θαλασσίων σπορ να βρίσκονται στο εδώλιο. Το τραγικό δυστύχημα είχε ως αποτέλεσμα να χάσει τη ζωή του ο Μιχάλης Πασχαλάκης, τότε δέκα χρόνων, σε μία από τις πιο γνωστές παραλίες της Μυκόνου, το Καλό Λιβάδι, όταν το 2014 τραυματίστηκε από θαλάσσιο παιχνίδι που διέθετε εταιρεία χωρίς την τήρηση μέτρων ασφαλείας.

Σε πρώτο βαθμό το Τριμελές Εφετείο Κακουργημάτων Αιγαίου κήρυξε όλους τους κατηγορουμένους ενόχους για το αδίκημα της διατάραξης υδάτινης συγκοινωνίας από πρόθεση και από το οποίο προέκυψε κίνδυνος για ανθρώπους και επήθλε ο θάνατος του άτυχου παιδιού.

Οι κατηγορούμενοι καταδικάστηκαν σε ποινές από πέντε έως επτά χρόνια κάθειρξη, αλλά δεν μπήκαν στη φυλακή, διότι το δικαστήριο, παρά τον θανάσιμο τραυματισμό του δεκάχρονου και τη σωρεία των εγκληματικών παραλείψεων που προέκυψαν κατά την ακροαματική διαδικασία, τους έδωσε αναστολή στην εκτέλεση της ποινής τους μέχρι την εκδίκαση της έφεσης. Ειδικότερα, σε πρώτο βαθμό ο χειριστής του μοιραίου ταχύπλοου που τραυμάτισε θανάσιμα το παιδί, Στυλιακός Κουτσοδόντης, καταδικάστηκε σε κάθειρξη έξι χρόνων.

Εγκληματικές παραλείψεις

Ο επιχειρηματίας και ιδιοκτήτης της επιχείρησης με τα ταχύπλοα Αγαμέμνων Μπασιανάς, σε κάθειρξη επτά χρόνων και η Αννα Μπασιανά, υπεύθυνη ασφαλείας κατά τον νόμο της επιχείρησης, σε κάθειρξη πέντε ετών. Σε όλους τους καταδικασθέντες το δικαστήριο επέβαλε ποινή τριετούς στέρησης των πολιτικών τους δικαιωμάτων. Οι εγκληματικές παραλείψεις της επιχείρησης με τα ταχύπλοα, όπως περιγράφονται στην καταδικαστική απόφαση, σοκάρουν:

• Η επιχείρηση λειτουργούσε χωρίς νόμιμη άδεια.

• Το ταχύπλοο, που προκάλεσε τον θανάσιμο τραυματισμό του παιδιού, οδηγούσε χειριστής, χωρίς το προβλεπόμενο εκ του νόμου δίπλωμα προπονητή θαλασσίου σκι.

Το 2014 είχε τραυματιστεί θανάσιμα από θαλάσσιο παιχνίδι – Ενοχοι όλοι οι κατηγορούμενοι σε πρώτο βαθμό.

• Δεν υπήρχε στο σκάφος ο προβλεπόμενος εκ του νόμου «παρατηρητής», ο οποίος παρακολουθεί τα ελκόμενα φουσκωτά και καθοδηγεί τον οδηγό.

• Οι καιρικές συνθήκες ήταν δυσμενείς και εντελώς ακατάλληλες για τη διενέργεια του θαλάσσιου αυτού παιχνιδιού.

• Ο υπεύθυνος ασφάλειας απουσίαζε από τη θέση του.

• Το μοιραίο πνευστό μέσο αναψυχής (φουσκωτό παιχνίδι) δεν είχε λάβει άδεια από το υπουργείο Ναυτιλίας και δεν έπρεπε να χρησιμοποιηθεί.

• Τα σωσίβια ήταν ακατάλληλα.

• Ο χειριστής του σκάφους έκανε επικίνδυνους ελιγμούς.

• Το ταχύπλοο δεν είχε, ως ώφειλε, κανένα μέσο επικοινωνίας με την επιχείρηση και την ξηρά.

• Η επιχείρηση δεν διέθετε ναυαγοσωστική λέμβο.

Να σημειωθεί ότι ο πατέρας του 10χρονου παιδιού που έχασε τόσο τραγικά τη ζωή του, ίδρυσε την επόμενη χρονιά τον μη κερδοσκοπικό οργανισμό Safe Water Sports, με στόχο την πρόληψη των θαλάσσιων ατυχημάτων και πνιγμών. Ο οργανισμός έχει αναπτύξει ήδη, μέσα σε 6 χρόνια, πολλαπλές δράσεις και έχει επιφέρει σημαντικά αποτελέσματα.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή