Προς δημοπράτηση ο σταθμός ΚΤΕΛ στον Ελαιώνα

Προς δημοπράτηση ο σταθμός ΚΤΕΛ στον Ελαιώνα

Σάρκα και οστά πρόκειται να πάρει ο σταθμός ΚΤΕΛ στον Ελαιώνα, ο οποίος με τη λειτουργία του θα αντικαταστήσει τους υφιστάμενους σταθμούς Κηφισού και Λιοσίων.

2' 8" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Σάρκα και οστά πρόκειται να πάρει ο σταθμός ΚΤΕΛ στον Ελαιώνα, ο οποίος με τη λειτουργία του θα αντικαταστήσει τους υφιστάμενους σταθμούς Κηφισού και Λιοσίων. Πρόκειται για ένα έργο το οποίο συζητείται εδώ και σχεδόν δύο δεκαετίες και παρά το γεγονός ότι έχουν εκπονηθεί αρκετές μελέτες, δεν έχει φτάσει στο στάδιο της δημοπράτησης. Ο νέος κόμβος μεταφορών της Αττικής στον Ελαιώνα αναμένεται να εξυπηρετεί καθημερινά πάνω από 35.000 αφίξεις και αναχωρήσεις υπεραστικών λεωφορείων.

Ο νέος σταθμός υπεραστικών λεωφορείων θα υποδεχθεί το σύνολο της κίνησης των ΚΤΕΛ Κηφισού και Λιοσίων, ενώ υπολογίζεται ότι από αυτόν θα διακινούνται περίπου 16 εκατ. επιβάτες σε ετήσια βάση. Σήμερα οι σταθμοί Κηφισού και Λιοσίων φιλοξενούν συνολικά 49 γραμμές ΚΤΕΛ και δέχονται μεταξύ 24.000 και 44.000 επιβατών ημερησίως (12 εκατ. επιβάτες ετησίως). Ο νέος Κεντρικός Σταθμός Υπεραστικών Λεωφορείων θα έχει συνολική επιφάνεια 40.000 τ.μ. και οι ελεύθεροι χώροι πρασίνου θα εκτείνονται σε επιφάνεια 20.000 τ.μ. Θα διαθέτει χώρους εμπορικής χρήσης σε συνολικά 11.750 τ.μ., ενώ οι χώροι στάθμευσης θα είναι 572, εκ των οποίων οι 100 θα είναι για τους επιβάτες του μετρό, δεδομένης της σύνδεσής του με τον σταθμό «Ελαιώνας» του μετρό. Στόχος του υπουργείου Υποδομών είναι το έργο να δημοπρατηθεί εντός του τρέχοντος έτους, όπως επισήμανε απαντώντας σε σχετική ερώτηση στη Βουλή ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Μιχ. Παπαδόπουλος.

Αναμένεται εντός του έτους – Θα υποδεχθεί το σύνολο της κίνησης των ΚΤΕΛ Κηφισού και Λιοσίων.

Ο κ. Παπαδόπουλος εξήγησε ότι το έργο είναι δημοσίου συμφέροντος, αλλά ιδιαίτερα σύνθετο, καθώς σε αυτό υπάρχει έμμεση ή άμεση συμμετοχή πλειάδας φορέων. Η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων του έργου έχει υποβληθεί και έχει διαβιβαστεί ήδη από το υπουργείο Περιβάλλοντος στο Περιφερειακό Συμβούλιο Περιφέρειας Αττικής στο πλαίσιο της διαδικασίας διαβούλευσης. Το έργο μελετητικά κρίνεται ώριμο, καθώς η χρηματοοικονομική μελέτη του έχει ολοκληρωθεί.

Η λειτουργία του σταθμού θα οδηγήσει σε συγκοινωνιακή αποσυμφόρηση των περιοχών πέριξ των υφιστάμενων σταθμών ΚΤΕΛ, ενώ πρόκειται να αναβαθμίσει την περιοχή του Ελαιώνα. Ειδικότερα, σημαντική βελτίωση αναμένεται στην οδό Λιοσίων, τη Λεωφόρο Κηφισού, την πλατεία Καραϊσκάκη και στο Πεδίον του Αρεως. Στις περιοχές αυτές η κίνηση παρατηρείται ιδιαίτερα αυξημένη καθώς απουσιάζει μέσο σταθερής τροχιάς που να συνδέεται με τους δύο σταθμούς ΚΤΕΛ. Σημειώνεται ότι κατά την επέκταση του μετρό είχε προβλεφθεί η κατασκευή του σταθμού στον Ελαιώνα με στόχο την εξυπηρέτηση των αναγκών του υπεραστικού σταθμού. Μετά το «ξεπάγωμα» του έργου το 2012, η «Αττικό Μετρό» προχώρησε στην απαλλοτρίωση περίπου 18 στρεμμάτων για την υλοποίησή του. «Το στάδιο της υλοποίησης των σχεδίων εκπόνησης του έργου αναμένεται να διαρκέσει 16 μήνες από την έκδοση της σχετικής πολεοδομικής άδειας κατασκευής του κτιρίου», δήλωσε σχετικά ο κ. Παπαδόπουλος.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή