Ενίσχυση της προσχολικής αγωγής

Ενίσχυση της προσχολικής αγωγής

Θα συνταχθεί ενιαίο πρόγραμμα σπουδών για όλους τους παιδικούς σταθμούς

2' 20" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Οι περιπτώσεις ενδεικτικές: Οι γονείς μαθητή κατάλαβαν ότι το παιδί βρίσκεται στο φάσμα του αυτισμού όταν το παιδί πήγε στο νηπιαγωγείο. Κάποιοι άλλοι διέγνωσαν ότι το παιδί τους είναι δυσλεκτικό όταν πλέον είχε φτάσει στα μέσα του γυμνασίου. Είχε περάσει επτά χρόνια στα θρανία, αλλά δεν είχε γίνει αντιληπτή η διαταραχή του παιδιού. Ισως ήταν πρόωρα τα σημάδια, ίσως οι δάσκαλοι δεν έχουν ενημέρωση για τέτοιες περιπτώσεις. Αφού οι γονείς πήραν δύο διαγνώσεις από ιδιωτικά κέντρα, κατέθεσαν την αίτηση στο αρμόδιο Κέντρο Διάγνωσης Αξιολόγησης Συμβουλευτικής και Υποστήριξης (ΚΕΔΑΣΥ) ατόμων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Τέσσερις μήνες μετά την κατάθεση της αίτησης, η απάντηση των υπευθύνων του Κέντρου στους γονείς είναι πως θα έχουν διάγνωση το νωρίτερο σε ένα χρόνο. Θα μπορούσαν όλα να είχαν γίνει γρηγορότερα, ώστε η παρέμβαση των ειδικών να είναι πιο αποτελεσματική; Για να γίνει αντιληπτό το μέγεθος του προβλήματος, με βάση τα διεθνή στοιχεία δυσλεξία εμφανίζεται στο 10%-15% των παιδιών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.

Ειδικότερα, νέα φιλοσοφία εισάγεται στην ειδική αγωγή από την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, η οποία συνδυάζεται με την υπαγωγή της προσχολικής αγωγής στις αρμοδιότητες του υπουργείου. Το γενικό σκεπτικό του υπουργείου είναι η ενοποίηση και ευθυγράμμιση των πολιτικών εκπαίδευσης των παιδιών έως τα έξι τους έτη και η γρηγορότερη διάγνωση των σωματικών, διανοητικών, ψυχολογικών, ιδιαιτεροτήτων και των διαταραχών των παιδιών. Σήμερα, τα αιτήματα των γονιών για βοήθεια από εξειδικευμένους εκπαιδευτικούς στο σχολείο είναι περίπου 20.000, αλλά οι σχετικοί εκπαιδευτικοί περίπου 13.000. Αποτέλεσμα είναι στην πράξη ένας εκπαιδευτικός να αναλαμβάνει όχι μόνο ένα παιδί, αλλά έως και τρία. Ουσιαστικά, το ένα τρίτο των προσλήψεων εκπαιδευτικών ετησίως αφορά ειδικότητες για την παράλληλη στήριξη.

Θα βοηθήσει στην έγκαιρη διάγνωση και αντιμετώπιση διαταραχών, ενώ η απόκτηση δεξιοτήτων από πολύ μικρή ηλικία συμβάλλει στην καλύτερη ανάπτυξη του παιδιού.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», θα συνταχθεί ένα ενιαίο πρόγραμμα σπουδών για όλους τους παιδικούς σταθμούς, ώστε τα παιδιά να ενταχθούν στο σχολικό περιβάλλον πολύ νωρίτερα από το νηπιαγωγείο. Η απόκτηση δεξιοτήτων από πολύ μικρή ηλικία βοηθάει στην καλύτερη ανάπτυξη του παιδιού. Χαρακτηριστικά, με βάση στοιχεία του ΟΟΣΑ, παιδιά που έχουν συμμετάσχει σε προγράμματα προσχολικής αγωγής για τουλάχιστον ένα χρόνο, στα 15 τους εμφανίζουν κατά 30,3% καλύτερες επιδόσεις στα μαθηματικά. Ωστόσο, η Ελλάδα κατατάσσεται τελευταία στην Ευρωπαϊκή Ενωση όσον αφορά τη συμμετοχή των παιδιών ηλικίας 3 έως 6 ετών στην προσχολική αγωγή και φροντίδα.

Ταυτόχρονα η ενιαία παιδαγωγική φιλοσοφία για την προσχολική αγωγή και την πρωτοβάθμια εκπαίδευση θα βοηθήσει στην έγκαιρη διάγνωση και αντιμετώπιση διαταραχών των παιδιών. Στόχος είναι να γίνεται μία πρώιμη ανίχνευση των διαταραχών κατά την προσχολική ηλικία –σε συνεργασία με ειδικούς– και κατόπιν μία διάγνωση από τα ΚΕΔΑΣΥ. Ουσιαστικά, η παρέμβαση θα γίνει στον χρονισμό και τη μεθοδολογία της διάγνωσης. Με αυτόν τον τρόπο θεωρείται ότι πολλά παιδιά θα χρειάζονται μόνο παράλληλη στήριξη εξειδικευμένου παιδαγωγού και δεν θα έχουν ανάγκη να φοιτήσουν σε ειδικό σχολείο.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή