Νηπιαγωγοί «υιοθετούν» τα πληγωμένα σχολεία της Θεσσαλίας

Νηπιαγωγοί «υιοθετούν» τα πληγωμένα σχολεία της Θεσσαλίας

Εκπαιδευτικοί από την Κομοτηνή έως το Καστελόριζο συλλέγουν και στέλνουν στους συναδέλφους τους ό,τι χρειάζονται για να μπορέσει το κουδούνι να χτυπήσει ξανά

νηπιαγωγοί-υιοθετούν-τα-πληγωμένα-562626508

«Τα πράγματα ήταν αναποδογυρισμένα. Είχαν πέσει όλα κάτω. Το νερό είχε φτάσει το 1,5 μέτρο. Καταστράφηκαν υπολογιστές, τα πάντα». Aυτή ήταν η πρώτη εικόνα που αντίκρισε η Μαίρη Τσιούτσια, νηπιαγωγός στο 2ο Νηπιαγωγείο Παλαμά, όταν κατάφερε έπειτα από ημέρες να μπει στο σχολείο που υπηρετεί. 

Σε έναν από τους δήμους της Καρδίτσας που επλήγησαν περισσότερο, το άλλοτε όμορφο κτίριο που τέτοιες ημέρες θα είχε γεμίσει από παιδιά, έπεσε και αυτό θύμα των καταστροφικών πλημμυρών στη Θεσσαλία.

Οταν η κ. Τσιούτσια κατάφερε και άνοιξε την πόρτα, με τη βοήθεια μιας ομάδας εθελοντών, ξεκίνησε να βγάζει σιγά σιγά όλα τα πράγματα έξω, πίνακες, καρεκλάκια, τραπεζάκια, παιχνίδια. Κάποια είχαν ήδη μουχλιάσει. Επρεπε όλα να πεταχτούν. Η Πυροσβεστική θα ερχόταν να καθαρίσει και έπειτα ένα κλιμάκιο να απολυμάνει τις σχολικές αίθουσες. Ωστόσο το νηπιαγωγείο θα ήταν τελείως «γυμνό» από εξοπλισμό προκειμένου να λειτουργήσει. 

Ευχαριστώ τις συναδέλφισσες. Θα μας εξοπλίσουν με αναλώσιμα, γραφική ύλη, παιχνίδια.

Ούσα και η ίδια πλημμυροπαθής, η κ. Τσιούτσια είδε το σπίτι όπου ζούσε και το σχολείο όπου δούλευε κατεστραμμένα μέσα σε λίγες ημέρες από το πέρασμα της κακοκαιρίας Daniel. Το μόνο που κατάφερε να της εμπνεύσει λίγη αισιοδοξία τις ώρες εκείνες ήταν δύο νηπιαγωγοί από την Αθήνα που προσφέρθηκαν να «υιοθετήσουν» το νηπιαγωγείο, στέλνοντάς της ό,τι είχε ανάγκη. «Ευχαριστώ τις συναδέλφισσες. Θα μας εξοπλίσουν με αναλώσιμα, γραφική ύλη, παιχνίδια».

Νηπιαγωγοί «υιοθετούν» τα πληγωμένα σχολεία της Θεσσαλίας-1
Το όμορφο κτίριο που στεγάζει το 2ο Νηπιαγωγείο Παλαμά τέτοιες ημέρες θα είχε γεμίσει από παιδιά. Φωτογραφία: Μαίρη Τσιούτσια

Το σύστημα αναδοχής

Μέχρι σήμερα, συνολικά 21 νηπιαγωγεία που βρίσκονται σε πληγείσες περιοχές έχουν «υιοθετηθεί» από άλλα 50 νηπιαγωγεία σε όλη την Ελλάδα, ενώ ακόμα 50 σχολεία έχουν δηλώσει την πρόθεσή τους και περιμένουν στη σειρά να γίνουν και αυτοί ανάδοχοι.

Το 2ο Νηπιαγωγείο Παλαμά δεν είναι το μοναδικό σχολείο που θα υιοθετηθεί. Μέχρι σήμερα, συνολικά 21 νηπιαγωγεία που βρίσκονται σε πληγείσες περιοχές έχουν «υιοθετηθεί» από άλλα 50 νηπιαγωγεία σε όλη την Ελλάδα, από την Κομοτηνή και τα Γιάννενα μέχρι την Κρήτη, την Κω και το Καστελόριζο. Συνάδελφοι νηπιαγωγοί, βλέποντας τις φωτογραφίες των κατεστραμμένων σχολείων στο διαδίκτυο, έσπευσαν να συλλέξουν και να αποστείλουν ό,τι χρειάζονταν. Ακόμα 50 σχολεία έχουν δηλώσει την πρόθεσή τους και περιμένουν στη σειρά να γίνουν και αυτοί ανάδοχοι.

Το κύμα αλληλεγγύης ήταν τεράστιο. Λάμβανα μηνύματα από τις 6.00 το πρωί από συναδέλφους που ήθελαν να βοηθήσουν.

Το πρωτότυπο και αποτελεσματικό «κύμα» αναδοχής ξεκίνησε από την ανάρτηση μιας νηπιαγωγού στο Facebook. «Είδα το 30ό Νηπιαγωγείο Τρικάλων πλημμυρισμένο και συγκλονίστηκα. Θεώρησα ότι πρέπει να κάνω κάτι ως νηπιαγωγός. Επικοινώνησα με τη συνάδελφο από τα Τρίκαλα και μου είπε ότι καταστράφηκε το υλικό του σχολείου και δεν έχει μείνει τίποτα», δήλωσε η Μαρίνα Ζαχαρία, νηπιαγωγός στο 1ο Νηπιαγωγείο Λαγυνών, η οποία δημοσίευσε άμεσα μια αφίσα στην οποία καλούσε σε συγκέντρωση των προϊόντων για τον επανεξοπλισμό του νηπιαγωγείου στα Τρίκαλα. Η ανταπόκριση ήταν τόσο μεγάλη που γεννήθηκε η ιδέα της αναδοχής νηπιαγωγείων από άλλα νηπιαγωγεία: «Το κύμα αλληλεγγύης ήταν τεράστιο. Λάμβανα μηνύματα από τις 6.00 το πρωί από συναδέλφους που ήθελαν να βοηθήσουν».

Νηπιαγωγοί «υιοθετούν» τα πληγωμένα σχολεία της Θεσσαλίας-2
Πίνακες, καρεκλάκια, τραπεζάκια, παιχνίδια, έπρεπε όλα να πεταχτούν. Φωτογραφία: Μαίρη Τσιούτσια

«Βλέπω το νηπιαγωγείο και κλαίω»

Η καταστροφή των σχολείων στους δήμους που «χτυπήθηκαν» έχει άμεσο αντίκτυπο και στην ψυχολογία των παιδαγωγών, που σε πολλές περιπτώσεις, διδάσκουν τα παιδιά της περιοχής τους. «Μιλούσα με νηπιαγωγούς και μου έλεγαν “βλέπω το νηπιαγωγείο και κλαίω”. Σκέφτονταν από πού να ζητήσουν βοήθεια για το σχολείο, τη στιγμή που και οι ίδιοι οι γονείς των παιδιών υπέστησαν τεράστιες ζημιές από τις πλημμύρες».

Τα παιδιά έχουν τρομοκρατηθεί, έχουν στενοχωρηθεί. Εχουν χάσει τους φίλους τους, την παρέα τους, τα αγαπημένα τους αντικείμενα. Αναγκάστηκαν οι γονείς τους να φύγουν.

Νηπιαγωγός επί 28 χρόνια στον Δήμο Παλαμά και πρόεδρος του Πολιτιστικού Συλλόγου του Κοσκινά, η κ. Τσιούτσια βλέπει και άλλα προβλήματα να ανακύπτουν. Δεν ξέρει αν μετά από την καταστροφή αυτή θα καταφέρουν να μαζευτούν ξανά 27 παιδιά στο σχολείο, αλλά και πώς θα είναι ψυχολογικά οι μαθητές της. «Θα υπάρχουν διαρροές», προβλέπει. Ακόμα και η ίδια αναγκάστηκε να αφήσει το σπίτι της στον Κοσκινά, που δεν είναι προσωρινά κατοικήσιμο εξαιτίας των πλημμυρών, και να νοικιάσει στον Παλαμά. Αντίστοιχα, κάποια παιδιά θα φύγουν από τον δήμο ακολουθώντας τους γονείς τους. «Τα παιδιά έχουν τρομοκρατηθεί, έχουν στενοχωρηθεί. Εχουν χάσει τους φίλους, την παρέα τους, τα αγαπημένα τους αντικείμενα. Αναγκάστηκαν οι γονείς τους να φύγουν».

Νηπιαγωγοί «υιοθετούν» τα πληγωμένα σχολεία της Θεσσαλίας-3
Οι εικόνες από τα σχολεία που «χτύπησαν» οι καταστροφικές πλημμύρες είναι αποκαρδιωτικές. Φωτογραφίες: Μαρίνα Ζαχαρία

Αχτίδα ελπίδας δίνει το γεγονός πως πολύ γρήγορα νηπιαγωγεία από πολλές περιοχές της χώρας έχουν συγκεντρώσει σχολικά είδη που σύντομα θα παραδοθούν στα πληγέντα σχολεία. Η ομάδα των αναδοχών έχει βρει μεταφορικές εταιρείες που θα παρέχουν δωρεάν τις υπηρεσίες τους σε διάφορα σημεία της ηπειρωτικής Ελλάδας και τώρα αναζητάει και μεταφορική για να φτάσουν εγκαίρως και οι δωρεές από τα νησιά.

Η Μαρίνα Ζαχαρία αναφέρει στην «Κ», ότι οι νηπιαγωγοί των αδελφοποιημένων σχολείων έχουν υποσχεθεί όταν τα σχολεία λειτουργήσουν υπό κανονικές συνθήκες να ξεκινήσουν συνεργασίες μέσω διαδικτύου.

«Τη Δευτέρα οι μαθητές της Θεσσαλίας θα πάνε σχολείο»

Σύμφωνα με αρμόδιες πηγές, παρά τις δυσκολίες, όλοι οι μαθητές στη Θεσσαλία θα επιστρέψουν στα θρανία τη Δευτέρα. Παρότι ελάχιστα από τα 1.036 σχολεία αντιμετωπίζουν κτιριακά προβλήματα, υπάρχουν μονάδες που αντιμετωπίζουν είτε ζητήματα υγειονομικής διάστασης είτε ζητήματα πρόσβασης, όπως συμβαίνει σε περιοχές στο Πήλιο. Σε κάποιες περιπτώσεις, όπως αναφέρουν οι ίδιες πηγές, οι μαθητές που δεν μπορούν να επιστρέψουν στα σχολεία τους, θα παρακολουθήσουν μαθήματα σε σχολεία όμορων δήμων.

Την ίδια στιγμή, σε ειδική πλατφόρμα που έχει δημιουργήσει το υπουργείο Παιδείας, είναι σε εξέλιξη η καταγραφή όλων των ζημιών που έχουν υποστεί τα σχολεία στις περιοχές, με τα σημαντικότερα προβλήματα να εντοπίζονται στους Δήμους Παλαμά και Φαρκαδόνας. 

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή