Αθηναϊκή Ριβιέρα: Ξεκλειδώνει ο παραλιακός πεζόδρομος-ποδηλατόδρομος

Αθηναϊκή Ριβιέρα: Ξεκλειδώνει ο παραλιακός πεζόδρομος-ποδηλατόδρομος

Στην επόμενη φάση περνάει ο πεζόδρομος - ποδηλατόδρομος της παραλιακής λεωφόρου, μήκους 22 χλμ., με τη συμφωνία ΕΤΑΔ - Περιφέρειας Αττικής για την παραχώρηση της απαιτούμενης γης - Στόχος παραμένει να έχει ολοκληρωθεί έως το τέλος του 2025

αθηναϊκή-ριβιέρα-ξεκλειδώνει-ο-παραλ-562753126

Την παραχώρηση της απαραίτητης γης για τη δημιουργία ενός «αστικού περιπάτου» κατά μήκος της παραλιακής λεωφόρου σφράγισε χθες η συμφωνία της Εταιρείας Ακινήτων Δημοσίου με την Περιφέρεια Αττικής. Πλέον απομένει η έγκριση των μελετών από τα συναρμόδια υπουργεία και την Περιφέρεια Αττικής, ώστε να δημοπρατηθεί από το ΤΑΙΠΕΔ ο διαγωνισμός για την κατασκευή του έργου. Συνολικά, ο πεζόδρομος – ποδηλατόδρομος θα φτάνει σε μήκος τα 22 χλμ.

Οπως ανακοινώθηκε χθες, η Εταιρεία Ακινήτων Δημοσίου (ΕΤΑΔ Α.Ε.) παραχώρησε άνευ ανταλλάγματος στην Περιφέρεια περίπου 70 στρέμματα γης, τα οποία είναι απαραίτητα για τη δημιουργία του ποδηλατόδρομου. Οι εκτάσεις που παραχώρησε η ΕΤΑΔ ξεκινούν από το Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας, συνεχίζονται στην περιοχή του Tae Kwon Do (ο ενδιάμεσος Φαληρικός Ορμος είναι ήδη παραχωρημένος στην Περιφέρεια), στη μαρίνα Φλοίσβου, στο Eden, στη μαρίνα και στην πλαζ Αλίμου. Μεσολαβεί η έκταση που έχει παραχωρηθεί στη Lamda Development στο πλαίσιο της επένδυσης στο Ελληνικό και η παραχώρηση συνεχίζεται στον Αστέρα Γλυφάδας, στην περιοχή του κάμπινγκ και στην πλαζ Βούλας και καταλήγει στο δημαρχείο Βάρης – Βούλας – Βουλιαγμένης. Οπως εξηγούν στην «Κ» στελέχη της ΕΤΑΔ, η ζώνη που παραχωρείται έχει πλάτος 6 μέτρα και ακολουθεί στο μεγαλύτερο μήκος της διαδρομής τη χάραξη της λεωφόρου Ποσειδώνος, βρίσκεται δηλαδή ανάμεσα στη λεωφόρο και στα ακίνητα του παραλιακού μετώπου που ανήκουν στην ΕΤΑΔ. Το μήκος του πεζόδρομου – ποδηλατόδρομου είναι 22 χλμ., εκ των οποίων από το συγκεκριμένο έργο θα κατασκευαστούν 13,5 χλμ.

Το έργο έχει ως στόχο τη δημιουργία ενός ενιαίου περιπάτου σε μεγάλο μέρος της αποκαλούμενης Αθηναϊκής Ριβιέρας. Τη μελέτη του έργου εκπόνησε για λογαριασμό του ΤΑΙΠΕΔ το γραφείο ASPA, ενώ σε ρόλο συμβούλου είναι η εταιρεία «Σαμαράς και Συνεργάτες». Αυτό που δεν έχει ακόμα διευκρινιστεί είναι αν και με ποιο τρόπο θα τεθεί η μελέτη σε ανοιχτή δημόσια διαβούλευση.

Τι απομένει μέχρι τη δημοπράτηση του έργου; Κατ’ αρχάς πρέπει να εγκριθούν οι μελέτες από τα έξι συναρμόδια υπουργεία (Πολιτισμού, Περιβάλλοντος, Υποδομών, Εσωτερικών, Ναυτιλίας και Οικονομικών) με κοινή τους απόφαση. Κατόπιν πρέπει να εγκριθεί και η παραχώρηση τμημάτων του αιγιαλού από τα υπουργεία Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Εσωτερικών με έτερη κοινή απόφαση. Στη συνέχεια οι μελέτες, αλλά και τα τεύχη δημοπράτησης θα πρέπει να εγκριθούν από την Περιφέρεια Αττικής, που θα είναι και η αναθέτουσα αρχή. Τέλος, τα τεύχη του διαγωνισμού θα εγκριθούν και από το διοικητικό συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ. Η διαδικασία εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί πριν από το τέλος του έτους ώστε να ακολουθήσει η προκήρυξη ανοιχτού διαγωνισμού.

Να σημειωθεί ότι το έργο θα δημοπρατηθεί ως «μελετοκατασκευή», με τον ανάδοχο να αναλαμβάνει την οριστική μελέτη, τη μελέτη εφαρμογής και την κατασκευή του έργου. Στόχος είναι το έργο να έχει ολοκληρωθεί έως το τέλος του 2025, καθώς η χρηματοδότησή του από το Ταμείο Ανάκαμψης (με 19,1 από τα 24,7 εκατ. ευρώ) δημιουργεί περιορισμό ως προς το χρονοδιάγραμμα.

Σύμφωνα με το τεχνικό δελτίο του έργου, εκτός από τα 13,5 χλμ. που θα κατασκευαστούν ως ενιαίο έργο, θα εμπλακούν και άλλοι φορείς για την κατασκευή του υπολοίπου ως εξής:

• Το τμήμα από το λιμάνι του Πειραιά έως το Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας (ΣΕΦ), μήκους περίπου 4 χλμ., θα υλοποιηθεί από τον Δήμο Πειραιά, στο πλαίσιο έργου ανάπλασης του παραλιακού του μετώπου.

• Το τμήμα από το Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας (ΣΕΦ) έως τα Ολυμπιακά Ακίνητα, μήκους περίπου 1,5 χλμ., θα υλοποιηθεί ως μέρος του έργου της ανάπλασης του Φαληρικού Ορμου, με αναθέτουσα αρχή την Περιφέρεια Αττικής (ανήκει στη δεύτερη φάση των έργων, που δεν έχει ακόμη δημοπρατηθεί).

• Το τμήμα 1 χλμ. που διέρχεται από τον χώρο της μαρίνας Αλίμου εντάσσεται στις υποχρεώσεις της εταιρείας στην οποία παραχωρήθηκε η μαρίνα το 2020 από το ΤΑΙΠΕΔ.

• Τμήμα του έργου, μήκους 800 μ., διέρχεται από το ακίνητο της επένδυσης του Ελληνικού. Δεν έχει διευκρινιστεί αν θα κατασκευαστεί από τη Lamda Development.

• Τέλος, τμήμα 2 χλμ. που διέρχεται από τον Δήμο Γλυφάδας υλοποιείται από τον δήμο στο πλαίσιο της ανάπλασης του παραλιακού του μετώπου.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή