Τεχνητή νοημοσύνη στην υπηρεσία των ελληνικών ΜΚΟ

Τεχνητή νοημοσύνη στην υπηρεσία των ελληνικών ΜΚΟ

Διήμερο σεμινάριο σε δέκα οργανώσεις με διαφορετικό αντικείμενο δράσης υλοποίησε η μη κερδοσκοπική εταιρεία ανοιχτής καινοτομίας SciFY

2' 3" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Για τις δυνατότητες που μπορεί να προσφέρει σε μια μη κυβερνητική οργάνωση η τεχνητή νοημοσύνη ενημερώθηκαν οι επικεφαλής της WWF Ελλάς που κάθισαν στα «θρανία» του ΕΚΕΦΕ «Δημόκριτος».

«Στόχος μας είναι να αξιοποιούμε την τεχνητή νοημοσύνη με τέτοιον τρόπο, ώστε να απελευθερώνουμε τους εργαζομένους από μηχανικές και επαναλαμβανόμενες εργασίες, και έτσι να μπορούν οι ίδιοι να εξελίσσονται στον τομέα τους», αναφέρει ο δρ Γιώργος Γιαννακόπουλος, συνεργαζόμενος ερευνητής τεχνητής νοημοσύνης του «Δημόκριτου» και συνιδρυτής της μη κερδοσκοπικής εταιρείας ανοιχτής καινοτομίας SciFY (επιστήμη για σένα).

Η SciFY, με χορηγό την Teleperformance Greece, υλοποίησε το πρόγραμμα «ΜΚΟ Πρωτοπόροι στην Τεχνητή Νοημοσύνη», προσφέροντας ένα διήμερο εντατικό σεμινάριο σε δέκα οργανώσεις με διαφορετικό αντικείμενο δράσης. «Θέλαμε να αντιληφθούν τις ευκαιρίες που διανοίγονται και να απαλλαγούν από προκαταλήψεις», προσθέτει ο ίδιος.

«Ηδη με τα υπάρχοντα εργαλεία μπορούμε να ανακαλύψουμε ποιο είναι το κοινό μας», επισημαίνει ο δρ Γιαννακόπουλος. «Με την ΑΙ πάμε ένα βήμα παρακάτω: μπορεί να δημιουργήσει ταυτόχρονα πολλά κείμενα που να απευθύνονται σε διαφορετικά κοινά, newsletters προσαρμοσμένα στις προτιμήσεις του συγκεκριμένου χρήστη». Ολες οι ΜΚΟ, τα στελέχη των οποίων παρακολούθησαν το πρόγραμμα, έχουν τη δυνατότητα να καταθέσουν πρόταση σε ευρωπαϊκό πρόγραμμα, ούτως ώστε να υλοποιήσουν στοχευμένα προγράμματα ΑΙ βάσει των αναγκών τους.

«Σε λίγο παραπάνω από ένα χρόνο έχουμε λάβει περισσότερες από 60 καταγγελίες, οι οποίες φαίνεται να στοιχειοθετούνται», αναφέρει ενδεικτικά στην «Κ» η κ. Θεοδότα Νάντσου, επικεφαλής του τμήματος περιβαλλοντικής πολιτικής της οργάνωσης. Πολίτες από όλη τη χώρα είτε επικοινωνούν με την οργάνωση μεταφέροντας κάποια, κατά τη δική τους κρίση, περιβαλλοντική παράβαση, είτε αποστέλλουν ταχυδρομικώς ολόκληρους φακέλους με υλικό, χάρτες και φωτογραφίες. Η ΑΙ θα μπορούσε να δίνει τις πρώτες κατευθύνσεις για το πού πρέπει να απευθύνονται για επίσημη καταγγελία, θα μπορούσε εν συνεχεία να κατηγοριοποιεί τις αναφορές. «Απαραίτητη θα ήταν και μια ηλεκτρονική φόρμα για την υποβολή καταγγελίας, έτσι ώστε να μη χάνεται καμία πληροφορία», προσθέτει η ίδια.

«Συχνά στις χειρόγραφες καταγγελίες μπορεί εκ παραδρομής ένα τηλέφωνο να έχει γραφτεί λάθος ή να αναφέρεται ως σημείο αναφοράς του συμβάντος ένα τοπωνύμιο το οποίο συναντάται σε δεκαπέντε περιοχές της χώρας». Οι εφαρμογές είναι πολλές και στο πεδίο. «Συνδυάζοντας δεδομένα από τις πυρκαγιές μπορεί η τεχνητή νοημοσύνη να μας δώσει πιθανά σενάρια για το μέλλον», σημειώνει στην «Κ» ο κ. Δημήτρης Καραβέλλας, γενικός διευθυντής της WWF Ελλάς. Αντίστροφα και οι πολίτες θα μπορούσαν να αντλήσουν γνώση θέτοντας απλά ερωτήματα σε ένα chatbox. «Πώς μπορώ να μειώσω το ενεργειακό αποτύπωμα του νοικοκυριού μου», μπορεί να ρωτήσει ένας χρήστης, για να λάβει απάντηση σε πραγματικό χρόνο.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή