Αυτοψία της «Κ»: Το πάρκο «Μίκης Θεοδωράκης» έχει γίνει υπαίθριο πάρκινγκ

Αυτοψία της «Κ»: Το πάρκο «Μίκης Θεοδωράκης» έχει γίνει υπαίθριο πάρκινγκ

Οταν ο ήλιος δύει αλλάζει χρήση καθώς η κομβική του τοποθεσία εξυπηρετεί άριστα τους επισκέπτες των νυχτερινών μαγαζιών της Ιεράς Οδού και της Πειραιώς

2' 9" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ηταν μόλις πριν από περίπου επτά μήνες, τον Ιούνιο του 2023, όταν ο απελθών δήμαρχος της Αθήνας Κώστας Μπακογιάννης, κατά την τελετή ονοματοδοσίας, αποκάλυπτε την, ντυμένη με την ελληνική σημαία, μαρμάρινη πλάκα «Πάρκο Μίκης Θεοδωράκης» υπό τους ήχους του εθνικού ύμνου. Το πάρκο, που έκτοτε φέρει το όνομα του κορυφαίου συνθέτη και στιχουργού, ξεχωρίζει επειδή βρίσκεται στην είσοδο της πόλης των Αθηνών και είναι νοερή προέκταση του Παρθενώνα, φθάνοντας μέχρι τον Κεραμεικό.

Ωστόσο, όταν ο ήλιος δύει το –μέχρι στιγμής– καλοσυντηρημένο πάρκο, αλλάζει χρήση και μετατρέπεται σε υπαίθριο πάρκινγκ. Η κομβική του τοποθεσία εξυπηρετεί άριστα τους επισκέπτες των νυχτερινών μαγαζιών της Ιεράς Οδού και της Πειραιώς.

Αυτοψία της «Κ»: Το πάρκο «Μίκης Θεοδωράκης» έχει γίνει υπαίθριο πάρκινγκ-1
Τα οχήματα επιμελώς σταθμευμένα, γεγονός που προδίδει την ύπαρξη παρκαδόρου.

Αυτοψία της «Κ»: Το πάρκο «Μίκης Θεοδωράκης» έχει γίνει υπαίθριο πάρκινγκ-2
Αυτοψία της «Κ»: Το πάρκο «Μίκης Θεοδωράκης» έχει γίνει υπαίθριο πάρκινγκ-3
Το πάρκο «Μίκης Θεοδωράκης» έχει καταληφθεί από αυτοκίνητα, παρ’ ότι συνορεύει με οργανωμένο πενταώροφο πάρκινγκ που διαχειρίζεται η Αττικό Μετρό.

Εξίσου ασύδοτα μετατρέπεται σε υπαίθριο πάρκινγκ και ο πεζόδρομος που ενώνει το Θησείο με το Γκάζι. Κάθε Παρασκευή και Σάββατο βράδυ, το τμήμα του πεζοδρόμου που βρίσκεται στην οδό Πειραιώς χρησιμοποιείται για τη στάθμευση των αυτοκινήτων όσων επιλέγουν για τη διασκέδασή τους κάποιο από τα νυχτερινά μαγαζιά της περιοχής.

Η αυθαίρετη μετατροπή πεζοδρόμων, πλατειών και πάρκων σε οργανωμένους χώρους στάθμευσης είναι ένα από τα προβλήματα που καλείται να επιλύσει άμεσα ο νέος δήμαρχος Χάρης Δούκας.

Οι ανύπαρκτοι δημόσιοι χώροι

Η «οργανωμένη» στάθμευση σε πάρκα και πεζοδρόμους αποτελεί την κορυφή του παγόβουνου. Ερευνα του ΕΜΠ φανερώνει πως το 39% των πεζοδρομίων της Αθήνας είναι μικρότερα του ενός μέτρου, ενώ κατασκευάζονται με κακοτεχνίες και καταστρέφονται από συνεχή «σκαψίματα» ή την παράνομη στάθμευση. Κι αυτό τη στιγμή που, σύμφωνα με πρόσφατο ρεπορτάζ της εφημερίδας «Καθημερινή», οι έλεγχοι δεν αποδίδουν. Από 1,5 εκατ. βεβαιωμένες κλήσεις της Δημοτικής Αστυνομίας την περίοδο 2020-23, 1,2 εκατ. παρέμεναν ανεξόφλητες, ενώ τέσσερα στα δέκα καταστήματα εστίασης βρέθηκαν να καταλαμβάνουν παράνομα δημόσιο χώρο με τραπεζοκαθίσματα.

Οπως επίσης ανέφερε η «Κ», το 71% των πεζοδρομίων είναι μικρότερο των προδιαγραφών, που επιβάλλουν να έχουν ελάχιστο πλάτος 2,1 μέτρα. Ισως όμως αυτά να είναι, ως ένα βαθμό, «ψιλά γράμματα», εάν αναλογιστεί κάποιος ότι χώροι με τις κατάλληλες προδιαγραφές, όπως το πάρκο Μίκης Θεοδωράκης, αποτελούν πεδίο αυθαιρεσίας.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή