Οι επίμονοι κλέφτες οχημάτων με το πλούσιο ποινικό παρελθόν

Οι επίμονοι κλέφτες οχημάτων με το πλούσιο ποινικό παρελθόν

Οι έρευνες των αρχών από το 2021, οι συλλήψεις και οι πρακτικές που ακολουθούσαν τα μέλη σπείρας που εξαρθρώθηκε από την αστυνομία

3' 38" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Είχαν συμπληρωθεί μόλις δέκα ημέρες από την καταγγελία της κλοπής ενός γκρι Toyota Yaris στη Βάρκιζα, όταν στις 16 Σεπτεμβρίου 2021 οι αστυνομικοί πραγματοποίησαν έλεγχο σε εμπορευματοκιβώτιο προτού σταλεί στην Κύπρο. Εκεί εντόπισαν τέσσερις πόρτες αυτοκινήτου, ισάριθμα καθίσματα, έναν προφυλακτήρα και ένα οπίσθιο καπό. Είχαν το ίδιο χρώμα και αντιστοιχούσαν σε παρόμοιο μοντέλο με εκείνο που είχε κάνει φτερά. Αυτές οι ενδείξεις, όμως, δεν αρκούσαν για να γίνει η ταύτιση. Την απάντηση θα έδινε τελικά το DNA.

Οι αστυνομικοί συνέλεξαν δείγματα από τα μέρη του αυτοκινήτου και τα συνέκριναν στα εγκληματολογικά εργαστήρια με το γενετικό υλικό της ιδιοκτήτριας. Προέκυψε ότι στην υποδοχή της ζώνης ασφαλείας, στο κάθισμα του συνοδηγού, υπήρχε βιολογικό υλικό που αντιστοιχούσε σε εκείνη. Ο γρίφος λύθηκε. Σύμφωνα με την έρευνα των αστυνομικών της Διεύθυνσης Ασφάλειας Αττικής, πίσω από αυτή την υπόθεση βρίσκεται ένας 35χρονος ιδιοκτήτης φανοποιείου, παλιός γνώριμος των αρχών, ο οποίος συνελήφθη ξανά την περασμένη εβδομάδα ως επικεφαλής άλλης σπείρας κλοπών οχημάτων.

Στις 12 Μαρτίου, αστυνομικοί της Υποδιεύθυνσης Δίωξης Εγκλημάτων κατά Ζωής και Ιδιοκτησίας συνέλαβαν έξι άτομα και εξιχνίασαν 40 κλοπές αυτοκινήτων και δύο μοτοσικλετών. Από την έρευνά τους αποδίδεται βασικός ρόλος στον 35χρονο, ο οποίος φέρεται να ήταν στο παρελθόν ηγετικό στέλεχος άλλης εγκληματικής οργάνωσης με παρόμοια δράση. Σε εκείνη την ομάδα, η οποία εξαρθρώθηκε τον Ιανουάριο του 2021, καταλογίζονταν 271 κλοπές.

Παρότι η υπόθεση του 2021 βρισκόταν στο στάδιο της ανάκρισης και στον ιδιοκτήτη του φανοποιείου είχε επιβληθεί ο περιοριστικός όρος της εμφάνισης σε αστυνομικό τμήμα δύο φορές τον μήνα, εκείνος φέρεται να συνέχισε το έργο του. Σύμφωνα με την αστυνομική έρευνα, πέντε μήνες μετά την πρώτη σύλληψή του βρέθηκαν και κατασχέθηκαν, τον Ιούνιο του 2021, εμπορευματοκιβώτια τα οποία περιείχαν ανταλλακτικά αυτοκινήτων και κινητήρων από τους οποίους είχαν αφαιρεθεί οι αναγνωριστικοί αριθμοί. Τα ανταλλακτικά είχαν φορτωθεί από τις εταιρείες του 35χρονου σε Ασπρόπυργο και Ανω Λιόσια και επρόκειτο να σταλούν στην Κύπρο.

Μία ημέρα μετά την κατάσχεση του φορτίου, ο ιδιοκτήτης του φανοποιείου απαίτησε από τους αστυνομικούς την αποδέσμευσή του, ισχυριζόμενος ότι δεν σχετιζόταν με κάποια παράνομη δραστηριότητα. Ωστόσο, στη σχετική δικογραφία αναφέρεται ότι τα εξαρτήματα προέρχονταν από κλεμμένα οχήματα τα οποία είχαν αφαιρεθεί μόλις εννέα ημέρες προτού κατασχεθούν.

Οι έρευνες των αρχών συνεχίστηκαν στα χρόνια που ακολούθησαν, ενώ στην αστυνομία είχε φτάσει μια πληροφορία ότι ο ιδιοκτήτης του φανοποιείου ενδεχομένως να συνέχιζε τη δράση του σε συνεργασία με άλλο άτομο που είχε συλληφθεί στο παρελθόν για κλοπές 58 πολυτελών οχημάτων. Οι αστυνομικοί παρακολούθησαν και τις τηλεφωνικές συνδιαλέξεις των υπόπτων και σημειώνουν ότι κατά την επίμαχη περίοδο ο φερόμενος ως επικεφαλής είχε σχεδόν μηδενικό αριθμό κλήσεων. Κατά την εκτίμησή τους, περιόριζε τις επικοινωνίες του για να μην γίνει αντιληπτός.

Κατά την αστυνομία, τα μέλη της σπείρας που συνελήφθησαν την περασμένη εβδομάδα επέλεγαν συγκεκριμένα αυτοκίνητα. Εκλεβαν, μεταξύ άλλων, Mercedes SLK, Smart, VW Golf, Toyota CH-R και Yaris, καθώς και Peugeot 208, 2008 και 3008. Σε κάποιες περιπτώσεις μεταπωλούσαν τα οχήματα χρησιμοποιώντας τα στοιχεία κυκλοφορίας αυτοκινήτων ιδίου τύπου και μάρκας τα οποία ήταν τρακαρισμένα και ασύμφορα προς επισκευή. Αλλα τα αποσυναρμολογούσαν σε αυτοσχέδια διαλυτήρια. Αφαιρούσαν κινητήρες, πόρτες, προφυλακτήρες και τροφοδοτούσαν τόσο την εγχώρια αγορά όσο και την Κύπρο.

Δύο από τους συλληφθέντες επί επτά ημέρες την εβδομάδα αναζητούσαν τη λεία τους σε διάφορες περιοχές της Αττικής. Πραγματοποιούσαν αναγνωριστικά δρομολόγια και προέβαιναν σε κλοπές από τη μία τα ξημερώματα έως τις επτά το πρωί. Σε κάποιες περιπτώσεις παραβίαζαν τα οχήματα σπάζοντας το φινιστρίνι, ενώ χρησιμοποιούσαν και ειδικό τεχνικό εξοπλισμό που συνδέεται με τον εγκέφαλο του αυτοκινήτου. Τις περισσότερες φορές, φοβούμενοι μήπως το όχημα έφερε συσκευή ανίχνευσης GPS, το άφηναν σε ερημικό δρόμο και το επιτηρούσαν για να δουν εάν θα εμφανιστεί ο ιδιοκτήτης του. Ακόμη προσπαθούσαν να εξαφανίσουν τα όποια ίχνη τους πλένοντας έπειτα σχολαστικά τα οχήματα.

«Πάρα πολλά χρήματα»

«Κάποια στιγμή μου πρότειναν να κλέβω αυτοκίνητα και να τα δίνω. Τα χρήματα που μου πρότειναν ήταν πάρα πολλά», κατέθεσε προανακριτικά ένας από τους συλληφθέντες, χωρίς να κατονομάσει ποιος τον στρατολόγησε. «Δυστυχώς υπήρξα αδύναμος και δεν μπόρεσα να αντισταθώ στο εύκολο χρήμα και στις παροχές που αυτό μου έδινε», ισχυρίστηκε.

Ο Αλέξανδρος Παπαστεριόπουλος, δικηγόρος ενός εκ των συλληφθέντων, υποστηρίζει ότι η δικογραφία βασίστηκε σε επισύνδεση τηλεφωνικών συνδιαλέξεων «χωρίς ισχυρά αποδεικτικά ευρήματα» και ότι η αστυνομική προανάκριση αρκείται σε «εξιχνίαση προθέσεων και όχι αποκάλυψη έκνομων πράξεων». «Σχηματίστηκε μια δικογραφία ασχέτων μεταξύ τους προσώπων και πάντως ασύνδετων τόσο ηλιακά όσο και εγκληματολογικά», αναφέρει. Οι πέντε από τους έξι συλληφθέντες έχουν προφυλακιστεί.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή