ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Παραλύουν οι εμπορευματικές μεταφορές

paralyoyn-oi-emporeymatikes-metafores-2092224

Φρένο στις οδικές εμπορευματικές μεταφορές έχει μπει, λόγω της τραπεζικής αργίας που έχει στερέψει την αγορά από ρευστότητα. Οι εκπρόσωποι του κλάδου κάνουν λόγο για ιδιαίτερα δύσκολη κατάσταση, καθώς από τη μια δεν έχουν την απαιτούμενη ρευστότητα για να προμηθευτούν καύσιμα, αδυνατούν να πληρώσουν διόδια ή ακτοπλοϊκά εισιτήρια, ενώ και τα διακινούμενα φορτία μέρα με τη μέρα περιορίζονται. «Τα μοναδικά φορτία που διακινούνται είναι από παραγγελίες που είχαν γίνει πριν το capital control, οπότε σε λίγες ημέρες δεν θα υπάρχει και αντικείμενο δουλειάς», εξηγεί στην «Κ» ο κ. Πέτρος Σκουλικίδης, πρόεδρος του (ΠΣΧΕΜ) Πανελλήνιου Συνδέσμου Χερσαίων Εμπορευματικών Μεταφορών, ο οποίος χαρακτήρισε τη συνάντηση που πραγματοποιήθηκε το βράδυ της Δευτέρας στο υπουργείο Υποδομών άνευ ιδιαίτερης ουσίας, με κυρίως ενημερωτικό χαρακτήρα. Στη συνάντηση, που πραγματοποιήθηκε υπό τον υπουργό Οικονομίας Γ. Σταθάκη, συμμετείχαν εκπρόσωποι της ΟΦΑΕ (Ομοσπονδία Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδος), του ΣΥΝΔΔΕΕ&L (Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Διεθνούς Διαμεταφοράς & Επιχειρήσεων Logistics).

«Αδυνατούμε να πληρώσουμε πλέον το αντίτιμο των διοδίων, καθώς εξαντλήσαμε ό,τι ρευστό είχε ο καθένας την περασμένη εβδομάδα, αλλά πλέον στερέψαμε», εξηγεί ο κ. Σκουλικίδης, που σημειώνει ότι για το δρομολόγιο Αθήνα-Θεσσαλονίκη απαιτούνται 210 ευρώ μόνο για τα διόδια. Πληροφορίες αναφέρουν ότι εκπρόσωποι του κλάδου ζήτησαν από τον κ. Σταθάκη να μεσολαβήσει στους παραχωρησιούχους, ώστε να τους επιτραπεί η ελεύθερη διέλευση από τα διόδια, «όπως έκαναν και για το δημοψήφισμα». Η περιορισμένη ρευστότητα δεν επιτρέπει στους ιδιοκτήτες φορτηγών να προμηθευτούν καύσιμα. «Η πρότασή μας προβλέπει την παροχή εγγυήσεων από το Δημόσιο για την προμήθεια καυσίμων», σημειώνουν εκπρόσωποι του κλάδου, οι οποίοι παραδέχονται ότι πρόκειται για ριψοκίνδυνη επιλογή, «αλλά η εναλλακτική μας είναι να παραμείνουμε ακινητοποιημένοι», εξηγεί ο κ. Σκουλικίδης. Παράλληλα αδυνατούν να καταβάλλουν το αντίτιμο των ακτοπλοϊκών μετακινήσεων.

Την ίδια στιγμή υπάρχει σημαντικός αριθμός αυτοκινητιστών φορτηγών οχημάτων, οι οποίοι έχουν μείνει εγκλωβισμένοι σε χώρες του εξωτερικού. «Οι κάρτες ΑΤΜ των συναδέλφων μας δεν λειτουργούν στο εξωτερικό, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να σηκώσουν από τις τράπεζες ούτε τα 60 ευρώ που υποτίθεται ότι μπορούμε εμείς στην Ελλάδα να σηκώσουμε», περιγράφει ο κ. Σκουλικίδης. Δεν μπορούν να κλείσουν δουλειές στο εξωτερικό τις οποίες να προπληρωθούν ώστε να αποκτήσουν ρευστό. Αποτέλεσμα είναι να μην έχουν τη δυνατότητα, εξηγεί ο κ. Σκουλικίδης, να επιστρέψουν στην Ελλάδα.