ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Ακριβότερο εισιτήριο στις συγκοινωνίες από τον Ιανουάριο

metroagiosdimitrios

Αυξάνεται η τιμή των εισιτηρίων των αστικών συγκοινωνιών, χωρίς όμως να επανέρχεται η αυξημένη διάρκεια ισχύος τους, όπως προανήγγειλε χθες ο υπουργός Υποδομών Χρ. Σπίρτζης. Η τιμή του ενιαίου εισιτηρίου των αστικών συγκοινωνιών θα επανέλθει στην τιμή που διατηρούσε πριν από τον Σεπτέμβριο του 2014 και θα διαμορφωθεί πάλι στο 1,40 ευρώ από την 1η Ιανουαρίου 2016. Ωστόσο, παρά την αύξηση της τιμής του (κατά 16% και πλέον), δεν προβλέπεται αυξημένη διάρκεια ισχύος του στα 90 λεπτά, όπως ίσχυε πριν από τη μείωση της τιμής του, και παραμένει η ισχύς του στα μόλις 70 λεπτά. Πρακτικά δηλαδή το κόστος του εισιτηρίου διαμορφώνεται υψηλότερο από αυτό που ίσχυε πριν από την επιβολή των μειώσεων, καθώς είναι περιορισμένης διάρκειας.

Οπως παραδέχθηκε χθες ο κ. Σπίρτζης, απέτυχαν οι σχεδιασμοί της κυβέρνησης για απορρόφηση από τις συγκοινωνιακές εταιρείες της αύξηση του ΦΠΑ (από 13% σε 23%) που επιβλήθηκε τον περασμένο Σεπτέμβριο, οι οποίες εμφανίζουν ιδιαίτερα επιβαρυμένα οικονομικά.
Σύμφωνα μάλιστα με τον απερχόμενο πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΑΣΑ (Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών) Γρ. Δημητριάδη, η επιβάρυνση των εταιρειών από την απορρόφηση της αύξηση τους ΦΠΑ ανέρχεται σε σχεδόν 2 εκατ. ευρώ μηνιαίως.

Η τιμή του θα είναι πάλι στο 1,40 ευρώ, από 1,20 σήμερα, χωρίς ωστόσο να αυξηθεί και η διάρκεια ισχύος του.

Σε μια προσπάθεια να «χρυσώσει το χάπι», ο κ. Σπίρτζης δήλωσε ότι η κυβέρνηση καταβάλλει προσπάθειες να διατηρήσει αμετάβλητες τις τιμές των καρτών απεριορίστων διαδρομών. Ωστόσο σημειώνεται ότι σε παρόμοια δήλωση είχε προχωρήσει και σχετικά με την αύξηση της τιμής των εισιτηρίων και το αποτέλεσμα αυτής της προσπάθειας ήταν η χθεσινή ανακοίνωση της επαναφοράς του κομίστρου στο 1,40 ευρώ από τις αρχές του νέου έτους.

Η μείωση της τιμής του εισιτηρίου είχε αποφασιστεί επί υπουργίας Μιχ. Χρυσοχοΐδη και στόχος ήταν η αύξηση της επιβατικής κίνησης με κίνητρο τη μειωμένη τιμή. Ωστόσο ο περιορισμός των ελέγχων, ειδικά στα λεωφορεία, έχει εκτινάξει τα επίπεδα της λαθρεπιβίβασης, με αποτέλεσμα σημαντικές απώλειες εσόδων για τις συγκοινωνιακές εταιρείες.

Την ίδια στιγμή, ο κ. Σπίρτζης αποκάλυψε ότι το ηλεκτρονικό εισιτήριο θα τεθεί σε λειτουργία τον Ιανουάριο του 2017, οπότε και αναμένεται να εφαρμοστούν δικαιότερες χρεώσεις μέσω συστήματος ζωνικής χρέωσης. «Τότε θα μπορούμε να σχεδιάσουμε άλλες πολιτικές, δηλαδή πολύ χαμηλό εισιτήριο για τους εργαζομένους στις ζώνες και τις ώρες που θα μετακινούνται, ηλεκτρονική κάρτα για τα ΑμΕΑ και τους ανέργους. Θα έχουμε όλα τα στοιχεία για να κάνουμε μια πραγματικά δίκαιη πολιτική, που μπορεί να οδηγήσει σε πάρα πολύ χαμηλά εισιτήρια για αυτές τις κοινωνικές ομάδες», τόνισε ο κ. Σπίρτζης. Παράλληλα, την επόμενη εβδομάδα αναμένεται να ανακοινωθούν οι νέες διοικήσεις των συγκοινωνιακών εταιρειών.