Καλό γρήγορο φαγητό, ξύλινα ρολόγια, φοιτητικά τάπερ

Καλό γρήγορο φαγητό, ξύλινα ρολόγια, φοιτητικά τάπερ

3' 6" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ο ένας δεν είχε δουλειά, ο άλλος αναζητούσε διακαώς απασχόληση επί το δημιουργικότερον και άλλοι εμπνεύστηκαν, δίνοντας λύση σ’ ένα πρόβλημα που αντιμετώπιζαν καθημερινά. Ανθρωποι που τόλμησαν με διαβατήριο την καινοτομία και «όχημα» την εμπιστοσύνη στην ιδέα τους. Η «Κ» παρουσιάζει ενδεικτικά τρεις επιχειρήσεις που στήθηκαν από το μηδέν και «απογειώθηκαν».

forky.gr

Υγιεινό μαγείρεμα, λίγα πιάτα, προσιτές τιμές και συνέπεια στην παράδοση είναι η συνταγή επιτυχίας του. Η ιδέα γεννήθηκε από ένα πρόβλημα που αντιμετώπιζαν οι ίδιοι οι δημιουργοί του. «Νιώθαμε πως ήμασταν συνεχώς παγιδευμένοι σ’ ένα όχι και τόσο ευχάριστο δίλημμα: ανθυγιεινά fast food ή πιο ακριβές επιλογές από εστιατόρια», λέει ο Γ. Ασημακόπουλος. Ετσι, τον Αύγουστο του 2014 «γεννήθηκε» το forky που προσφέρει «ποιοτικό φαγητό σε προσιτές τιμές, το οποίο μπορείς να απολαύσεις σε λίγα λεπτά».

Το forky λειτουργεί τέσσερις ώρες την ημέρα (μεσημέρι), μόνο καθημερινές, και αυξάνει την πελατεία του σταθερά με ρυθμό που ξεπερνάει το 30% μηνιαίως. «Περιμένουμε περαιτέρω αύξηση του ρυθμού ανάπτυξης όσο εμείς επεκτεινόμαστε», σημειώνει ο Γιάννης, που εξηγεί ότι λειτουργεί πιλοτικά και βραδινές ώρες εδώ και λίγες ημέρες. Με σκληρή δουλειά κατάφεραν να «λανσάρουν» το forky σ’ έναν μήνα. «Από τις πρώτες ημέρες ανακαλύψαμε ότι υπήρχε μια μεγάλη αγορά, οπότε μπορούμε να πούμε ότι μέσα στους 2-3 πρώτους μήνες βρήκαμε το product-market fit που είναι το ζητούμενο για κάθε startup». Το σημαντικότερο πρόβλημα; Η πολιτική αβεβαιότητα στην Ελλάδα που κάνει σχεδόν αδύνατη την άντληση επενδυτικών κεφαλαίων από ξένους επενδυτές, λέει, ενώ «στους νεότερους επιχειρηματίες απλά λέμε να κυνηγήσουν, να δοκιμάσουν και αν αποτύχουν, να δοκιμάσουν εκ νέου».

27 Wooden Accessories

Ηταν σχεδιαστής και τεχνολόγος ξύλου και επίπλου, αλλά έψαχνε δίοδο να διοχετεύσει έμπνευση και δημιουργικότητα. «Ηταν θέμα χρόνου ο σχεδιασμός ειδικών κατασκευών, και επειδή δεν υπήρχε κάτι αντίστοιχο στην Ελλάδα, φαίνεται ότι πήγε καλά», λέει ο Στ. Νεδιλάκης.

Η 27 Wooden Accessories ξεκίνησε κυρίως με τον Σταμάτη να σχεδιάζει και να κατασκευάζει ξύλινα χειροποίητα παπιγιόν. «Ακολούθησαν τα μανικετόκουμπα, τα γυαλιά, οι μπουτονιέρες, οι γραβατοπιάστρες και πρόσφατα το ξύλινο χειροποίητο ρολόι, το οποίο είναι και το μοναδικό που κατασκευάζεται στην Ελλάδα», αναφέρει ο ίδιος. «Τελευταίο μας δημιούργημα είναι το ξύλινο χειροποίητο προσκλητήριο, το οποίο έχει πάχος ενός φύλλου χαρτιού, κάτι το οποίο δεν είχε επιτευχθεί προηγουμένως, και αυτή τη στιγμή συνεργαζόμαστε με 55 καταστήματα σε Ελλάδα και Κύπρο. Ξεκινάμε εξαγωγές σε τέσσερα καταστήματα στη Φινλανδία και την Ολλανδία και ακολουθεί σύντομα το Βέλγιο».

vanakias.gr:

Είχε μόλις απολυθεί από μια πολυεθνική εταιρεία στην οποία εργαζόταν 16 έτη. Ενας συγγενής του δραστηριοποιούνταν στον κλάδο των μεταφορών, ενώ ο γιος του σπούδαζε μακριά από την Αθήνα. Αναζητούσαν τρόπο να του στείλουν σπιτικό φαγητό, «από τα χεράκια της μητέρας». Και κάπως έτσι γεννήθηκε η ιδέα. Ολα ξεκίνησαν τον Νοέμβριο του 2012, όταν ο vanakias.gr έστειλε το πρώτο του δέμα στη Θεσσαλονίκη. Το ένα ταπεράκι έγινε δύο, πέντε, 30… Και τι ακριβώς είναι αυτό που κάνει ο vanakias.gr; «Συνδέει» φοιτητές με τα «μαγειρέματα» της μητέρας, η οποία αναζητεί γρήγορο και αξιόπιστο τρόπο να φτάσουν οι δημιουργίες της στο φοιτητικό τραπέζι που είναι μακριά. Κάθε εβδομάδα ο vanakias πραγματοποιεί αποστολές στην Κρήτη, όπου με τη βοήθεια τοπικού συνεργάτη διανέμει τα σπιτικά γεύματα στους φοιτητές.

Κάθε 15 ημέρες εξυπηρετούνται οι υπόλοιπες περιοχές της χώρας, όπου και εκεί σε ειδικά ψυγεία γίνεται η αποστολή των φαγητών στους, «πεινασμένους» για σπιτικές γεύσεις, φοιτητές. Η ιστοσελίδα παρέχει όλες τις πληροφορίες για τον τρόπο συσκευασίας, τον χρόνο άφιξης του δέματος, αλλά και το κόστος. Οπως λέει στην «Κ» ο Δ. Μπαλωμένος, εκ των δύο συνιδρυτών του vanakias, η επιχείρηση αναπτύσσεται συνεχώς και πλέον εκτελεί διαφόρων ειδών μεταφορές, πέραν του φαγητού. «Ακόμα και πλυμένα ρούχα μάς ζητούν οι μανάδες να στείλουμε». Και ασφαλώς, «τις περιόδους της εξεταστικής, η ζήτηση είναι αυξημένη, ενώ κάθε έτος μάς βρίσκει με σημαντικά ενισχυμένο τζίρο σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή