ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Ακινητοποιημένο το 50% των οχημάτων ΕΚΑΒ

10s1nosk1

«Οι διασώστες έχουν φτάσει στα όριά τους. Οχι, λάθος. Εχουν ξεπεράσει τα όριά τους. Είναι κακοπληρωμένοι και βιώνουν καθημερινά την πίεση του κόσμου που, όμως, έχει το δίκιο του. Πληρώνει φόρους και θέλει το ασθενοφόρο να έρχεται στην ώρα του». Με τη φράση αυτή ο πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων στο ΕΚΑΒ Γιώργος Μαθιόπουλος εξηγεί στην «Κ» τον λόγο για τον οποίο το σωματείο αποφάσισε να εκδώσει ανακοίνωση-«ενημέρωση προς τους πολίτες», με την οποία από τη μια περιγράφει τη δεινή κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει το ΕΚΑΒ Αθηνών, από την άλλη τονίζει ότι «δεν ευθύνονται οι διασώστες για τις καθυστερήσεις των ασθενοφόρων».

Σύμφωνα με τους εργαζόμενους, το μεγαλύτερο πρόβλημα του ΕΚΑΒ Αθήνας είναι η παλαιότητα των ασθενοφόρων, που έχει ως αποτέλεσμα να παρουσιάζουν συνεχώς βλάβες και να «ακινητοποιούνται» για ημέρες στο συνεργείο του οργανισμού. «Από τα 130 ασθενοφόρα που διαθέτει το ΕΚΑΒ Αθηνών, περίπου το 50% των οχημάτων βρίσκεται ακινητοποιημένο, λόγω σοβαρών βλαβών. Αλλά και ασθενοφόρα με απλές βλάβες, λόγω έλλειψης ανταλλακτικών, δεν επισκευάζονται έγκαιρα», αναφέρει το Σωματείο Εργαζομένων. Αλλωστε, ο μεγάλος όγκος των ασθενοφόρων αγοράστηκε το 2003 και έχει διανύσει περί το ένα εκατομμύριο χιλιόμετρα έκαστο. Ετσι, σε πρωινή και απογευματινή βάρδια «βγαίνουν» μόλις 60 ασθενοφόρα και κινητές μονάδες για να καλύψουν τις ανάγκες παροχής επείγουσας προνοσοκομειακής φροντίδας όλου του λεκανοπεδίου, ενώ, όπως αναφέρει ο κ. Μαθιόπουλος, δεν είναι σπάνιο διασώστης να πάρει υποχρεωτικά ρεπό γιατί το ασθενοφόρο του χάλασε και δεν μπορεί να βγει σε βάρδια.

Οπως τονίζουν οι εργαζόμενοι, «η κατάσταση το τελευταίο διάστημα έχει ξεφύγει από κάθε έλεγχο, και σήμερα στην Αττική είναι κλειστοί 27 τομείς ασθενοφόρων (σ.σ. από ένα σύνολο περίπου 85 τομέων, όπου τομέας και περιοχή), γεγονός το οποίο συνεπάγεται ότι το βάρος της διακομιδής ασθενών έχει επιβαρύνει τα λίγα ασθενοφόρα που κυκλοφορούν, με επιπλέον καθυστερήσεις ακόμα και σε επείγοντα περιστατικά». Οπως εξηγούν, μεγάλες περιοχές της Αττικής δεν καλύπτονται με κανένα ασθενοφόρο, παρά με οχήματα από διπλανούς τομείς, με ό,τι αυτό σημαίνει ως προς τον χρόνο ανταπόκρισης του ΕΚΑΒ. «Στην Καλλιθέα δεν λειτουργεί τώρα τομέας ΕΚΑΒ», λέει ο κ. Μαθιόπουλος, προσθέτοντας ότι, κατά μέσον όρο, για τα περιστατικά που δεν χαρακτηρίζονται ως πολύ επείγοντα, η αναμονή ξεπερνά τη μία ώρα. Λόγω αυτής της κατάστασης, διασώστες δέχονται καθημερινά επιθέσεις λεκτικής και σωματικής βίας από αγανακτισμένους πολίτες, οι οποίοι για την καθυστέρηση εικάζουν ότι ευθύνεται το πλήρωμα του ασθενοφόρου.

Πυρά κατά υπ. Υγείας

Οι εργαζόμενοι στρέφουν τα βέλη τους κατά της διοίκησης του ΕΚΑΒ και της ηγεσίας του υπουργείου Υγείας, που, όπως λένε, «γνωρίζουν πολύ καλά το πρόβλημα, αλλά το μόνο που γίνεται αυτό το διάστημα είναι εσωτερικές μετακινήσεις στο ΕΚΑΒ για την “τακτοποίηση ημετέρων” ή μετατάξεις υπαλλήλων του ΕΚΑΒ στο υπουργείο με υπογραφές υπουργών. Αντί να βοηθήσουν να λυθεί το θέμα της έλλειψης ασθενοφόρων, είτε με την ολοκλήρωση του διαγωνισμού για την αγορά 96 ασθενοφόρων που εκκρεμεί, είτε με την προμήθεια νέων οχημάτων με νέο διαγωνισμό για την ανανέωση του γηρασμένου στόλου», καταλήγουν.