ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Παρουσία του Διεθνούς Πανεπιστημίου και στα ΑΕΙ

paroysia-toy-diethnoys-panepistimioy-kai-sta-aei-2140632

Το Διεθνές Πανεπιστήμιο Ελλάδος, με την εμπειρία του, θα δώσει το στίγμα των αγγλόφωνων μεταπτυχιακών προγραμμάτων στην Ελλάδα. Πρόκειται για το δημόσιο πανεπιστήμιο με δίδακτρα, το οποίο επέλεξε η ελληνική πολιτεία να στηρίξει, προσφέροντάς του μόνιμη… στέγη αλλά και αξιοποιώντας την τεχνογνωσία του. Εξωστρέφεια, συνεργασία, αριστεία ήταν οι λέξεις που ακούστηκαν χθες από τον υπουργό Παιδείας Νίκο Φίλη, την αναπληρώτριά του Σία Αναγνωστοπούλου και τον πρόεδρο της διοικούσας επιτροπής του Διεθνούς Πανεπιστημίου Κώστα Γραμμένο, ενώ την πρώτη έμπρακτη στήριξη της πολιτείας έδωσε ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης Βαγγέλης Αποστόλου, ανακοινώνοντας τη δωρεάν παραχώρηση για 25 χρόνια, με τη δυνατότητα ανανέωσης, των δύο κτιρίων και του αγροκτήματος 30 στρεμμάτων, στο οποίο είναι ήδη εγκατεστημένο το πανεπιστήμιο με μίσθωση από το 2008. «Habemus domum», σχολίασε ο κ. Γραμμένος.

Ειδικότερα, το υπουργείο Παιδείας, επιχειρώντας να βάλει τάξη στην αναρχία των μεταπτυχιακών προγραμμάτων στα ελληνικά πανεπιστήμια και ΤΕΙ, αποφάσισε να δώσει τη δυνατότητα, μέσω νομοθετικής ρύθμισης που θα προωθηθεί εντός του καλοκαιριού στη Βουλή, να δημιουργηθούν παραρτήματα του Διεθνούς Πανεπιστημίου στα υπόλοιπα, συμβατικά ΑΕΙ της χώρας για τη διεξαγωγή αγγλόφωνων μεταπτυχιακών. «Η παρουσία μας εδώ είναι έκφραση της εμπιστοσύνης στο έργο που κάνει το Διεθνές Πανεπιστήμιο και που έχει άξονα την εξωστρέφεια», τόνισε χαρακτηριστικά ο Νίκος Φίλης. «Θέλουμε να ενισχυθεί η εξωστρέφεια, που είναι η ιδιαιτερότητα αυτού του δημόσιου πανεπιστημίου. Αλλωστε, η επιβίωση μπορεί να επιτευχθεί μόνο με συνεργασία και επικουρικότητα», σχολίασε η Σία Αναγνωστοπούλου, προσθέτοντας ότι «δεν χρειάζεται το κάθε ίδρυμα να “σκοτώνεται” μόνο του για να κάνει συνεργασίες με ξένα πανεπιστήμια». Βεβαίως, όπως δήλωσε η ίδια στην «Κ», θα ενημερώσει σχετικά τη Σύνοδο Πρυτάνεων των ελληνικών πανεπιστημίων, ώστε να έχει τη γνώμη τους, καθώς υπάρχουν ήδη κάποια αγγλόφωνα μεταπτυχιακά και σχεδιάζονται και άλλα. Η απόφαση του υπουργείου κρίνεται πάντως ότι μπορεί να προκαλέσει αντιδράσεις, από εκείνους εντός των ΑΕΙ που επιθυμούν να έχουν… το πάνω χέρι στην οργάνωση των αγγλόφωνων μεταπτυχιακών με δίδακτρα.

Από την άλλη, χαρακτηριστικό της εξωστρέφειας του Διεθνούς είναι ότι προχωρεί στη διαβούλευση με τους παραγωγικούς φορείς για το περιεχόμενο ενός νέου διεπιστημονικού μεταπτυχιακού για αγροτική παραγωγή με εξαγωγικό προσανατολισμό και έμφαση στις καινοτομικές και βιολογικές καλλιέργειες. Το πρόγραμμα σχεδιάζεται να ξεκινήσει το 2017. Θα πρόκειται για ακόμη ένα βήμα… σύγκλισης του Διεθνούς με τον αγροτικό τομέα στην Ελλάδα. Το πρώτο βέβαια βήμα θα γίνει ως αντίδωρο της παραχώρησης των 30 στρεμμάτων, με την παροχή κάθε χρόνο 15 υποτροφιών για παρακολούθηση μεταπτυχιακών προγραμμάτων σε υπαλλήλους του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης. «Οι υπάλληλοι στη συνέχεια θα θέτουν τα αποτελέσματα των ερευνών τους και τις γνώσεις που θα έχουν αποκτήσει στην αγροτική παραγωγή για το καλό του τόπου και της πατρίδας μας. Στόχος μας είναι να εξειδικεύσουμε όσο μπορούμε τα στελέχη στο αγροτοδιατροφικό πεδίο, γιατί το μέλλον της χώρας μας, το αναγνωρίζουν όλοι πλέον, περνάει μέσα από την αξιοποίηση των συγκριτικών πλεονεκτημάτων της στο διαφοροποιημένο προϊόν και στην ποιότητα», δήλωσε ο κ. Αποστόλου.

Το Διεθνές Πανεπιστήμιο, το νεότερο ελληνικό δημόσιο πανεπιστήμιο, κρίθηκε –στο πλαίσιο της αξιολόγησης από την Αρχή Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση (ΑΔΙΠ)– συνολικά με την ανώτατη βαθμίδα ως «Αξιο Αναγνώρισης», ενώ στις επιμέρους κατηγορίες κατά τα 2/3 στην ανώτατη και κατά το 1/3 στην αμέσως επόμενη της θετικής αξιολόγησης. «Το Διεθνές Πανεπιστήμιο έχει δημιουργήσει ένα ίδρυμα-μοντέλο για την έρευνα και τη διδασκαλία μοναδικό στην Ελλάδα», αναφέρουν οι αξιολογητές. Από την πλευρά του, ο κ. Γραμμένος σχολιάζοντας την έκθεση αξιολόγησης για το Διεθνές τόνισε ότι «ο έπαινος της εξωτερικής επιτροπής αξιολόγησης μας δίνει αισιοδοξία και νέες δυνάμεις για τη συνέχεια», προσθέτοντας ότι «οι παρατηρήσεις τους όμως για τη μελλοντική πορεία και για τους κινδύνους που υπάρχουν μπροστά μας είναι πιο χρήσιμες». Πόσοι πανεπιστημιακοί, σε ανάλογες στιγμές επιβράβευσης, εστιάζουν στις παρατηρήσεις;