Αύξηση «πειραγμένων» ταξιμέτρων

Αύξηση «πειραγμένων» ταξιμέτρων

2' 41" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Τουρίστες και άπειροι επιβάτες ταξί αποτελούν τα συνηθέστερα θύματα του «πειραγμένου» ταξίμετρου. Κατά συνέπεια, ένα μεγάλο μέρος των ελέγχων διεξάγεται σε αεροδρόμια και λιμάνια, όπου οι επιτήδειοι αυτοκινητιστές βρίσκουν τα ανυποψίαστα θύματά τους. Πριν από λίγες ημέρες συνελήφθησαν 11 οδηγοί ταξί, οι οποίοι είχαν επέμβει στα ταξίμετρα και τις ταμειακές μηχανές των οχημάτων τους. Οι παραβάτες εντοπίστηκαν σε ελέγχους που πραγματοποιήθηκαν στον Σταθμό Υπεραστικών Λεωφορείων Κηφισού, στον Πειραιά, στην Καλλιθέα, στη Βουλιαγμένη και στο Ελληνικό. Οι συλληφθέντες χρησιμοποιούσαν ειδική συνδεσμολογία, διέκοπταν τη σύνδεση των ταξιμέτρων με τις ταμειακές μηχανές και δεν εξέδιδαν αποδείξεις. Οι παρεμβάσεις όμως που μπορούν να γίνουν στα ταξίμετρα είναι πολλές.

Είναι όμως τόσο εύκολο να πέσει κανείς θύμα απάτης; Οι ίδιοι οι αυτοκινητιστές επισημαίνουν ότι πρόκειται πράγματι για πολύ εύκολη υπόθεση, ενώ ακόμη και από την πλευρά της αστυνομίας τονίζεται ότι ο επιβάτης θα πρέπει να έχει τα μάτια του ανοιχτά. Αυτοκινητιστές και ελεγκτικός μηχανισμός καλούν τους επιβάτες να ζητούν πάντα την έκδοση απόδειξης και να την ελέγχουν ως προς τη χρέωση και τα διανυόμενα χιλιόμετρα, έστω και κατά προσέγγιση. Αυτό ακριβώς είναι το σημείο το οποίο εκμεταλλεύεται ο επιτήδειος, την ενδεχόμενη απειρία του επιβάτη. «Είναι πολύ πιο εύκολο να κλέψεις έναν επιβάτη, ο οποίος δεν χρησιμοποιεί συχνά ταξί και την έλλειψη εμπειρίας με το μέσο την καταλαβαίνεις από τη στιγμή που θα μπει στο ταξί» περιγράφει στην «Κ» οδηγός ταξί που επιθυμεί να διατηρήσει την ανωνυμία του. Ο ίδιος τονίζει ότι τα περιστατικά εξαπάτησης επιβατών προκαλούν την έντονη αντίδραση του κλάδου, καθώς δυσφημούν το σύνολό του, το οποίο, όπως λέει, δεν χαρακτηρίζεται από παραβατική συμπεριφορά. Το γεγονός ότι ο «άπειρος» επιβάτης ταξί είναι ευκολότερο θύμα, τοποθετεί τους τουρίστες στην πρώτη θέση της λίστας με τους πιθανότερους εξαπατημένους.

Η απορία που γεννάται στους περισσότερους είναι πώς γίνεται να εξαπατήσει ο αυτοκινητιστής τον επιβάτη, όταν υπάρχει ένα ταξίμετρο το οποίο υπολογίζει το κόστος της διαδρομής. Η απάντηση είναι ο ίδιος ο μετρητής. Η εξέλιξη της τεχνολογίας έχει βελτιώσει και τις μεθόδους παρέμβασης στα ταξίμετρα. Οι παλαιότερες μηχανολογικές παρεμβάσεις στις οποίες προχωρούσαν οι παραβάτες, έχουν αντικατασταθεί από ηλεκτρονικές από τότε που ανανεώθηκε ο σχετικός εξοπλισμός.

Ο ένας τρόπος παρέμβασης περιλαμβάνει τον τηλεχειρισμό και ο άλλος ένα απλό κουμπί το οποίο είναι ενσωματωμένο στο όχημα, σε εύκολα προσβάσιμο σημείο από τον οδηγό (κοντά στο πόδι ή στο χέρι, ώστε να το πατάει ο οδηγός χωρίς να γίνεται αντιληπτός από τον επιβάτη). Και στις δύο περιπτώσεις το ταξίμετρο λειτουργεί κανονικά και η εξαπάτηση ξεκινάει με το πάτημα ενός κουμπιού – είτε του τηλεχειριστηρίου είτε εκείνου που βρίσκεται στο όχημα. Ο οδηγός ή ιδιοκτήτης του ταξί μπορεί να παρέμβει τόσο στη χιλιομετρική χρέωση, στα διανυόμενα χιλιόμετρα, όσο και στη χρέωση του ΦΠΑ που υπολογίζει το ταξίμετρο.

Παράλληλα, με λιγότερο μόνιμους τρόπους μπορεί επίσης να γίνει παρέμβαση στα διανυόμενα χιλιόμετρα. Ενα καλώδιο συνδεδεμένο στο σωστό σημείο, το οποίο βρίσκεται έξω από το ταξίμετρο, μπορεί, αν ακουμπά σε άλλη μεταλλική επιφάνεια, να παρεμβαίνει στις ενδείξεις του ταξιμέτρου.

Η παρέμβαση στον μετρητή του ταξιμέτρου μπορεί πολύ εύκολα να γίνει αντιληπτή κατά τους ελέγχους, ακόμη και από τους ίδιους τους επιβάτες, εξηγούν εκπρόσωποι του κλάδου. Τα ταξίμετρα φέρουν τη σφραγίδα του κατασκευαστή ή του τεχνίτη που αναλαμβάνει τη συντήρησή τους και σε περίπτωση που αυτό έχει αποσφραγιστεί, φαίνεται και με γυμνό μάτι.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή