ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Αρχίζει η έρευνα για την πώληση των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά

archizei-i-ereyna-gia-tin-polisi-ton-naypigeion-skaramagka-2166547

Επειτα από δεκαπέντε και πλέον χρόνια, όταν οι όποιες ευθύνες πολιτικών έχουν παραγραφεί και μόνον στην περίπτωση εντοπισμού ροής πολιτικού χρήματος μπορούν να αναβιώσουν, οι δικαστικές αρχές άνοιξαν την έρευνα για την πώληση των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά στη γερμανική κοινοπραξία HDW/Ferrstal που έγινε το 2002.

Η ενεργοποίηση των ερευνών για αυτή την υπόθεση υπήρξε έργο της ειδικής ανακρίτριας Διαφθοράς Ηλιάνας Ζαμανίκα και του επίκουρου ανακριτή Γιώργου Ευαγγέλου που χειρίζονται έρευνες για εξοπλικά, εξ αφορμής των οποίων βρήκαν στοιχεία που κρίθηκαν ικανά για να ξεκινήσει έρευνα και για την πώληση των Ναυπηγείων.

Η δικογραφία που έχει σχηματιστεί από την ειδική ανακρίτρια αναμένεται να διαβιβαστεί στην Εισαγγελία Διαφθοράς προκειμένου να ερευνήσει τις συνθήκες μεταβίβασης των Ναυπηγείων στη γερμανική κοινοπραξία, αλλά και τις ενδεχόμενες ποινικές ευθύνες όλων των εμπλεκομένων φορέων στην επίμαχη διαδικασία συμπεριλαμβανομένων και των πολιτικών προσώπων που συμμετείχαν στη Διυπουργική Επιτροπή Αποκρατικοποίησης, οι ευθύνες των οποίων όμως ακόμα κι αν προκύψουν έχουν ήδη παραγραφεί με βάση τη νομοθεσία για την ποινική ευθύνη των πολιτικών προσώπων, εκτός κι αν προκύψει η ροή «μαύρου χρήματος».

Από τη μελέτη των εγγράφων, των προσφορών όλων των εταιρειών που είχαν εκδηλώσει ενδιαφέρον για την εξαγορά των Ναυπηγείων και την αξιολόγηση των συμβάσεων που αποτελούν εδώ και χρόνια αντικείμενο δικαστικής έρευνας, οι ανακριτές κατέληξαν σε ενδιαφέροντα στοιχεία που συνηγορούν, κατά την άποψή τους, στο ότι η εν λόγω πώληση υπήρξε ζημιογόνα για το ελληνικό Δημόσιο και αποτιμούν τη ζημιά σε 53 εκατ. ευρώ.

Με βάση τα στοιχεία που έχουν εντοπίσει από τη γενικότερη έρευνά τους για θέματα εξοπλιστικών προγραμμάτων οι ανακριτές θα ζητήσουν πλέον από την Εισαγγελία Διαφθοράς έρευνα σε βάθος, ενώ παράλληλα έχουν ήδη ασκήσει ποινικές διώξεις προκειμένου να προχωρήσει η έρευνα.

Πάντως, για την πώληση των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά το 2002 είχε γίνει έρευνα και από τη Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η οποία κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η ιδιωτικοποίηση αυτή είχε ζημιώσει το ελληνικό Δημόσιο.