Καθυστερεί το ν/σ για τις υπηρεσίες ταξί τύπου Uber

Καθυστερεί το ν/σ για τις υπηρεσίες ταξί τύπου Uber

1' 50" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Με «ανεβασμένη» τη σημαία κυκλοφορούν ακόμη τα ταξί της Uber στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, καθώς παρά τις εξαγγελίες για την προώθηση νομικού πλαισίου που θα διέπει τη λειτουργία των εν λόγω υπηρεσιών ταξί, σχετικό νομοσχέδιο δεν έχει περάσει τις πόρτες της Βουλής. Από τις αρχές του έτους, ο αρμόδιος υφυπουργός Μεταφορών Ν. Μαυραγάνης υπερτόνιζε την ανάγκη αυστηροποίησης της σχετικής νομοθεσίας, ωστόσο μέχρι στιγμής η επεξεργασία του πλαισίου παραμένει σε θεωρητικό επίπεδο.

«Υπάρχουν εταιρείες τύπου Uber που παρέχουν μεταφορικές υπηρεσίες στην Ελλάδα αλλά δεν φορολογούνται στη χώρα», είχε τονίσει τον περασμένο Μάρτιο ο κ. Μαυραγάνης, ανοίγοντας ξανά τον διάλογο που απασχολεί Ευρώπη, ΗΠΑ και Ασία (λειτουργεί σε 77 χώρες και σε πάνω από 527 πόλεις).

Το περιεχόμενο του νομοσχεδίου που προωθεί το υπουργείο Υποδομών δεν είναι ξεκάθαρο, ωστόσο ο κ. Μαυραγάνης έκανε λόγο για εταιρείες οι οποίες «ισχυρίζονται ότι έχουν δικαίωμα να παρέχουν μεταφορικό έργο, χωρίς να εδρεύουν στην Ελλάδα και χωρίς να έχουν ουσιαστική σχέση με τον τόπο στον οποίο παρέχεται το έργο αυτό», προαναγγέλλοντας την αυστηροποίηση της νομοθεσίας. Από την πλευρά του ο πρόεδρος της ΠΟΕΙΑΤΑ (Πανελλήνια Ομοσπονδία Επαγγελματιών Ιδιοκτητών Ταξί και Αγοραίων) Θύμιος Λυμπερόπουλος, έμμεσα εμπλεκόμενος στο ζήτημα, πριν από λίγες ημέρες ισχυρίστηκε ότι το νομοσχέδιο πρόκειται να κατατεθεί τον επόμενο μήνα προς συζήτηση στη Βουλή. Από πλευράς υπουργείου Υποδομών καμία επίσημη απάντηση δεν λάβαμε επ’ αυτού. Σημειώνεται ότι μαίνεται ο πόλεμος μεταξύ παραδοσιακών αυτοκινητιστών ταξί και διαδικτυακών εταιρειών που παρέχουν τη δυνατότητα κλήσης ταξί μέσω ηλεκτρονικής πλατφόρμας, αλλά και της Uber, καθώς η ΠΟΕΙΑΤΑ υποστηρίζει ότι οι εν λόγω εταιρείες υποκλέπτουν μεταφορικό έργο από τους παραδοσιακούς παρόχους της υπηρεσίας.

Η Uber, που έχει βρεθεί στο επίκεντρο δικαστικής διαμάχης σε αρκετές πόλεις του κόσμου, εισέπραξε έντονες αντιδράσεις από επαγγελματίες αυτοκινητιστές, ωστόσο συνέχισε να λειτουργεί και να αναπτύσσεται. Βασική αιτία της διαμάχης διεθνώς αποτελεί το γεγονός ότι παρείχε τη δυνατότητα σε μη επαγγελματίες να εκτελέσουν μεταφορικό έργο. Στην Ελλάδα η Uber κατάφερε να παρακάμψει το νομικό κενό παρέχοντας την αμφιλεγόμενη κατά πολλούς υπηρεσία εντός υφιστάμενου πλαισίου. Πρακτικά προχώρησε στην πρόσληψη οδηγών (όχι αυτοκινητιστών ταξί) από αδειοδοτημένες εταιρείες ενοικιάσεως αυτοκινήτων, οι οποίες συνεργάζονται με την Uber ή διαθέτουν άδεια ενοικίασης αυτοκινήτου με οδηγό, δυνατότητα που παρέχεται μέσα από τον τελευταίο νόμο για την απελευθέρωση των αδειών ταξί.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή