ΟΑΣΑ: Εύκολη φόρτιση προσωποποιημένων καρτών από κινητό

ΟΑΣΑ: Εύκολη φόρτιση προσωποποιημένων καρτών από κινητό

2' 27" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Διαθέσιμη για το επιβατικό κοινό είναι πλέον η εφαρμογή του ΟΑΣΑ για κινητά τηλέφωνα, η οποία παρέχει τη δυνατότητα φόρτισης και επικύρωσης της προσωποποιημένης κάρτας απεριορίστων διαδρομών μέσω των κινητών συσκευών. Ο ΟΑΣΑ δεν έχει ενημερώσει το επιβατικό κοινό για τη διάθεση της εφαρμογής, αναμένοντας να ωριμάσει το σύστημα. Σε αυτή τη φάση και με ελάχιστους ακόμη διαθέσιμους χρήστες λόγω της μη κοινοποίησης της ενεργοποίησης της εφαρμογής, ο ΟΑΣΑ ελέγχει τυχόν προβλήματα με σκοπό να τα διορθώσει άμεσα και στη συνέχεια να τη θέσει σε πλήρη λειτουργία. Θεωρητικώς, η εφαρμογή λειτουργεί σε πιλοτικό επίπεδο, ωστόσο εξυπηρετεί κανονικά τους επιβάτες που τη χρησιμοποιούν. Προϋπόθεση για τη χρήση της εφαρμογής είναι η κατοχή προσωποποιημένης κάρτας μέσα στην οποία μπορεί ο επιβάτης να φορτώσει όποιο προϊόν κομίστρου επιθυμεί μέσω του κινητού τηλεφώνου.

Με την εφαρμογή, η οποία διατίθεται προς το παρόν μόνο σε χρήστες Android κινητών, μπορεί κανείς να φορτίσει την κάρτα μέσω του κινητού χωρίς να απαιτείται η μετάβαση σε κάποιο εκδοτικό μηχάνημα ή εκδοτήριο. Η αγορά του προϊόντος κομίστρου γίνεται με web banking στο οποίο κατευθύνεται ο χρήστης μέσω της εφαρμογής. Στη συνέχεια τοποθετείται η κάρτα κάτω από το κινητό τηλέφωνο στο σημείο NFC της συσκευής και μεταφέρονται τα εισιτήρια που έχουν αγοραστεί μέσω κινητού στην κάρτα. Την εφαρμογή μπορεί κανείς να βρει μέσω του συνδέσμου ATH.ENA Card – Android-Apps auf Google Play.

Στο μεταξύ ο ΟΑΣΑ πανηγυρίζει για την υψηλή διείσδυση των εκπτωτικών προϊόντων, τη στιγμή που το ίδιο το σύστημα του ηλεκτρονικού εισιτηρίου κατευθύνει τους επιβάτες σε αυτά τα προϊόντα. Σημειώνεται ότι κατά τις πρώτες ημέρες εφαρμογής του συστήματος τα αυτόματα μηχανήματα έκδοσης δεν διέθεταν μεμονωμένα εισιτήρια παρά μόνο τα εκπτωτικά και τα πακέτα εισιτηρίων (5 κατ’ ελάχιστον). Οταν δόθηκε η δυνατότητα προμήθειας ενός εισιτηρίου από τα εκδοτικά μηχανήματα, οι επιβάτες ήρθαν αντιμέτωποι με την «εκλεκτικότητα» των μηχανημάτων όσον αφορά τα χαρτονομίσματα που δέχονταν. Και αυτό, γιατί το σύστημα είναι σχεδιασμένο με τέτοιο τρόπο που συνδέει την αξία του κομίστρου με το χαρτονόμισμα που δέχεται. Για μικρότερης αξίας εισιτήρια δέχεται μικρότερης αξίας χαρτονομίσματα. Εάν δηλαδή ένας επιβάτης επιθυμεί να αγοράσει ένα ή ακόμη και δύο εισιτήρια αξίας 1,40 ευρώ και 2,80 ευρώ αντίστοιχα και διαθέτει μόνο εικοσάευρο, το μηχάνημα δεν θα το δεχθεί και ο επιβάτης δεν θα μπορέσει να προμηθευτεί τα εισιτήρια.

Σύμφωνα με σχετική έρευνα του οργανισμού, η οποία διεξήχθη το τελευταίο διάστημα του Νοεμβρίου 2017, διαπιστώθηκε ότι τα νέα εκπτωτικά προϊόντα συνιστούν το 74% των πωλήσεων. Σημειώνεται ότι στα τέλη Νοεμβρίου είχε μόλις ξεκινήσει η διάθεση μεμονωμένων εισιτηρίων από τα εκδοτικά μηχανήματα, ενώ οι επιβάτες είχαν ήδη αρχίσει να «εκπαιδεύονται» στα πακέτα εισιτήριων. Με δεδομένο μάλιστα ότι η νέα εμπορική πολιτική του οργανισμού προσφέρει μειωμένες τιμές εισιτηρίων για όσους προμηθευτούν τα πακέτα, δεν προκαλεί εντύπωση ότι αποτέλεσαν πρώτη επιλογή.

Υπενθυμίζεται ότι διατίθενται: το πακέτο των 10+1 εισιτηρίων (η τιμή ανά εισιτήριο διαμορφώθηκε στο 1,23 ευρώ), το πακέτο των 5 εισιτηρίων (τιμή ανά εισιτήριο 1,30 ευρώ) και το διπλό ενιαίο εισιτήριο μετ’ επιστροφής (τιμή ανά εισιτήριο 1,35 ευρώ).

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή