Μεταφορές με νέο ΚΟΚ και πολλή… γραφειοκρατία

Μεταφορές με νέο ΚΟΚ και πολλή… γραφειοκρατία

2' 12" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Κομμένο και ραμμένο στα μέτρα του Θύμιου Λυμπερόπουλου είναι το νομοσχέδιο, το οποίο ρυθμίζει τα ζητήματα μεταφορών στη χώρα και περιλαμβάνει μεταξύ άλλων τον νέο αναθεωρημένο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας. Πιστός στη δέσμευσή του απέναντι στον υπερδραστήριο συνδικαλιστή, ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης προκειμένου να προσελκύσει μεγάλη μερίδα ψηφοφόρων, που παραδοσιακά ανήκαν σε δεξιούς χώρους, καθιστά ιδιαίτερα δύσκολη την αδειοδότηση εταιρειών τύπου Beat.

Οι γραφειοκρατικές διαδικασίες είτε εμποδίζουν εταιρείες να εισέλθουν στην αγορά είτε ακυρώνουν την υφιστάμενη δραστηριότητά τους. Εξίσου μεγάλο πλήγμα δέχονται και οι εταιρείες τύπου Uber, οι οποίες δραστηριοποιούνται και με μη επαγγελματίες αυτοκινητιστές. Η ρύθμιση που προβλέπει ότι αυτές οι εταιρείες μπορούν να μισθώνουν οχήματα ανά τρεις ώρες, με την απειλή της φυλάκισης, ακυρώνει τη δραστηριότητά τους.

Αξίζει ωστόσο να σημειωθεί ότι η ίδια πρόβλεψη ισχύει και σήμερα (αφορά διάστημα έξι ωρών μεταξύ δρομολογίων) αλλά δεν έχει εφαρμοστεί επί του πρακτέου, καθώς δεν διενεργούνται έλεγχοι. Την ίδια στιγμή δίνει ακόμη μία παράταση έως το 2020 στους ιδιοκτήτες ταξί για την ανανέωση του στόλου τους.

Το υπουργείο Υποδομών υποχρεώνει τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο να προχωρήσουν σε έκδοση άδειας σε περίπτωση που η υπηρεσία ηλεκτρονικής ή τηλεφωνικής διαμεσολάβησης αποτελεί την κύρια δραστηριότητα της εταιρείας (εάν επηρεάζεται η τιμή της υπηρεσίας μεταφοράς είτε με προσφορές και εκπτώσεις είτε με επιβολή «καπέλου» στα ραδιοταξί). Για να εκδώσει κανείς την άδεια πρέπει να προχωρήσει σε σχετική αίτηση το φυσικό ή νομικό πρόσωπο, να διατηρεί συμβάσεις ορισμένου χρόνου τουλάχιστον δύο μηνών με τρία οχήματα δημόσιας χρήσης (ταξί).

Παράλληλα πρέπει να υποβληθούν αντίγραφα των σχετικών αδειών κυκλοφορίας, καθώς και ένα παράβολο του Δημοσίου αξίας 1.000 ευρώ. Η σχετική άδεια εκδίδεται εντός 30 ημερών. Ο υπεύθυνος άσκησης της δραστηριότητας πρέπει να κατοικεί ή να εδρεύει στην Ελλάδα.

Οσον αφορά στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, αλλάζει εντελώς φιλοσοφία. Συγκεκριμένα, οι κύριες αλλαγές του νέου ΚΟΚ προβλέπουν:

• Διαβάθμιση των παραβάσεων ανάλογα την επικινδυνότητά τους σε:

1. Χαμηλής επικινδυνότητας (Ε1).

2. Μεσαίας επικινδυνότητας (Ε2).

3. Υψηλής επικινδυνότητας (Ε3).

• Κατηγοριοποίηση όλων των παραβάσεων με βάση τη φύση της παράβασης:

1. Πολύ υψηλής συχνότητας πρόκλησης ατυχημάτων (Σ1).

2. Αντικοινωνικής οδικής συμπεριφοράς (Σ2).

• Αμεση αφαίρεση πινακίδων και άδειας οδήγησης για 60 ημέρες στις περιπτώσεις:

1. Χρήσης κινητού τηλεφώνου (χωρίς τη χρήση ακουστικών ή χωρίς ειδική θέση για ανοικτή ακρόαση).

2. Παρεμπόδισης ραμπών διάβασης ή χώρων στάθμευσης ΑμεΑ

3. Χρήσης της Λωρίδας Εκτάκτου Ανάγκης (ΛΕΑ).

4. Μη χρήση ζώνης ή κράνους.

5. Μη χρήση παιδικών καθισμάτων.

6. Ρίψης αντικειμένων που μπορούν να προκαλέσουν πυρκαγιά (τσιγάρο).

• Προσαύξηση του προστίμου μέχρι το τριπλάσιο, ανάλογα με το εισόδημα.

• Οριζόντια μείωση 40% σε όλα τα πρόστιμα με εξαίρεση τις εξής παραβάσεις:

1. Κατανάλωση αλκοόλ.

2. Παραβίαση STOP.

3. Παραβίαση ερυθρού σηματοδότη.

4. Αντικανονικό προσπέρασμα.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή