Χάος λόγω απεργίας μετρό

2' 26" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Με τρομακτική ευκολία λαμβάνονται αποφάσεις –χωρίς μάλιστα να διαθέτουν τη «σφραγίδα» της νομιμότητας–- που οδηγούν σε μεγάλη ταλαιπωρία το σύνολο των κατοίκων της πρωτεύουσας. Ο λόγος για τη χθεσινή αιφνιδιαστική απεργία των εργαζομένων στο μετρό, η οποία εξαγγέλθηκε την περασμένη Παρασκευή υπό συνθήκες αμφισβητούμενες. Αποτέλεσμα ήταν για ακόμη μία φορά το μετρό, η ραχοκοκαλιά των αστικών συγκοινωνιών της πρωτεύουσας, να ακινητοποιηθεί καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας. Συνολικά 550.000 μετακινήσεις που πραγματοποιούνται καθημερινά κατά μέσον όρο με το μετρό (γραμμή 2 και 3) μεταφέρθηκαν είτε στα άλλα μέσα είτε στους δρόμους με τα Ι.Χ.

Οι εργαζόμενοι στο μετρό για ακόμη μία φορά προχώρησαν στην προκήρυξη απεργίας, προβάλλοντας ως αιτήματα τις ελλείψεις σε προσωπικό και ανταλλακτικά που παρατηρούνται στις ΣΤΑΣΥ (Σταθερές Συγκοινωνίες), υποστηρίζοντας ότι κινδυνεύει η εύρυθμη λειτουργία του μέσου. Ταυτόχρονα έκαναν σαφή αναφορά στις προτιμήσεις της διοίκησης όσον αφορά στους εργαζομένους με τους οποίους επιλέγει να κάνει διάλογο.

«Θα σταθούμε απέναντι σε οποιοδήποτε μέλος του κατεστημένου προάγει και αναδεικνύει τα παιδιά του κομματικού σωλήνα, με μοναδικό προσόν τους την κομματική υποταγή, που χρησιμοποιούν ακόμα και μαφιόζικες πρακτικές προσπαθώντας να τραμπουκίσουν οποιονδήποτε εργαζόμενο έχει αντίθετη άποψη ή θίγει τα συμφέροντά τους».

Πληροφορίες όμως αναφέρουν ότι ο τρόπος λήψης της απόφασης για τη διεξαγωγή της χθεσινής απεργίας έχει κενά. Εγείρονται ερωτήματα όσον αφορά το εάν πραγματοποιήθηκε γενική συνέλευση του σωματείου. Σύμφωνα με τον νέο συνδικαλιστικό νόμο απαιτείται απαρτία 50%+1 των οικονομικά τακτοποιημένων μελών για τη λήψη απόφασης απεργίας. Το ΣΕΛΜΑ (Σωματείο Εργαζομένων Λειτουργίας Μετρό Αθηνών) μετράει 1.100 μέλη, το οποίο πρακτικά σημαίνει ότι απαιτούνταν η παρουσία 500-550 μελών (η απόκλιση αφορά το ενδεχόμενο ορισμένα εκ των μελών να μην είναι οικονομικά τακτοποιημένα) για τη λήψη της σχετικής απόφασης. Πληροφορίες θέλουν τη συνέλευση του ΣΕΛΜΑ, στην οποία ελήφθη η απεργιακή απόφαση, να μετράει μετά βίας 90 άτομα, ποσοστό πολύ χαμηλότερο από το απαιτούμενο. Από πλευράς προέδρου του σωματείου (του Σπύρου Ρεβύθη) τονίζεται ότι ο ίδιος διαθέτει συνολικά 370 υπογραφές για την απόφαση της απεργίας. Ακόμη και εάν το σενάριο αυτό ανταποκρίνεται σε πραγματικές παρουσίες στη συνέλευση, εξακολουθεί ο αριθμός αυτός να μην επαρκεί σύμφωνα με τον νέο νόμο. Απορίας άξιο είναι ταυτόχρονα γιατί δεν προσέφυγε η διοίκηση των ΣΤΑΣΥ στη Δικαιοσύνη προκειμένου να κηρυχθεί παράνομη η χθεσινή κινητοποίηση με δεδομένο ότι πληροφορίες θέλουν να έχουν σημειωθεί παρατυπίες επί της διαδικασίας λήψης της απόφασης. Προηγούμενο τόσο εξόφθαλμης παρατυπίας δεν φαίνεται να υπάρχει, ενώ επικρατεί η αίσθηση πως η διοίκηση απέφυγε την προσφυγή λόγω της πολιτικής – ιδεολογικής της ταυτότητας.

Συμμετοχή

Την ίδια στιγμή, υπάρχουν πληροφορίες ότι η συμμετοχή στη χθεσινή απεργία κατά τις δύο πρώτες βάρδιες τουλάχιστον ήταν σημαντικά περιορισμένη, καθώς μετά βίας ξεπερνούσε το 20% των σταθμαρχών. Σημειώνεται ότι στο σωματείο ΣΕΛΜΑ –που απεργούσε χθες– δεν περιλαμβάνεται η ειδικότητα των οδηγών.

Πίσω όμως από το αίτημα για τις ελλείψεις, το οποίο έρχεται μετά τις αντιδράσεις για το σύστημα ηλεκτρονικού εισιτηρίου, βρίσκεται η πρωταρχική αντίδραση των εργαζομένων στην υπαγωγή στο υπερταμείο, ενδεχόμενο το οποίο σύμφωνα με τους ίδιους απειλεί την εργασιακή τους ειρήνη.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή