Ηλεκτροκίνηση στα ταξί ετοιμάζει η Θεσσαλονίκη

Ηλεκτροκίνηση στα ταξί ετοιμάζει η Θεσσαλονίκη

2' 4" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

«Στην πρίζα» επιχειρεί να βάλει τα ταξί της Θεσσαλονίκης το υπουργείο Υποδομών με αφορμή τη συνεργασία του ΙΜΕΤ/ΕΚΕΤΑ (Ινστιτούτο Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών) και της TAXIWAY. Η TAXIWAY, που αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες ραδιοταξί στην πόλη, διαθέτει πάνω από 1.000 οχήματα και έχει θέσει ως στόχο την είσοδο της ηλεκτροκίνησης στον στόλο της.

Με κίνητρο την περιορισμένη κατανάλωση καυσίμου και τη φιλικότερη προς το περιβάλλον τεχνολογία, η TAXIWAY σε συνεργασία με το ΙΜΕΤ/ΕΚΕΤΑ βρίσκονται σε προχωρημένες συνομιλίες ώστε να δρομολογηθούν τα πρώτα ηλεκτρικά ταξί στην πόλη εντός του 2019. Στην παρούσα φάση βασικό εμπόδιο αποτελεί το γεγονός ότι τα ταξί απαιτούν φόρτιση περίπου μία με δύο φορές ημερησίως, γεγονός που προϋποθέτει σταθμούς ταχυφόρτισης (ώστε η φόρτιση να επιτυγχάνεται εύκολα και πολύ ταχύτερα από τους απλούς φορτιστές). Σε εξέλιξη βρίσκεται μελέτη για τον αριθμό των ταχυφορτιστών, που απαιτούνται στην πόλη.

Ο ΔΕΔΔΗΕ έχει ορίσει το ΙΜΕΤ/ΕΚΕΤΑ ως τεχνικό σύμβουλο προκειμένου να ποσοτικοποιήσει τους απαιτούμενους ταχυφορτιστές κατά μήκος των εθνικών αξόνων αλλά και να διαπιστώσει τον συνολικό αριθμό φορτιστών που απαιτούνται στις αστικές περιοχές της χώρας.

Η πρώτη σειρά ταχυφορτιστών αναμένεται να εγκατασταθεί με χρηματοδότηση από κρατικούς πόρους. Στη μελέτη που εκπονεί το ΙΜΕΤ/ΕΚΕΤΑ θα συμπεριληφθούν και οι σταθμοί φόρτισης για τα ταξί σε κεντρικά σημεία της Θεσσαλονίκης, ώστε να εξυπηρετούν τους επαγγελματίες αυτοκινητιστές, όπως π.χ. σε πιάτσες ταξί. Η εν λόγω μελέτη πρόκειται να παραδοθεί στα μέσα Οκτωβρίου. Μετά την ολοκλήρωσή της θα ακολουθήσει η συγκεκριμένη χωροθέτηση και οι απαιτούμενες ενέργειες εγκατάστασης των φορτιστών.

Ταυτόχρονα θα πρέπει να δρομολογηθούν αλλαγές στη νομοθεσία ώστε να επιτρέπεται η χρήση ηλεκτρικών οχημάτων ως ταξί. Παράλληλα θα πρέπει να ενταχθούν στην κατηγορία των ηλεκτρικών οχημάτων που απαλλάσσονται από φόρους και δασμούς και τα οχήματα με range extender (με βοηθητικό κινητήρα που απλά επεκτείνει την αυτονομία του οχήματος για κάποια χιλιόμετρα, σε περίπτωση εξάντλησης της μπαταρίας του). Στην Ελλάδα, η συγκεκριμένη κατηγορία οχημάτων συγκαταλέγεται στα υβριδικά, παρά το γεγονός ότι σε όλη την Ευρώπη ανήκει στην κατηγορία των αμιγώς ηλεκτρικών.

Ηδη με πρωτοβουλία του ΙΜΕΤ/ΕΚΕΤΑ, το οποίο αναλαμβάνει και το κόστος, εγκαθίσταται πιλοτικά ο πρώτος ταχυφορτιστής καθώς και ομάδα απλών φορτιστών σε σταθμό φόρτισης των ΕΛΠΕ που βρίσκεται μεταξύ Χαριλάου και Θέρμης, ώστε να εξυπηρετεί το σύνολο των ιδιοκτητών ηλεκτρικών οχημάτων.

Θετικός στη διαμόρφωση νομοθετικού πλαισίου που να επιτρέπει τη λειτουργία ηλεκτρικών ταξί εμφανίστηκε κατά τη διάρκεια της ΔΕΘ ο υπουργός Υποδομών Χρ. Σπίρτζης. Από την πλευρά τους οι αυτοκινητιστές κάνουν λόγο για ένα πρόγραμμα δρομολόγησης περίπου 100 ηλεκτρικών ταξί που αρχικώς θα ξεκινήσει στην Κεντρική Μακεδονία.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή