ΚΟΣΜΟΣ

Εκρηξη διαδικτυακών αγορών στις ΗΠΑ και νέες καταναλωτικές συνήθειες

ekrixi-diadiktyakon-agoron-stis-ipa-kai-nees-katanalotikes-synitheies0

Μέχρι σήμερα, η εορταστική περίοδος σηματοδοτούσε χαρά, ευδαιμονία και ελπίδα, και είχε ως βασικό χαρακτηριστικό την ανθρώπινη κοινωνικότητα και συναναστροφή, με πάρτι, εκδηλώσεις και οικογενειακά τραπέζια να έχουν την τιμητική τους. Φέτος, ο κόσμος ζει σε καθεστώς αυστηρών ή λιγότερο σκληρών περιοριστικών μέτρων. Ετσι, για να ξορκίσει τη θλίψη της εποχής και των περιστάσεων στρέφεται με μανία στα ψώνια των γιορτών. Καθώς οι επισκέψεις στα φυσικά καταστήματα αποκλείονται, οι καταναλωτές ψωνίζουν, με την ψυχή τους, από το Διαδίκτυο και από την άνεση του σπιτιού τους. 

Οι Αμερικανοί κάθε χρόνο περιμένουν την Ημέρα των Ευχαριστιών, την τελευταία Πέμπτη του Νοεμβρίου, ως σύνθημα έναρξης της εορταστικής περιόδου και των αγορών που επιβάλλει. Φέτος τα πράγματα ξεκίνησαν πολύ νωρίτερα, ήδη από τον Οκτώβριο, με μεγάλες εκπτώσεις στα διαδικτυακά καταστήματα όπως η Amazon, το Walmart, το Best.Buy και σε άλλους επιχειρηματικούς κολοσσούς. Την Ημέρα των Ευχαριστιών, στη συντριπτική πλειονότητά τους τα καταστήματα στις ΗΠΑ θα παραμείνουν κλειστά. Οι επιχειρήσεις, όμως, έχουν καταφύγει δυναμικά στο Διαδίκτυο, προσφέροντας αξιοσημείωτες εκπτώσεις. Μελέτες που εκπονήθηκαν για τις επικρατούσες τάσεις στο αμερικανικό λιανεμπόριο υποδεικνύουν ότι οι δαπάνες για εορταστικές αγορές θα καταγράψουν αύξηση 1% έως 1,5% συγκριτικά με το 2019, ενώ οι ηλεκτρονικές εορταστικές αγορές θα καταρρίψουν κάθε προηγούμενο ρεκόρ φέτος. Η Adobe Analytics, που καταγράφει τις διαδικτυακές πωλήσεις σε 80 από τα 100 μεγαλύτερα ηλεκτρονικά καταστήματα των ΗΠΑ, προβλέπει ότι οι εορταστικές αγορές θα ξεπεράσουν τα 189 δισ. δολάρια, καταγράφοντας αύξηση κατά 36% συγκριτικά με την περασμένη χρονιά.

Η τεράστια αύξηση των διαδικτυακών πωλήσεων, τις τελευταίες ημέρες, αποτελεί ταυτόχρονα πραγματική πρόκληση για τις εταιρείες ταχυμεταφορών, που προετοιμάζονται προκειμένου να μην υπάρξουν σημαντικές καθυστερήσεις στην παράδοση των προϊόντων. Ηδη διαδικτυακοί κολοσσοί, όπως η Amazon, απηύθυναν έκκληση στους καταναλωτές να βιαστούν να ψωνίσουν και να μην περιμένουν την τελευταία στιγμή. Σύμφωνα με τον πρόεδρο της ShipMatrix, που αναλύει δεδομένα ταχυμεταφορών, επτά εκατομμύρια πακέτα την ημέρα θα καθυστερήσουν να παραδοθούν από την Ημέρα των Ευχαριστιών μέχρι τα Χριστούγεννα. Ηδη η FedEx πρόκειται να προσλάβει 70.000 νέους εποχικούς υπαλλήλους για την περίοδο, ενώ η UPS περισσότερους από 100.000.

Eνδιαφέρον έχει εξάλλου το πώς έχουν αλλάξει οι καταναλωτικές συνήθειες και τα είδη που αγοράζουν οι χρήστες στο Διαδίκτυο. Οπως εξήγησε η Κέιτι Φίσερ, διαχειρίστρια social media στην Ουάσιγκτον, ψωνίζει online για να απαλύνει το στρες της που απορρέει από την πανδημία. Μόνο που τώρα αγοράζει π.χ. άνετα παπούτσια αντί για γόβες και σετ για μανικιούρ, αφού τα κέντρα αισθητικής παραμένουν κλειστά και δυσκολεύεται να φτιάξει τα νύχια της.