Ασπίδα στη διαδικτυακή παραπληροφόρηση

Ασπίδα στη διαδικτυακή παραπληροφόρηση

Μπλόκο σε ψευδείς ισχυρισμούς και κερδοσκοπία για την COVID-19, για τις αμερικανικές εκλογές, για τον πόλεμο στην Ουκρανία.

2' 9" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Περισσότερα από 3 δισεκατομμύρια διαφημίσεις αφαίρεσε η Google το 2021 για παραβιάσεις των κανονισμών περί ασφάλειας διαφημίσεων που εφαρμόζει στις πλατφόρμες της. Στόχος του γίγαντα του Διαδικτύου είναι η πρόληψη της κατάχρησης ή κακόβουλης χρήσης των διαφημιστικών του υπηρεσιών μέσω της εξέλιξης και αναβάθμισης των πολιτικών, των τεχνολογικών εργαλείων και των στρατηγικών επιβολής των κανονισμών που διαθέτει. Για τον σκοπό αυτό, η Google έχει στελεχώσει με χιλιάδες υπαλλήλους της τα τμήματα που εργάζονται για να καταστήσουν τις διαφημιστικές της υπηρεσίες ασφαλέστερες για τους πολίτες, τις επιχειρήσεις και τους παρόχους περιεχομένου.

Το 2021 η εταιρεία παρουσίασε ένα καινούργιο πολυλειτουργικό σύστημα για την αντιμετώπιση των επαναλαμβανόμενων παραβιάσεων πολιτικών, προσέθεσε και ανανέωσε περισσότερες από 30 πολιτικές για διαφημιζόμενους και εκδότες – ανάμεσά τους η πολιτική απαγόρευσης ισχυρισμών που προωθούν την άρνηση ύπαρξης της κλιματικής αλλαγής. Με βάση αυτές τις πολιτικές, η Google αφαίρεσε πάνω από 3,4 δισ. διαφημίσεις, περιόρισε ακόμη 5,7 δισ. και έθεσε σε αναστολή περισσότερους από 5,6 εκατ. διαφημιστικούς λογαριασμούς. Η εταιρεία διπλασίασε την επιβολή ποινών για αναξιόπιστο περιεχόμενο, προχωρώντας σε μπλοκάρισμα ή περιορισμό της προβολής διαφημίσεων σε 1,7 δισ. σελίδες εκδοτών και παρόχων περιεχομένου, ανάμεσά τους 500.000 σελίδες που παραβίασαν τις πολιτικές της κατά των επιβλαβών ισχυρισμών υγείας οι οποίοι σχετίζονται με την COVID-19 και κατάφωρα ψευδείς ισχυρισμούς που θα μπορούσαν να υπονομεύσουν την εμπιστοσύνη και τη συμμετοχή στις αμερικανικές εκλογές.

Η Google την περασμένη χρονιά έθεσε μεταξύ των προτεραιοτήτων και την ασφάλεια των διαφημιζόμενων brands. Προσέθεσε ένα νέο εργαλείο στον έλεγχο των διαφημίσεων, που επιτρέπει στους διαφημιζόμενους να ανεβάζουν δυναμικές λίστες αποκλεισμού, που ενημερώνονται αυτόματα, με συνέπεια οι διαφημιζόμενοι να έχουν πρόσβαση στις πηγές και στην εξειδίκευση αξιόπιστων οργανισμών ώστε να προστατεύουν καλύτερα τα brand τους και να ενισχύουν τις καμπάνιες τους.

Ο πόλεμος στην Ουκρανία

Παρότι η έκθεση αφορά τη δραστηριότητα του 2021, η Google δημοσιοποίησε ενημέρωση σχετικά με τις κινήσεις στις οποίες προχώρησε μετά τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία. Σε σύντομο χρονικό διάστημα η εταιρεία όρισε ότι πρόκειται για ένα ειδικό, ευαίσθητο γεγονός, απαγορεύοντας στις διαφημιστικές καταχωρίσεις να μπορούν να κερδοσκοπήσουν ή να εκμεταλλευτούν εμπορικά την κατάσταση. Επίσης, προχώρησε στην αναστολή της πλειονότητας των εμπορικών δραστηριοτήτων της στη Ρωσία για όλα τα προϊόντα της, ενεργοποιώντας σε όλες τις πλατφόρμες τη διακοπή προβολής διαφημίσεων στη Ρωσία, τη διακοπή προβολής διαφημίσεων από διαφημιστές που εδρεύουν στη Ρωσία, καθώς και τη διακοπή εμπορικής εκμετάλλευσης μέσων που χρηματοδοτούνται από το ρωσικό κράτος. Εως τώρα, στο πλαίσιο της πολιτικής της για ειδικά ευαίσθητα γεγονότα, η Google έχει μπλοκάρει στις πλατφόρμες της περισσότερα από 8 εκατ. διαφημίσεις που σχετίζονται με τον πόλεμο στην Ουκρανία, αφαιρώντας ξεχωριστά διαφημιστικές καταχωρίσεις από περισσότερα από 60 κρατικά χρηματοδοτούμενα σάιτ μέσων.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή