Eυρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία: Σοβαρές ελλείψεις πρώτων υλών για μπαταρίες

Eυρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία: Σοβαρές ελλείψεις πρώτων υλών για μπαταρίες

Περίπου το 16% του όγκου των βασικών μετάλλων που θα χρειαστούν έως το 2030 για την κατασκευή μπαταριών έχουν εξασφαλίσει οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές αυτοκινήτων.

1' 33" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Περίπου το 16% του συνολικού όγκου των βασικών μετάλλων που θα χρειαστούν έως το 2030 για την κατασκευή μπαταριών έχουν εξασφαλίσει οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές αυτοκινήτων.

Σύμφωνα με ανάλυση της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Μεταφορών και Περιβάλλοντος, μόνο η Tesla και η BYD έχουν προχωρήσει στις ανάλογες κινήσεις για να εξασφαλίσουν τις απαιτούμενες προμήθειες σε κοβάλτιο, λίθιο και νικέλιο.

Οι περισσότεροι Ευρωπαίοι κατασκευαστές, με εξαίρεση την Volkswagen και τη Stellantis, βρίσκονται αρκετά χαμηλά στο πίνακα των συμβάσεων για την αγορά των συγκεκριμένων πρώτων υλών, επισημαίνεται.

Η Tesla ηγείται της συνολικής κατάταξης, με τη Volkswagen να έχει καλή απόδοση συμφωνιών και στα τρία μέταλλα. Μόνο έξι εταιρείες (Tesla, BYD, VW, Ford, Renault και Stellantis) έχουν μακροπρόθεσμα συμβόλαια γι’ αυτά τα μέταλλα.

Την ίδια ώρα, συνεχίζεται η προσπάθεια να βγουν στην παραγωγή μπαταρίες που θα έχουν άλλη χημική σύσταση και με διαφορετικές πρώτες ύλες. Σήμερα η Mercedes έχει μόνο ένα δημοσιοποιημένο συμβόλαιο για ένα βασικό ορυκτό, ενώ η BMW, η οποία αντιτίθεται στη σταδιακή κατάργηση των κινητήρων εσωτερικής καύσης στην Ε.Ε., δεν έχει αποκαλύψει πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο που σχεδιάζει να εξασφαλίσει τις πρώτες ύλες των μπαταριών που θα κατασκευάσει.

Οι Γερμανοί κατασκευαστές (BMW, Mercedes-Benz και Volkswagen) θεωρούνται ως οι τρεις κορυφαίες αυτοκινητοβιομηχανίες που έχουν σχεδιάσει με πρακτικό τρόπο την εφοδιαστική αλυσίδα τους. Σε ξεχωριστή κατάταξη, η Volkswagen, η Stellantis και η Mercedes-Benz βαθμολογούνται με μεγάλο βαθμό ως προς την ανθεκτικότητα σε διάφορους εξωγενείς κινδύνους που έχουν σχέση με την εφοδιαστική αλυσίδα.

Ολα αυτά συμβαίνουν ενώ η Ευρώπη είναι η δεύτερη μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων μετά την Κίνα, με τις περισσότερες μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες να σχεδιάζουν να βγάλουν μόνο ηλεκτρικά μοντέλα έως το 2030. Την ίδια στιγμή που οι γεωπολιτικές εντάσεις και οι ανησυχίες για τη βιωσιμότητα των πρώτων υλών αυξάνονται το τελευταίο χρονικό διάστημα.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή