Google: Ευρωπαϊκή εκστρατεία κατά της παραπληροφόρησης ενόψει ευρωεκλογών

Google: Ευρωπαϊκή εκστρατεία κατά της παραπληροφόρησης ενόψει ευρωεκλογών

Θα διεξαχθεί στο Βέλγιο, στη Γαλλία, τη Γερμανία, την Ιταλία και την Πολωνία

1' 59" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η Google ετοιμάζεται να ξεκινήσει μια εκστρατεία κατά της παραπληροφόρησης σε πέντε χώρες της Ευρωπαϊκής Ενωσης, δήλωσε η εταιρεία στο Reuters ενόψει των ευρωεκλογών του Ιουνίου και των αυστηρότερων νέων κανόνων για την αντιμετώπιση του διαδικτυακού περιεχομένου.

Τον Ιούνιο, από τις 6 έως τις 9 του μηνός, οι πολίτες της Ε.Ε. θα εκλέξουν το νέο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, για να εγκρίνει πολιτικές και νόμους στην περιοχή, και υπάρχει η ανησυχία ότι η διασπορά παραπληροφόρησης στο Διαδίκτυο θα μπορούσε να επηρεάσει τους ψηφοφόρους.

Η Γαλλία, η Πολωνία και η Γερμανία κατηγόρησαν τη Ρωσία τη Δευτέρα ότι έχει δημιουργήσει ένα περίπλοκο δίκτυο ιστοσελίδων για τη διασπορά της φιλορωσικής προπαγάνδας.

Ο νόμος για τις ψηφιακές υπηρεσίες της Ευρώπης, ο οποίος τίθεται σε ισχύ αυτή την εβδομάδα, θα απαιτήσει από πολύ μεγάλες διαδικτυακές πλατφόρμες και μηχανές αναζήτησης να κάνουν περισσότερα για την αντιμετώπιση του παράνομου περιεχομένου και των κινδύνων για τη δημόσια ασφάλεια.

Από αυτή την άνοιξη, η εσωτερική μονάδα Jigsaw της Google, που λειτουργεί για την αντιμετώπιση απειλών για τις κοινωνίες, θα προβάλλει μια σειρά από διαφημίσεις σε πλατφόρμες όπως το TikTok και το YouTube σε πέντε χώρες της Ε.Ε.: Το Βέλγιο, τη Γαλλία, τη Γερμανία, την Ιταλία και την Πολωνία.

Βασιζόμενη σε προηγούμενες εκστρατείες που έχει δοκιμάσει η εταιρεία στη Γερμανία και την Κεντρική Ευρώπη, η Jigsaw δήλωσε ότι το νέο πρότζεκτ αποτελεί ευκαιρία για να προσεγγίσει πολίτες σε χώρες με μεγάλους αριθμούς ψηφοφόρων στην Ε.Ε., χρησιμοποιώντας την τοπική τεχνογνωσία της εταιρείας σε αυτές τις περιοχές.

Prebunking

Οι διαφημίσεις θα παρουσιάζουν τις λεγόμενες τεχνικές «prebunking», που αναπτύχθηκαν σε συνεργασία με ερευνητές στα Πανεπιστήμια του Κέμπριτζ και του Μπρίστολ, στη Μεγάλη Βρετανία, με στόχο να βοηθήσουν τους θεατές να αναγνωρίσουν περιεχόμενο χειραγώγησης πριν το συναντήσουν.

Οι θεατές που παρακολουθούν τις διαφημίσεις στο YouTube θα κληθούν να συμπληρώσουν ένα σύντομο ερωτηματολόγιο πολλαπλών επιλογών, σχεδιασμένο για να μετρήσει τι έχουν μάθει σχετικά με την παραπληροφόρηση.

«Eχουμε αφιερώσει τόσο πολύ χρόνο κάνοντας αυτές τις πραγματικά πολωμένες συζητήσεις. Η δημοκρατία μας διακυβεύεται και η ένταση συνεχίζει να ανεβαίνει όλο και πιο ψηλά», δήλωσε η Μπεθ Γκόλντμπεργκ, επικεφαλής έρευνας στο Jigsaw.

«Το prebunking είναι η μόνη τεχνική, τουλάχιστον που έχω δει, που λειτουργεί εξίσου αποτελεσματικά σε όλο το πολιτικό φάσμα», είπε ο η Μπ. Γκόλντμπεργκ.

Αλλα μέτρα για τον έλεγχο της παραπληροφόρησης, όπως ο έλεγχος γεγονότων (fact checking), μπορούν να αυξήσουν την πόλωση επειδή έρχονται αφού οι πληροφορίες έχουν ήδη διαδοθεί, πρόσθεσε.

Πηγή: Reuters

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή