ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ

Μεγάλη διεθνής διάκριση για τον Ν. Σταμπολίδη και το Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης

ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ ΠΟΥΡΝΑΡΑ

Ο Νίκος Σταμπολίδης με την αείμνηστη Ντόλλυ Γουλανδρή.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ: ΑΘΗΝΑΪΚΑ PLUS

Τα καλά νέα διαδόθηκαν γρήγορα χθες: Με το βραβείο «Youniversal» του προγράμματος Global Fine Arts Awards τιμήθηκαν το Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης και ο διευθυντής του, καθηγητής Νίκος Σταμπολίδης, για την έκθεση «Πικάσο και Αρχαιότητα. Γραμμή και πηλός». Επρόκειτο για αφιέρωμα τέτοιας επιστημονικής αρτιότητας και επιμελητικής μαεστρίας, ώστε κατάφερε να διακριθεί διεθνώς και να αποδείξει πως η Ελλάδα θα μπορούσε κάλλιστα να εξάγει «μπλοκμπάστερ» διοργανώσεις. Η διάκριση αυτή, άλλωστε, αφορά επιμελητές δημοφιλών εκθέσεων, ενώ η ψηφοφορία γίνεται διαδικτυακά από το ίδιο το κοινό. Φέτος είχαν υποβληθεί 99 υποψηφιότητες μεγάλου βεληνεκούς από 74 πόλεις και 27 χώρες.


Η έκθεση με έργα Πικάσο και αρχαιότητες κέρδισε στην ψηφοφορία.

Συγκινημένος από την άλλη άκρη της γραμμής, ο ανασκαφέας της Ελεύθερνας, που συνεργάστηκε στο βραβευθέν αφιέρωμα με τον ιστορικό τέχνης Olivier Berggruen, δεν έκρυβε τη χαρά του. «Πρόκειται για μια διάκριση που αφορά όλους όσους εργάζονται σκληρά στο μουσείο», τόνισε στην «Κ». «Από τον φύλακα που θα χαμογελάσει στην είσοδο μέχρι το προσωπικό και τη διοίκηση, που δουλεύουν σκληρά για να είναι κάθε έκθεσή μας μια πραγματική εμπειρία για τον επισκέπτη. Συνεπώς, δεν μπορώ να πω ότι μου πιστώνεται προσωπικά, αλλά ότι απονέμεται σε μια πολυμελή ομάδα. Αλλο ένα γεγονός που με κάνει να αισθάνομαι δικαιωμένος είναι πως η έκθεση αυτή ενέτασσε την τέχνη μέσα στη διαχρονία, από την Αρχαιότητα μέχρι και τις μέρες μας, ως κάτι συνεχές. Ηταν μια σύζευξη του παρελθόντος με το παρόν, ένας δημιουργικός διάλογος που δείχνει τι μπορεί να επιτύχει η χώρα μας στον τομέα του πολιτισμού».

Το Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης, προικισμένο με το όραμα της αείμνηστης Ντόλλυς Γουλανδρή, την εξωστρεφή πολιτική της Σάντρας Μαρινοπούλου και τις πρωτοποριακές ιδέες του Νίκου Σταμπολίδη, κατάφερε να μας κάνει να δούμε την Αρχαιότητα και την Ιστορία από άλλη σκοπιά. Ποιος δεν θυμάται, λ.χ., την τεράστια επιτυχία της τριλογίας «Ερωτας, Ιασις και Θάνατος», που ασχολήθηκε με θέματα πανανθρώπινα και διαχρονικά, αλλά και την εκθεσιακή προσέγγιση όπου αρχαιολογικά ευρήματα «συνομίλησαν» με μεγάλα έργα τέχνης και καλλιτέχνες, όπως ο Πικάσο ή ο Νταλί. «Κατά τη διάρκεια του εγκλεισμού που βιώσαμε πρόσφατα, φάνηκε η πολύτιμη συνδρομή της ψηφιακής τεχνολογίας προς τα μουσεία ανά τον κόσμο», λέει ο Νίκος Σταμπολίδης και προσθέτει: «Πιστεύω, όμως, ότι τίποτε δεν μπορεί να συγκριθεί με το να περνάει κανείς το κατώφλι ενός εκθεσιακού χώρου. Συνεπώς, η τεχνολογία δρα συμπληρωματικά για να αναδείξει την πρωτογενή αξία που υπάρχει μέσα στο μουσείο». Συγχαρητήρια έστειλε και το υπουργείο Πολιτισμού.

ΥΓ.: Εκ παραδρομής χθες μετετράπη το επίθετο της ξεναγού Μάχης Καρανίκη σε Καρανίκα.

Για περισσότερη αρθρογραφία, γίνετε συνδρομητής στην έντυπη Καθημερινή.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ