ΑΠΟΨΗ

ESL: Το μήνυμα εστάλη και… ελήφθη

esl-to-minyma-estali-kai-elifthi-561339331

Η καταιγίδα στο ευρωπαϊκό ποδόσφαιρο κόπασε. Νικητές και ηττημένοι, FIFA, UEFA, κλαμπ, κυβερνήσεις, ομοσπονδίες, οπαδοί, φίλαθλοι, χορηγοί, θα προσπαθήσουν στο επόμενο διάστημα να κάνουν τον δικό τους απολογισμό.

Καλώς ή κακώς το ποδόσφαιρο έχει μεταλλαχθεί. Εχει βγει πολύ έξω από τις τέσσερις γραμμές του. Κάποτε τις τύχες του θέλησαν να καθορίσουν τα καθεστώτα, ο Φράνκο, ο Μουσολίνι, ο Βιντέλα, οι Απριλιανοί κ.α. Σήμερα, τα ηνία κρατά το κέρδος, η ταχύτητα της μετάδοσης της είδησης μέσω των social media και κατ’ επέκταση της διαφήμισης.

⇒ Διαβάστε επίσης: Game Over για τη «Σούπερ Λίγκα»: Τα αυτογκόλ, οι αντιδράσεις και η επόμενη ημέρα

Επιτυχία πλέον δεν αποτελεί πάντα το γκολ, αλλά η εξωτερική εμφάνιση, οι ακόλουθοι, το μέγεθος, η πίστη και ο βαθμός δεκτικότητας των οπαδών. Τι σημαίνει αυτό πρακτικά; Η Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ παρότι έχει να κατακτήσει τον εγχώριο τίτλο από το 2013, Τσαμπιονς Λιγκ από το 2008 (τελευταίοι τίτλοι τα… άσημα Γιουρόπα Λιγκ του 2017, Κύπελλο Αγγλίας του 2016 και Λιγκ Καπ του 2017), το ισχυρό brand name που έχει οικοδομήσει αλλά και η δημοφιλία της σε ολόκληρο τον κόσμο, την κρατούν «ζωντανή» παρά το σαρωτικό πέρασμα της πανδημίας (μόλις 26,5 εκατ. ευρώ απώλειες πέρσι όταν η συμπολίτισσά της, Σίτι και πρωταγωνίστρια τα τελευταία χρόνια στο Νησί, κατέγραψε ζημία ύψους 143,5 εκατ).

Το σημερινό ποδοσφαιρικό – επιχειρηματικό μοντέλο καταρρέει σαν χάρτινος πύργος ύστερα από ένα… απλό φύσημα της πανδημίας. Πλέον, οι εξελίξεις οδηγούν τις ποδοσφαιρικές εταιρίες σε μία νέα διέξοδο που δεν θέλει χάσιμο… χρόνου στο γήπεδο. Για τη νέα εποχή, όπως τη σχεδιάζουν οι «ισχυροί», ό,τι πουλάει θα έχει θέση στο «κλαμπ». Ο,τι δεν πουλάει, ό,τι δεν είναι της μόδας, ό,τι δεν «γράφει» στο γυαλί θα παλεύει για λίγες θέσεις στα προκριματικά. Για τους υπόλοιπους… ποιος νοιάζεται…

Η ευρωπαϊκή Σούπερ Λίγκα, μπήκε ξανά στο συρτάρι. Η UEFA θορυβήθηκε και όλα δείχνουν ότι θα προσπαθήσει να βρει φρέσκο χρήμα. Επί της ουσίας λίγα πράγματα θα αλλάξουν την πορεία που έχει χαραχθεί από το «πραξικόπημα» των «12», διότι το φρέσκο χρήμα απαιτεί και λάμψη, διαφήμιση, κοινό. Προϋποθέσεις που δεν πληρούν ομάδες όπως η Φέγενορντ, η Σέλτικ, η Μπενφίκα, η Νότιγχαμ, ο Ερυθρός Αστέρας, η Αστον Βίλα, η Στεάουα Βουκουρεστίου κ.α. που κάποτε στέφθηκαν πρωταθλήτριες Ευρώπης και όπως δείχνουν τα γεγονότα δεν θα δούμε ξανά κάποιο αουτσάιντερ σε τελικό…