Μαϊάμι: Πολύ γρήγορος ο Φερστάπεν με τα «σκληρά» ελαστικά

Μαϊάμι: Πολύ γρήγορος ο Φερστάπεν με τα «σκληρά» ελαστικά

Ο πέμπτος αγώνας της χρονιάς ήταν ένας θρίαμβος για τον πρώτο πιλότο της Red Bull.

5' 23" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ο πέμπτος αγώνας της χρονιάς, ο χιλιοστός ογδοηκοστός τρίτος (1.083) σε απόλυτη αρίθμηση, ο οποίος διεξήχθη την Κυριακή 7 Μαϊου 2023 στην πίστα Miami International Autodrome στο Μαϊάμι, ήταν ένας θρίαμβος για τον πρώτο πιλότο της Red Bull και εν ενεργεία παγκόσμιο πρωταθλητή, Μαξ Φερστάπεν.

Ξεκίνησε από την ένατη θέση του grid (σχάρα εκκίνησης) και τερμάτισε πρώτος, μετά από 57 γύρους (laps), εκ των οποίων τους αρχικούς 46 έτρεξε με ελαστικά «σκληρής» γόμας. Στον 48/57 γύρους προσπέρασε τον προπορευόμενο ομόσταυλό του Σέρτζιο Πέρεζ, στην στροφή 1, μετά από μία υποτυπώδη μάχη που κράτησε ελάχιστα.

Για την ιστορία του πράγματος, να υπενθυμίσουμε ότι στις κατατακτήριες δοκιμές του Σαββάτου ο συνδυασμός της ελαφράς ολίσθησης του Φερστάπεν στις στροφές 5 και 6 και της εγκατάλειψης του Λεκλέρ στην ίδια στροφή, που έφερε την κόκκινη σημαία και τη διακοπή του Q3, οριστικοποίησε τις τελικές θέσεις του grid της Κυριακής.

Πρώτος ο Πέρεζ, δεύτερος ο Αλόνσο και τρίτος ο Σάινθ. Ο Ολλανδός ένατος και ο Μονεγάσκος έβδομος. Ο Χάμιλτον ήταν εκτός δεκάδας για πρώτη φορά μετά την περυσινή Ίμολα. Ελπίζουμε, ως θεατές, στην υπόσχεση του Τότο Βόλφ σε μία ανασυγκρότηση της γερμανικής ομάδας με ένα ταχύτερο αυτοκίνητο στην φετινή Ίμολα.

Ο Φερστάπεν, για πρώτη φορά στην οκταετή του καριέρα (πρωτοεμφανίστηκε στο Grand Prix της Αυστραλίας, το έτος 2015, σε ηλικία 17 ετών), μετά το τέλος του qualifying (κατατακτηρίων δοκιμών) ξεπέρασε τον αγωνιώδη και επιθετικό εαυτό του και δήλωσε με άνεση ότι στον κυριακάτικο αγώνα έπρεπε να τερματίσει τουλάχιστον δεύτερος.

Δύο παγκόσμιοι τίτλοι, η φροντίδα της Κέλι Πικέ και η απόλυτη εμπιστοσύνη που τρέφουν στο πρόσωπό του οι άνθρωποι της Red Bull, φαίνεται να έχουν αφαιρέσει την επιθετικότητα και την ανταγωνιστικότητα που, κατά κύριο λόγο, του είχε καλλιεργήσει ο πατέρας του…

Ο Φερστάπεν φέρεται ώριμα. Αναγνωρίζει τις ικανότητές του εντός του αγωνιστικού πλαισίου ενός, έντονων συναισθηματικών διακυμάνσεων, αθλήματος, όπου ένας οδηγός μπορεί να περάσει το σύνολο της ζωής του στο κόκπιτ με λίγες επιτυχίες και καμία νίκη λόγω δυσμενών συγκυριών, ανεξαρτήτως της οδηγικής του ικανότητας.

Ο Φερστάπεν είναι πολύ καλός και αρκετά χορτασμένος. Η επιλογή των hard (σκληρών) ελαστικών στην εκκίνηση και η τακτική του, όσο το δυνατόν, επιμηκέστερου stint (αγωνιστική διαδρομή χωρίς stop) τον έφερε στο pit lane στον 46ο γύρο και τον έβγαλε ελάχιστα πίσω από τον Πέρεζ, έτσι ώστε η προσπέραση μετά από δύο γύρους να είναι μία εύκολη υπόθεση για τον πρωτοπόρο του πρωταθλήματος των οδηγών.

Η επιλογή της μεσαίας (medium) γόμας για τον Πέρεζ σε ένα πρώτο stint με καύσιμα (δηλαδή περισσότερο βάρος) ήταν πιό ευαίσθητη από ό,τι περίμενε η ομάδα του. Ενώ η σκληρή (η περίμετρος του ελαστικού διαγράφεται με ένα λευκό σιρίτι) ήταν όχι μόνο ταχύτερη από την πρόβλεψη, αλλά και σχεδόν άφθαρτη.

Χρησιμοποιώντας τα σκληρά ελαστικά του για να τρέξει 25 γύρους περισσότερο στο πρώτο stint, η ταχύτητα του Φερστάπεν μόλις ο Πέρεζ μπήκε στα pits ήταν τρομερή, υποβοηθούμενη από την εικόνα των ελαστικών που είχε αλλάξει σημαντικά κατά τη διάρκεια της νύχτας υπέρ του. Πριν από τον αγώνα, ένας συνδυασμός μεσαίων/σκληρών ελαστικών φαινόταν ο ταχύτερος τρόπος για να ολοκληρώσει την απόσταση. Αλλά στην πραγματικότητα, οι χαμηλότερες θερμοκρασίες και η ολονύκτια βροχή ευνόησαν την επιλογή του Φερστάπεν για σκληρή/μέση.

Ο Μεξικανός έκανε το 64% της απόστασης με αυτό το ταχύτερο ελαστικό, ο Φερστάπεν το 79%. Αυτό ήταν αρκετό για να αντισταθμίσει το χρόνο που έχασε ο Ολλανδός για να περάσει από την κίνηση στους πρώτους 14 γύρους. Και όχι μόνο αυτό, αλλά μέχρι τη στιγμή που ο Φερστάπεν άλλαξε στη μεσαία, δεν ήταν τόσο επιρρεπής στο να φθαρεί το μπροστινό δεξί του μέρος (που ταλαιπωρείται από την μορφολογία αυτής της πίστας), επειδή το μονοθέσιο ήταν μέχρι τότε περίπου 80 κιλά ελαφρύτερο από ό,τι όταν το είχε χρησιμοποιήσει ο Πέρεζ.

Η περιγραφή του αγώνα

Η εκκίνηση του αγώνα δεν επιφυλάσσει εκπλήξεις ή ατυχήματα, εκτός από την επαφή του Σάρτζεντ που τον έφερε στα pits για αλλαγή του ρύγχους του και τον άφησε έως το τέλος του αγώνα στην τελευταία θέση, σε μία πίστα που βρίσκεται 20 μίλια από τη μόνιμη κατοικία του. Δυστυχώς, δεν δόθηκε στους συμπατριώτες του η ευκαιρία να τον αποθεώσουν. Ο Μάγκνουσεν, επωφελούμενος από την πρόωρη διακοπή των κατατακτήριων δοκιμών (qualifying) του Σαββάτου στάθηκε στην τέταρτη θέση του grid, στη δεύτερη σειρά και κατάφερε να πάρει τελικώς τον ένα βαθμό της δέκατης θέσης στον τερματισμό. Ο Φερστάπεν έπεσε μία θέση στην εκκίνηση, λόγω των σκληρών ελαστικών αλλά και γιατί πάντα είναι πολύ προσεκτικός στην αποφυγή των επαφών της αρχής που είναι οι πιο επικίνδυνες.

Στον 6/57 γύρο ο Φερστάπεν προσπερνάει τον Μάγκνουσεν και τον Λεκλέρ ταυτοχρόνως, εκμεταλλευόμενος την μεταξύ τους μονομαχία. Στον 9/57 προσπερνάει διαδοχικά τον Ράσελ και τον Γκαζλί. Στον 14/57 γύρο προσπερνάει τον Σάινθ και στον επόμενο τον Αλόνσο. Είναι ήδη δεύτερος, έχοντας σαρώσει την πρόβλεψη του Αλόνσο, σε κατ’ ιδίαν συζήτησή τους πριν τον αγώνα, ότι θα τον φτάσει στον 25ο γύρο. Γιατί, φυσικά, κανείς δεν πίστευε ότι ο Φερστάπεν θα ήταν κάτω από την δεύτερη θέση. Στον 21/57 ο Πέρεζ μπαίνει για αλλαγή βγαίνοντας τέταρτος στην πίστα. Στον 23/57 ο φακός της τηλεοπτικής κάμερας επικεντρώνεται στη φθορά του εμπρός ελαστικού του Φερστάπεν. Θα αντέξει, πριν μπει στα pits, άλλους 23 γύρους, ταχύτερος όντως του “φρέσκου” Πέρεζ. Στον 29/57 ο Αλόνσο προσπερνά τον Σάινθ και τρεις γύρους μετά ο Χάμιλτον παραχωρεί ιπποτικά την θέση του στον ομόσταυλό του που τον ευχαριστεί στον ασύρματο επικοινωνίας. Στον 37/57 ο Λεκλέρ επιχειρεί για πολλοστή φορά να προσπεράσει τον Μάγκνουσεν και καταφέρνει -επιτέλους- στον επόμενο γύρο, όπου ο Ράσελ μπαίνει μπροστά από τον Σάινθ και κατοχυρώνει την τέταρτη θέση. Στον 46/57 ο Φερστάπεν μπαίνει για αλλαγή και βγαίνει λίγα δευτερόλεπτα πίσω από τον Πέρεζ. Εντός δύο γύρων βρίσκεται στην πρώτη θέση που θα την κρατήσει με άνεση μέχρι τέλους. Πίσω του θα τερματίσουν με διαφορά πέντε δευτερολέπτων ο Πέρεζ και είκοσι δευτερολέπτων ο Αλόνσο.

Ο Φερστάπεν προηγείται με 14 βαθμούς διαφορά από τον δεύτερο Πέρεζ. Ο Αλόνσο είναι στην τρίτη θέση του πίνακα των οδηγών, 30 βαθμούς πίσω από τον δεύτερο. Στους κατασκευαστές προηγείται η Red Bull με 122 βαθμούς της δεύτερης Aston Martin, με τρίτη την Mercedes που υπολείπεται της δεύτερης ομάδας κατά 6 βαθμούς. Σε δύο εβδομάδες οι ομάδες θα βρίσκονται στην Ιταλία, στην πίστα Έντζο και Ντίνο Φεράρι της Ίμολα, στην οποία ο πρώτος αγώνας Formula 1 πραγματοποιήθηκε το 1980. Εκεί, την 1η Μαΐου του 1994, σε αυτή την πίστα που τότε ονομαζόταν Σαν Μαρίνο, άφησαν την τελευταία τους πνοή ο Άιρτον Σένα και ο Ρόναλντ Ράτζενμπεργκερ.

⇒ Ειδήσεις σήμερα

Ακολουθήστε το kathimerini.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο kathimerini.gr

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή