ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Η ελληνική τηλεόραση ανοίγεται στο παγκόσμιο κοινό

«Η προσωπική ιστορία του Ντέιβιντ Κόπερφιλντ», κινηματογραφική συμπαραγωγή της Wishmore και της FilmNation.

Η αλήθεια είναι πως στον απίστευτα ανταγωνιστικό και ραγδαία αναπτυσσόμενο κόσμο της διαδικτυακής τηλεόρασης, του streaming και της σύγχρονης οικιακής διασκέδασης, οι ελληνικές εταιρείες παραγωγής περιεχομένου μόλις έχουν αρχίσει να κάνουν τα πρώτα τους βήματα.

Οι εξελίξεις στην υπόλοιπη Ευρώπη, με χώρες όπως η Ισπανία, η Γερμανία, η Ιταλία, ακόμη και η Τουρκία, να έχουν μπει δυναμικά στον συγκεκριμένο τομέα, μας έχουν κάπως προλάβει, ωστόσο σε μια τέτοια τεράστια αγορά ποτέ δεν είναι αργά. Ειδικά όταν υπάρχει σχέδιο και στοχευμένες κινήσεις όπως αυτή που κάνει τώρα η νεοσύστατη παραγωγός Wishmore, αδελφή εταιρεία της γνωστής μας Faliro House του Χρήστου Β. Κωνσταντακόπουλου, η οποία ανακοίνωσε την πολυετή συνεργασία της με την αμερικανική FilmNation Entertainment.

Στούντιο που έχει δημιουργήσει οσκαρικές επιτυχίες όπως η «Αφιξη» του Ντενίς Βιλνέβ, «Ο λόγος του βασιλιά» με τον Κόλιν Φερθ και «Το παιχνίδι της μίμησης» με τον Μπένεντικτ Κάμπερμπατς, ο νέος εταίρος των Ελλήνων παραγωγών ξεκλειδώνει τις πόρτες –και τα χρήματα– του εξωτερικού, ενώ ταυτόχρονα δίνει τη δυνατότητα στους κινηματογραφιστές της χώρας μας να προβάλουν το έργο τους στο παγκόσμιο κοινό. Οπως άλλωστε αναφέρουν οι εκπρόσωποι της ελληνικής πλευράς, απώτερος στόχος είναι η δημιουργία τηλεοπτικών σειρών με έντονο ελληνικό στοιχείο (συντελεστές, τοπίο, Ιστορία, λογοτεχνία κ.ο.κ.), σε μια κίνηση που θα ενισχύσει και θα αξιοποιήσει το σημαντικό δυναμικό που έχει η χώρα μας στον τομέα του πολιτισμού.

Για του λόγου το αληθές, και σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ» από πηγές της Wishmore, αυτή τη στιγμή βρίσκονται στο στάδιο της προεργασίας τρία πρότζεκτ γνωστών Ελλήνων κινηματογραφιστών, τα οποία μάλιστα ανήκουν σε διαφορετικά δημοφιλή είδη της σύγχρονης τηλεόρασης: την επιστημονική φαντασία, το αστυνομικό θρίλερ και την ιστορία τρόμου. Οι ίδιες πηγές επισημαίνουν πως η απόφαση για τη συνεργασία των δύο πλευρών ήταν ειλημμένη εδώ και αρκετό καιρό, ωστόσο το timing της πανδημίας ευνοεί τη διείσδυση σε μεγαλύτερο κομμάτι του κοινού, νέες ηλικίες και κοινωνικές ομάδες. Ο ίδιος ο Χρήστος Κωνσταντακόπουλος δήλωσε πρόσφατα στο αμερικανικό Deadline: «Η οικογένεια της FilmNation υπήρξε εξαιρετικός εταίρος στο κινηματογραφικό μας ταξίδι. Είμαστε ενθουσιασμένοι που η συνεργασία μας επεκτείνεται και στον επιδραστικό κόσμο της τηλεόρασης και ανυπομονούμε να εξερευνήσουμε νέους τρόπους, να προσεγγίσουμε και να εμπνεύσουμε το παγκόσμιο κοινό».

Μια άλλη πτυχή του συμφώνου μεταξύ των εταίρων είναι αυτή που έχει να κάνει με τον τρόπο διάθεσης του περιεχομένου. Το τελευταίο, σε αντίθεση με τη συνηθισμένη πια πρακτική, δεν θα προορίζεται για έναν μόνο διανομέα (π.χ. Netflix) αλλά θα είναι ευέλικτο, δίνοντας πρόσβαση σε πλήθος διαφορετικών αγοραστών, διεθνών ή πιο τοπικού χαρακτήρα· παράλληλα, αυτή η στρατηγική εξασφαλίζει μεγαλύτερη δημιουργική ελευθερία.