Φουντώνει ο «πόλεμος» της πλατφόρμας

Φουντώνει ο «πόλεμος» της πλατφόρμας

2' 30" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Οχι πως δεν το περιμέναμε. Από καιρό τώρα γράφουμε ότι η βαριά τραυματισμένη από την πανδημία κινηματογραφική βιομηχανία, σύντομα και αναγκαστικά, θα στραφεί σοβαρά στις εναλλακτικές που έχει για να φθάσει το (πανάκριβο) προϊόν της στο κοινό. Η είδηση ότι η Warner, ένα από τα δυο-τρία μεγαλύτερα χολιγουντιανά στούντιο, μεταφέρει ολόκληρο τον κατάλογο των ταινιών της για το 2021 και στην πλατφόρμα του HBO Max, είναι απλώς η επιβεβαίωση πως έχουμε μπει σε μια καινούργια εποχή για τον κινηματογράφο. Το μοντέλο, υβριδικό: τα 17 φιλμ, ανάμεσα στα οποία και γιγάντια μπλοκμπάστερ όπως η αναβίωση του θρυλικού «Matrix» και το πολυαναμενόμενο «Dune» του Ντενίς Βιλνέβ, θα κυκλοφορήσουν ταυτόχρονα στις (όποιες) ανοιχτές αίθουσες και διαδικτυακώς στη συνδρομητική πλατφόρμα.

Η πρόβα τζενεράλε θα έχει γίνει ήδη, άλλωστε, ανήμερα τα Χριστούγεννα, όταν η «Wonder Woman 1984» θα κάνει πρεμιέρα στην Αμερική ακριβώς με αυτή την τακτική. Μια τέτοια συνολική κίνηση, πάντως, δεν είναι τυχαία ούτε ευκαιριακή, εμπεριέχει δε πιθανότατα μεγάλο ποσοστό ρίσκου, καθώς η Warner ανακοίνωσε ότι δεν θα χρεώσει έξτρα για την παρακολούθηση των καινούργιων ταινιών, πέρα από την πάγια συνδρομή του ΗΒΟ Max, που ανέρχεται σε 14,99 δολάρια. Μιλάμε για ρίσκο, διότι φιλμ όπως αυτά που αναφέραμε παραπάνω ή άλλα που περιλαμβάνονται επίσης στον κατάλογο («Suicide Squad», «Godzilla vs Kong» κ.ά.) φέρουν μαζί τους δυσθεώρητο κόστος παραγωγής, που φθάνει μέχρι και τα 200 εκατ. δολάρια, και είναι σχεδιασμένες για να φέρουν πίσω τα πενταπλάσια.

Οπως συμβαίνει σε όλους τους πολέμους, όμως, έτσι και σε αυτούς της πλατφόρμας χρειάζονται θυσίες. Με το Netflix να κοντεύει πια να γίνει συνώνυμο της οικιακής ψυχαγωγίας και το φρέσκο Disney+ να καβαλά το κύμα της πανδημίας και να μετράει ήδη πάνω από 30 εκατ. συνδρομητές στις ΗΠΑ, το HBO Max και η Warner έχουν μείνει πίσω. Με την κίνησή τους αυτή φιλοδοξούν, προφανώς, να αναπληρώσουν το χαμένο έδαφος και ταυτόχρονα να είναι οι πρώτοι(;) που θα προετοιμαστούν για την επόμενη ημέρα. Διότι μπορεί η χθεσινή ανακοίνωση να συνοδεύεται από την ταμπέλα «προσωρινώς», ωστόσο ο τρομερός ανταγωνισμός της πλατφόρμας θα είναι σίγουρα εδώ και την επαύριο της πανδημίας.

Από την πλευρά του, και ο ανταγωνισμός δύσκολα θα καθίσει με σταυρωμένα χέρια. Η Disney έχει ήδη αναγγείλει την κυκλοφορία του δικού της «Soul» αποκλειστικά στο Διαδίκτυο –επίσης δίχως έξτρα κόστος–, ενώ πρέπει να θεωρείται περίπου δεδομένο πως η ίδια στρατηγική θα συνεχιστεί και μετά τις γιορτές, με τις ταινίες να έχουν μαζευτεί πια στο «ράφι». Από κοντά και η Universal, η οποία ανακοίνωσε, πάντως, ότι θα δώσει στα δικά της φιλμ 17 ημέρες στις αίθουσες πριν τα στείλει στις πλατφόρμες.

Πέραν των υπολοίπων, ένα βασικό ζήτημα που έρχεται ξανά στην επιφάνεια με όλα αυτά είναι η πειρατεία. Πλην του Netflix, οι δύο άλλες ανερχόμενες πλατφόρμες δεν έχουν ακόμη επεκταθεί σε μεγάλο μέρος του παγκόσμιου χάρτη –ούτε στη χώρα μας–, γεγονός που καθιστά τις κυκλοφορίες τους πολύ ευάλωτες. Με απλά λόγια: oτιδήποτε κυκλοφορεί διαδικτυακώς είναι θέμα μόνο μερικών ωρών να πάρει την… εναλλακτική ατραπό, ειδικά εκεί όπου δεν θα υπάρχει η νόμιμη (οικιακή) επιλογή. Αλλά, είπαμε, οι πόλεμοι έχουν πάντα και θύματα.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή