ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ

Νέες ταινίες: Ο Μποντ επιστρέφει και δεν είναι… 007

nees-tainies-o-mpont-epistrefei-kai-den-einai-007-561519094

No Time to Die ★★★ ½
ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΑ (2021)
Σκηνοθεσία: Κάρι Φουκουνάγκα
Ερμηνείες: Ντάνιελ Κρεγκ, Λεά Σεϊντού, Ράμι Μάλεκ

Η ταινία που ολόκληρη η κινηματογραφική βιομηχανία περίμενε ως μάννα εξ ουρανού, προκειμένου να θεραπεύσει τις «αρρυθμίες» του πανδημικού box office, επιτέλους έφτασε και σε μεγάλο βαθμό στέκεται στο ύψος των προσδοκιών. Ο Ντάνιελ Κρεγκ, στο κύκνειο άσμα του ως Τζέιμς Μποντ, βάζει πραγματικά τα δυνατά του για να αποδείξει ότι αξίζει να τον θυμόμαστε ως έναν από τους καλύτερους που φόρεσαν ποτέ το κοστούμι του διάσημου πράκτορα και ας μην είναι πια… 007.

Πράγματι, στη νέα ταινία ο συνταξιούχος πια Μποντ απολαμβάνει ήρεμες διακοπές στην Τοσκάνη παρέα με την αγαπημένη του, ενώ τον περίφημο τριψήφιο κωδικό έχει κληρονομήσει μια νέα Αφροβρετανή πράκτορας. Η γαλήνη φυσικά δεν θα κρατήσει για πολύ, αφού παλιοί εχθροί και ένα σατανικό σχέδιο, που περιλαμβάνει χημικά όπλα, απειλούν τόσο εκείνον όσο και τον υπόλοιπο κόσμο.

Το φιλμ του Κάρι Φουκουνάγκα («True Detective»), ο οποίος αναλαμβάνει πια το σκηνοθετικό τιμόνι, ξεκινά με μια εξαιρετική –και αρκετά εκτεταμένη– αρχική σκηνή που ξεκινά στα χιόνια για να ολοκληρωθεί κάτω από τον μεσογειακό ήλιο, προτού πέσουν οι τίτλοι με τη συνοδεία του όμορφου μουσικού σκορ της Μπίλι Αϊλις. Από εκεί και έπειτα βάζει μπρος η καθαρή δράση, τακτοποιημένη πάντως σε διακριτές σεκάνς, η καλύτερη από τις οποίες εκτυλίσσεται σε ένα κλαμπ της Αβάνας. Εκεί ο Μποντ συναντά την εκρηκτική Παλόμα (την ερμηνεύει με χάρη και δυναμισμό η ανερχόμενη Αννα ντε Αρμας), με τους δυο τους να μοιράζουν μπόλικο ξύλο και πέραν τούτου… ουδέν.

Γενικώς οι μέρες που ο Τζέιμς Μποντ χρησιμοποιούσε τις γυναίκες σαν τονωτικά ανάμεσα στη γρονθοπατινάδα έχουν παρέλθει, κάτι το οποίο φροντίζει να υπογραμμίσει με τη σεναριακή συνδρομή της και η Φίμπι Γουόλερ-Μπριτζ του τηλεοπτικού «Fleabag». Αντιθέτως, ο σύγχρονος ήρωας έχει θέση στην καρδιά του για την αγάπη και δεν φοβάται να εκφράσει τα συναισθήματά του. Με τους εχθρούς του, βέβαια, οι οποίοι εδώ είναι δύο –ο παλιός του Κρίστοφ Βαλτς και ο νέος του Ράμι Μάλεκ– παραμένει αμείλικτος, ιδίως όταν το θέμα γίνεται πιο προσωπικό. Μοναδικό σοβαρό ψεγάδι του φιλμ είναι η αχρείαστα μεγάλη διάρκεια, κοντά στις τρεις ώρες, η οποία μάλλον κουράζει τον θεατή και δεν τον βοηθά να παραμείνει συγκεντρωμένος για το δραματικό φινάλε.

Η ακρόαση ★★ ½
ΔΡΑΜΑ (2019)
Σκηνοθεσία: Ινα Βάισε
Ερμηνείες: Νίνα Χος, Σόφι Ρόις, Θόρστεν Μέρτεν
 
Τις έννοιες της εμμονής και της αφοσίωσης εξερευνά το… μουσικόφιλο γερμανικό φιλμ, με τη Νίνα Χος να παίρνει δοξάρι και βιολί ανά χείρας. Η πολυβραβευμένη ηθοποιός υποδύεται εδώ την Αννα, μια δασκάλα του βιολιού, η οποία προκρίνει έναν νεαρό μαθητευόμενο κόντρα στις αρχικές υποδείξεις των συναδέλφων της. Αποφασισμένη να τον οδηγήσει στην επιτυχία, αναλαμβάνει προσωπικά την προετοιμασία του για τις τελικές εξετάσεις, ενώ η μεταξύ τους σχέση αρχίζει να γίνεται πιο περίπλοκη, κάτι που μεταξύ άλλων θα ταράξει και την οικογενειακή της γαλήνη. Το φιλμ της Ινα Βάισε ξεκινά από μια ενδιαφέρουσα βάση, αυτή της μαθητείας, που εξελίσσεται σε θρίλερ –όχι ερωτικό πάντως–, ανοίγει ωστόσο ταυτόχρονα και διάφορα άλλα θέματα, τα οποία περιστρέφονται γύρω από τον ίδιο κεντρικό χαρακτήρα. Το αποτέλεσμα είναι αρκετή σύγχυση και ένα αμήχανο φινάλε, που μάλλον επισκιάζουν την πολύ καλή ερμηνεία της Χος.

Εγκλωβισμένος ★★ ½
ΔΡΑΜΑ (2020)
Σκηνοθεσία: Γιάρον Σάνι
Ερμηνείες: Εραν Ναΐμ, Σταβ Αλμαγκόρ, Σταβ Πατάι
 
Από το Ισραήλ μας έρχεται ένα οικογενειακό δράμα, που αποκτά και κοινωνικές διαστάσεις, με πρωταγωνιστή έναν αφοσιωμένο στη δουλειά του αστυνομικό. Εχοντας δει από κοντά την άγρια πλευρά των δρόμων της πόλης, ο Ράσι είναι υπερβολικά προστατευτικός με την έφηβη θετή του κόρη, ενώ παράλληλα ονειρεύεται να αποκτήσει το δικό του παιδί με τη γυναίκα του. Ενας έλεγχος ρουτίνας, ωστόσο, θα πάρει στραβό δρόμο και σύντομα εκείνος θα κατηγορηθεί για σεξουαλική κακοποίηση, με τη ζωή του να εκτροχιάζεται εντελώς. Ο σκηνοθέτης Γιάρον Σάνι ολοκληρώνει τη δική του «Τριλογία της αγάπης», μια σειρά ταινιών που εξερευνά τις περίπλοκες σχέσεις των ανθρώπων, με ένα εύστοχο όσο και σύγχρονο στη σύλληψή του φιλμ. Ο ήρωάς του είναι ένας πραγματικά ευσυνείδητος αστυνομικός, ο οποίος όμως βρίσκεται άσχημα μπλεγμένος κυρίως εξαιτίας του ίδιου του του ζήλου και της ξεροκεφαλιάς του. Ο Σάνι δεν διαλέγει στρατόπεδα στην ταινία του, αλλά προτιμά θα θέσει νοερά ερωτήματα στον θεατή· το κακό είναι πως κάπου στην πορεία ο προσανατολισμός χάνεται και η ιστορία γίνεται υπερβολικά προσωπική, με αποκορύφωμα το τραγικό και κάπως αταίριαστο φινάλε. 

Δεν ακούμε τα τραγούδια ★
ΣΙΝΕΦΙΛ (2019)
Σκηνοθεσία: Τάκης Παπαναστασίου
Ερμηνείες: Πάνος Παπαδόπουλος, Νάνσυ Σιδέρη, Μιχαήλ Ταμπακάκης

Η πρώτη μεγάλου μήκους σκηνοθετική δουλειά του Τάκη Παπαναστασίου έχει σινεφίλ όραμα και αισθητική, τα οποία ωστόσο μπερδεύονται σε βαθμό… κακουργήματος. Ο Νίκος και η Νόρα, ένα ζευγάρι «που ερωτεύτηκε με την πρώτη ματιά», καλούν ένα βροχερό βράδυ στο σπίτι τους τον Αγγελο, επαγγελματία συνοδό, προκειμένου να περάσουν τη νύχτα οι τρεις τους. Τελικά θα καταλήξουν να κουβεντιάζουν για την κόμη του Ελβις Πρίσλεϊ, για καουμπόικες ταινίες, παιδικά παιχνίδια και διάφορα άλλα, άσχετα μεταξύ τους, ενώ και το ερωτικό παίρνει αρκετά αλλόκοτη τροχιά. Ως γνωστόν, οι πειραματισμοί ξεκινούν συνήθως από ενδιαφέρουσες ιδέες, καταλήγουν όμως συχνά να βγαίνουν εκτός θέματος. 

ΗΟΜΕ cinema

Το κορυφαίο σε τηλεθέαση αυτήν τη στιγμή πρόγραμμα του Netflix παγκοσμίως δεν είναι κάποιος νέος κύκλος μιας ήδη επιτυχημένης σειράς, όπως π.χ. το «Sex Education», ούτε το πολυαναμενόμενο ντοκιμαντέρ για την Μπρίτνεϊ Σπίαρς· αντιθέτως, στην κορυφή βρίσκεται ένα κορεατικό σόου με τον τίτλο «Το παιχνίδι του καλαμαριού». Η υπόθεση απλή: μια σειρά από καταχρεωμένους παίκτες λαμβάνει μέρος σε έξι μάλλον παιδικά παιχνίδια, με έπαθλο ένα πελώριο ποσό. Μικρή λεπτομέρεια, όποιος χάνει, πέφτει νεκρός. Τα εννέα επεισόδια της σειράς είναι γεμάτα σπλάτερ, ευφυείς ανατροπές και μαύρο χιούμορ, ωστόσο αυτό που τραβάει πιθανότατα το ενδια-φέρον των μαζών είναι η ομοιότητα που παρουσιάζει με μεγάλες κινηματογραφικές επιτυχίες όπως οι «Αγώνες πείνας» ή το απόλυτο καλτ διαμάντι «Battle Royal», επίσης προερχόμενο από το ασιατικό σινεμά. 

Η μεγάλη επιτυχία που γνώρισε το πρώτο μέρος του «Enola Holmes», της ταινίας του Netflix που μας σύστησε τη νεαρή αδελφή του θρυλικού Σέρλοκ, φαίνεται πως δίνει το πράσινο φως και για το σίκουελ. Η ήδη διάσημη από το τηλεοπτικό «Stranger Things» Μίλι Μπόμπι Μπράουν θα επιστρέψει εκεί στον ομώνυμο ρόλο, ενώ στο πλευρό της θα βρεθούν ξανά η Ελενα Μπόναμ Κάρτερ ως… μαμά Γιουντόρια και ο Χένρι Καβίλ στον ρόλο του Σέρλοκ Χολμς. Υπενθυμίζουμε πως η πρώτη «Enola» κυκλοφόρησε εν μέσω πανδημίας και σύμφωνα με όσα έχει αποκαλύψει η πλατφόρμα, έφτασε στις οθόνες 76 εκατ. νοικοκυριών παγκοσμίως μέσα στις πρώτες 28 ημέρες προβολής.

Καθώς η δημοφιλία του Μαντς Μίκελσεν ανέρχεται συνεχώς μετά και το οσκαρικό «Ασπρο πάτο» που είδαμε πρόσφατα στις αίθουσες, το Ertflix μάς δίνει αυτές τις ημέρες τη δυνατότητα να απολαύσουμε την κορυφαία ίσως ερμηνεία του, η οποία είναι μάλιστα τηλεοπτική. Ο λόγος για το «Hannibal», τη σειρά που μας συστήνει τον διαβόητο ήρωα της «Σιωπής των αμνών», την εποχή που ακόμη ήταν ένας επιτυχημένος ψυχίατρος στην υπηρεσία του FBI. Η αρχή γίνεται όταν ο δρ Λέκτερ βοηθά έναν ευφυή πράκτορα να διαλευκάνει μια σειρά από φρικιαστικές δολοφονίες, παράλληλα ωστόσο έχει να αντιμετωπίσει και τις δικές του άγριες ορμές. Μπορεί να θέλει κάπως γερό στομάχι, ωστόσο η σειρά ανταμείβει σχεδόν αμέσως με την άψογη αισθητική της, το σασπένς, τις ανατροπές και κυρίως με την εκπληκτική ερμηνεία του Μαντς Μίκελσεν στον πρωταγωνιστικό ρόλο.